ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: آزمایش موشکی جدید نداشتیم

حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی خبر آزمایش موشکی جدید ایران را «ساختگی» خواند.

حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی خبر آزمایش موشکی جدید ایران را «ساختگی» خواند.

حسین دهقان، وزیر دفاع ایران: اگر آزمایش موشکی صورت گرفته بود به آنان هیچ‌گونه ربطی نداشت

دهقان در این‌باره گفت: «این‌گونه ادعاهای ساختگی یک نوع دشمن‌سازی و ایران‌هراسی است که توسط رژیم صهیونیستی (اسرائیل) طراحی شده و از طرفی تحریک و از طرفی دیگر دروغ‌پراکنی می‌کنند.»

شبکه فاکس نیوز آمریکا گفته است جمهوری اسلامی در روز چهارشنبه ۸ فوریه / ۲۰ بهمن یک موشک بالستیک جدید را مورد آزمایش قرار داده است.

فاکس نیوز این خبر را به‌نقل از یک مقام رسمی آمریکایی که نام او ذکر نشده منتشر کرده و افزوده که موشک آزمایش‌شده، موشک زمین به هوای مرصاد با برد کوتاه بوده است.

وزیر دفاع ایران با تأکید بر این‌که «چنین اتفاقی رخ نداده است»، گفت: «اگر چنین آزمایشی صورت گرفته بود به آنان هیچ‌گونه ربطی نداشت.»

او برنامه موشکی جمهوری اسلامی را «برنامه‌ای عادی» و آزمایش‌های موشکی را به‌منظور آمادگی‌های دفاعی دانست و از کشورهای همسایه جنوبی خلیج فارس ایران خواست تا «فریب این جوسازی‌ها را نخورند.»

رویترز پیش از این در ۱۱ بهمن‌ماه جاری خبر داده بود که ایران یک فروند موشک بالستیک را از پایگاهی در سمنان شلیک کرده، اما بعد از طی ۶۳۰ کیلومتر موشک بالستیک در هوا منفجر شده است.

سپس دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با این آزمایش موشکی در روز جمعه ۳ فوریه / ۱۵ بهمن ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار داد در حالی که ایران این اقدام خود را نه برخلاف توافق هسته‌ای و نه قطعنامه‌های سازمان ملل می‌داند.

در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از ایران خواسته شده که موشک‌های بالستیکی که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارند مورد استفاده قرار ندهد. با این حال ایران به کلاهک هسته‌ای دسترسی ندارد.

از زمان توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند در سال ۲۰۱۵ جمهوری اسلامی بارها موشک‌های بالستیک خود را آزمایش کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.