ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتهام فساد مالی به رئیس جمهوری کلمبیا

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا تحت فشار قرار دارد. علیه این برنده جایزه نوبل صلح اتهام فساد مالی از طریق یک ابرشرکت ساختمان‌سازی برزیلی مطرح شده است.

دادستان عمومی کلمبیا تحقیقات درباره اتهام علیه خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری این کشور و برنده جایزه نوبل صلح را آغاز کرده است. سانتوس متهم شده که در کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۴ یک میلیون دلار (۹۳۸ هزار یورو) از شرکت بزرگ برزیلی اودربرچت دریافت کرده است. دولت کلمبیا این اتهام‌زنی را کار اپوزیسیون می‌داند.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا و برنده جایزه نوبل صلح

شرکت برزیلی اودربرچت در زمینه ساخت‌وساز املاک و مستغلات فعالیت می‌کند و یکی از شرکت‌هایی است که در رسوایی مالی مربوط به پتروبراس، شرکت نفت و گاز دولتی برزیل نقش داشته است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ده‌ها سیاستمدار از شرکت اودربرچت و دیگر شرکت‌های ساخت‌وساز رشوه مالی گرفته‌اند که این رشوه‌ها را یا خرج خود کرده و یا در تبلیغات انتخاباتی مصرف کرده‌اند. در عوض، شرکت اودربرچت قراردادهای سودآوری برای پتروبراس به‌دست آورده است.

لولا دا سیلوا و دیلما روسف دو رئیس‌جمهوری پیشین برزیل نیز در پرونده مربوط به شرکت پتروبراس متهم به فساد مالی شده بودند و روسف از جمله به همین دلیل از سوی مجلس سنای بزریل برکنار شد.

دولت کلمبیا اتهام دست داشتن خوان مانوئل سانتوس در فساد مالی شرکت اودربرچت را رد کرده و این اتهام‌زنی را کار اپوزیسیون راستگرای کلمبیا می‌داند.

سوء‌ظن علیه رئیس‌جمهوری کلمبیا از طریق تحقیقات از اُتو بولا، سناتور پیشین مجلس سنای کلمبیا مطرح شده است. نستور هومبرتو مارتینز، دادستان کل کلمبیا گفته است که اُتو بولا در سال ۲۰۱۴ دو بار، در مجموع به مبلغ یک میلیون دلار در راهی واریز کرده که در نهایت سر از کارزار انتخاباتی سانتوس در آورده است.

در واقع اُتو بولا از سوی شرکت اودربرچت اجیر شده است تا بتواند قرارداد یک پروژه ساخت‌وساز جاده‌ای را به‌دست آورد.

این سناتور که در بازداشت به‌سر می‌برد اتهامات علیه خود را رد می‌کند. او یکی از وفاداران رئیس‌جمهوری سابق کلمبیا، آلوارو اوریبه است که یکی از منتقدان سرسخت دولت خوان مانوئل سانتوس به‌شمار می‌رود.

کامیلو اِنسیکو، کمیسر شفاف‌سازی دولت کلمبیا جبهه آلوارو اوریبه را متهم می‌کند که با «دروغگویی» در مورد سانتوس می‌خواهند گریبان خود را از اتهامات رها سازند. در رسوایی مالی شرکت اودربرچت سیاستمدارانی از دوران ریاست جمهوری اوریبه نیز نقش داشته‌اند.

خوان مانوئل سانتوس ۷ اکتبر ۲۰۱۶ / ۱۶ مهر سال جاری از سوی اعضای هیأت انتخاب جایزه نوبل به‌عنوان برنده نوبل صلح انتخاب شد. کمیته نوبل این جایزه را به‌ دلیل تلاش‌های سانتوس برای تحقق صلح در کلمبیا و امضای توافقنامه صلح با گروه فارک به او اهدا کرد.

درگیری‌های نظامی چریک‌های فارک و نیروهای دولتی کلمبیا از سال ۱۹۶۴ بیش از ۲۲۰ هزار کشته بر جای گذاشت. همچنین در این مدت بیش از پنج میلیون نفر آواره شدند.

دولت خوان مانوئل سانتوس و فارک از نوامبر ۲۰۱۲ مذاکراتی را با هدف پایان دادن به تنش‌های موجود آغاز کردند و سرانجام در ماه نوامبر موفق به امضای توافقنامه صلح شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.