ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی: اوباما در پیام نوروزی مانند رئیس حزب سبز سخن گفت

<p>علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران، پيام نوروزی باراک اوباما را &laquo;تأسف&zwnj;آور و مضحک&raquo; خواند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، لاريجانی امروز دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ در مجلس شورای اسلامی ايران گفت اوباما در پيام نوروزی، &laquo;لباس رئيس&zwnj;جمهوری يک کشور بزرگ را از تن به در آورد و در حد رئيس حزب سبز شعبه يکی از شهرهای دورافتاده اروپا سخن راند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی، اين اقدام رئيس&zwnj;جمهوری آمريکا باعث شد تا &laquo;ايرانيان پشت صحنه دغل&zwnj;کاری يکی دو سال آنان (آمريکا) در پيگيری گفت&zwnj;وگو با جمهوری اسلامی را بهتر بشناسند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>باراک اوباما، رئيس&zwnj;جمهور آمريکا در پيام نوروزی امسال گفته بود همان نيروهای اميدی که ميدان تحرير (مصر) را درنورديدند در ژوئن ۲۰۰۹ در ميدان آزادی (تهران) ديده شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين بخش از سخنان اوباما به تجمع ميليونی معترضان مصری در بهمن ٨٩ در ميدان تحرير اين کشور که منجر به کناره&zwnj;گيری حسنی مبارک از رياست&zwnj;جمهوری مصر شد، اشاره دارد. در ژوئن ۲۰۰۹ (۲۵ خرداد ۸۸) نيز معترضان به نتيجه انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال ۸۸، در ميدان آزادی تهران تجمع ميليونی برگزار کردند. شمار حاضران در اين تجمع بين يک تا سه ميليون نفر برآورد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين بخش از پيام نوروزی اوباما با واکنش آيت&zwnj;الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز مواجه شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی روز دوشنبه اول فروردين جاری گفت: &laquo;اوباما گفته است مردمی که در ميدان آزادی جمع شدند شبيبه مردم مصر در ميدان تحرير هستند. بله مردمی که در ميدان آزادی هر سال ۲۲ بهمن جمع می شوند شبيه آن&zwnj;ها هستند، چون شعار مرگ بر آمريکا سر می&zwnj;دهند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور آمريکا همچنین در پیام نوروزی خطاب به مردم ايران گفت: &laquo;آينده ايران با ترس شکل نخواهد گرفت.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اوباما افزود: &laquo;صدها زندانی عقيدتی (درایران) در زندان&zwnj;ها به سر می&zwnj;برند، بی&zwnj;گناهان ناپديد شده&zwnj;اند، روزنامه&zwnj;نگاران را خاموش کرده&zwnj;اند، زنان در معرض شکنجه قرار گرفته&zwnj;اند و کودکان به مرگ محکوم شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &laquo;آينده ايران متعلق به جوانان است، جوانانی که سرنوشت خود را تعيين می&zwnj;کنند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين سومين پيام نوروزی اوباما از هنگام انتخاب شدن به عنوان رئيس&zwnj;جمهور آمريکا، خطاب به مردم و رهبران ايران و کسانی است که نوروز را جشن می&zwnj;گيرند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران، پيام نوروزی باراک اوباما را «تأسف‌آور و مضحک» خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، لاريجانی امروز دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ در مجلس شورای اسلامی ايران گفت اوباما در پيام نوروزی، «لباس رئيس‌جمهوری يک کشور بزرگ را از تن به در آورد و در حد رئيس حزب سبز شعبه يکی از شهرهای دورافتاده اروپا سخن راند.»

به گفته وی، اين اقدام رئيس‌جمهوری آمريکا باعث شد تا «ايرانيان پشت صحنه دغل‌کاری يکی دو سال آنان (آمريکا) در پيگيری گفت‌وگو با جمهوری اسلامی را بهتر بشناسند.»

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در پيام نوروزی امسال گفته بود همان نيروهای اميدی که ميدان تحرير (مصر) را درنورديدند در ژوئن ۲۰۰۹ در ميدان آزادی (تهران) ديده شدند.

اين بخش از سخنان اوباما به تجمع ميليونی معترضان مصری در بهمن ٨٩ در ميدان تحرير اين کشور که منجر به کناره‌گيری حسنی مبارک از رياست‌جمهوری مصر شد، اشاره دارد. در ژوئن ۲۰۰۹ (۲۵ خرداد ۸۸) نيز معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۸۸، در ميدان آزادی تهران تجمع ميليونی برگزار کردند. شمار حاضران در اين تجمع بين يک تا سه ميليون نفر برآورد شده است.

اين بخش از پيام نوروزی اوباما با واکنش آيت‌الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز مواجه شد.

وی روز دوشنبه اول فروردين جاری گفت: «اوباما گفته است مردمی که در ميدان آزادی جمع شدند شبيبه مردم مصر در ميدان تحرير هستند. بله مردمی که در ميدان آزادی هر سال ۲۲ بهمن جمع می شوند شبيه آن‌ها هستند، چون شعار مرگ بر آمريکا سر می‌دهند.»

رئيس‌جمهور آمريکا همچنین در پیام نوروزی خطاب به مردم ايران گفت: «آينده ايران با ترس شکل نخواهد گرفت.»

اوباما افزود: «صدها زندانی عقيدتی (درایران) در زندان‌ها به سر می‌برند، بی‌گناهان ناپديد شده‌اند، روزنامه‌نگاران را خاموش کرده‌اند، زنان در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند و کودکان به مرگ محکوم شده‌اند.»

به گفته وی «آينده ايران متعلق به جوانان است، جوانانی که سرنوشت خود را تعيين می‌کنند.»

اين سومين پيام نوروزی اوباما از هنگام انتخاب شدن به عنوان رئيس‌جمهور آمريکا، خطاب به مردم و رهبران ايران و کسانی است که نوروز را جشن می‌گيرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>چه می شود اگر آقای علی لاریجانی مدتی دهان را ببندند؟</p>

  • کاربر مهمان

    <p>آقاي اوباما ما ملت ايران هم نوروز انساني و باستاني را به شما شادباش مي&zwnj;گوييم. از بابت حرفهاي آقاي لاريجاني هم ببخشيدش.</p>