ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکومت سوریه: گزارش عفو بین‌الملل کاملاً دروغ است

وزارت دادگستری سوریه در بیانیه‌ای گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره اعدام‌های گسترده در این کشور را مغرضانه و دروغ خواند.

وزارت دادگستری سوریه در بیانیه‌ای گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره اعدام‌های گسترده در این کشور را مغرضانه و دروغ خواند.

به‌گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، وزارت دادگستری سوریه در بیانیه‌ای که چهارشنبه ۸ فوریه / ۲۰ بهمن منتشر کرده گفته است که گزارش عفو بین‌الملل «کاملاً دروغ است» و هدف از آن «لکه‌دار کردن چهره سوریه در سازمان‌های بین‌المللی است».

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز گذشته، سه‌شنبه ۷ فوریه / ۱۹ بهمن در لندن منتشر کرد گفت که در زندان نظامی صیدنایا واقع در نزدیکی دمشق از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ حدود ۱۳ هزار نفر زندانی توسط عاملان حکومت بشار اسد اعدام شده‌اند.

به‌گفته عفو بین‌الملل، این زندانیان بدون طی کردن مراحل قانونی و به‌صورت هفتگی به دار آویخته شده‌ و بیشتر آن‌ها غیرنظامیان بوده‌اند.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود همچنین تأکید کرد که شواهد جدی وجود دارد که این کشتارها تا حال حاضر نیز ادامه دارد.

دادگستری سوریه این موضوع را که زندانیان زندان صیدنایا بدون محاکمه قانونی هفته‌ای دو بار به دار آویخته می‌شدند رد کرده و گفته است روند دادرسی قضائی در کشور رعایت می‌شود و «چندین مرحله» دارد. به‌گفته دادگستری سوریه احکام اعدام در این کشور «تنها پس از محاکمه قضایی» صادر می‌شود.

عفو بین‌الملل گزارش خود را بر اساس مصاحبه با ۸۴ نفر از شاهدان، از جمله نگهبان‌های سابق، مقامات، زندانی‌ها، قضات و وکلا تدوین کرده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر از سازمان ملل متحد خواسته است هر چه سریع‌تر در این‌باره مداخله کرده و موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

گزارش عفو بین‌الملل درباره کشتار زندانیان در سوریه در حالی منتشر شده که کمتر از دو هفته دیگر مذاکرات ژنو بین رژیم سوریه و مخالفان آن با نظارت سازمان ملل آغاز خواهد شد.

این مذاکرات به‌منظور پایان دادن به جنگی برگزار می‌شود که از ماه مارس ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۳۱۰ هزار نفر کشته داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    گزارش عفو بین‌الملل «کاملاً دروغ است» و هدف از آن «لکه‌دار کردن چهره سوریه در سازمان‌های بین‌المللی است سخنانی که مقامات ایران عینا واق واق می کنند و از چیزی که لکه دار است به عنوان چیز سفید و پاکی نام میبرند که میخواهند لکه دارش کنند در حالی که خودش لکه دار است و ذاتا چرکین است