ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاسم شعله‌سعدی بازداشت شد

<p>قاسم شعله&zwnj;سعدی، استاد دانشگاه تهران و نماينده شيراز در مجلس سوم و چهارم، بازداشت شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای رسمی شعله&zwnj;سعدی، وی يکشنبه ۱۴ فروردين جاری در راه بازگشت از شيراز، در فرودگاه مهرآباد تهران بازداشت و به زندان اوين منتقل شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>علت بازداشت اين استاد دانشگاه هنوز اعلام نشده است. قاسم شعله&zwnj;سعدی استاد حقوق و روابط بين&zwnj;الملل دانشگاه تهران است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در سال ۱۳۸۱ طی نامه&zwnj;ای سرگشاده، شديداً از عملکرد آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران انتقاد کرده بود. شعله&zwnj;سعدی پس از انتشار اين نامه بازداشت و پس از ۳۶ روز آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شعله سعدی در اين نامه خطاب به آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای نوشته بود: &laquo;لااقل از دوم خرداد ۷۶ حضرت&zwnj;عالی رأی اعتماد ملت ايران را از دست داده&zwnj;ايد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ايران افزوده بود: &laquo;جناب&zwnj;عالی از بدو جنبش اصلاح&zwnj;طلب ايران (سال ۱۳۷۶) با آن سرسختانه مخالفت کرديد. مطبوعات مستقل را پايگاه دشمن خوانديد و دادگستری، گوش به فرمان به صرف موضع&zwnj;گيری شما، حجت را بر خود تمام ديد و مبادرت به بستن فله&zwnj;ای آن&zwnj;ها نمود.&raquo;</p> <p>در ارديبهشت سال ۱۳۷۹ پس از انتقاد آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای از وضعيت مطبوعات، ده&zwnj;ها نشريه در ايران توقيف شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين استاد دانشگاه در بخش ديگری از اين نامه نوشته بود: &laquo;مجلس اصلاحات (مجلس ششم) را به منفعل&zwnj;ترين شکل ممکن درآورديد و علاوه بر موانع متعدد بر سر راه قانون&zwnj;گذاری آن و نفی مصونيت پارلمانی و تعقيب و محکوميت و بازداشت بعضی از نمايندگان، به صراحت تهديد کرديد که در مقابل رئيس&zwnj;جمهور (محمد خاتمی) و نمايندگان مجلس می&zwnj;ايستيد. مگر رئيس&zwnj;جمهور و نمايندگان مجلس با رأی مستقيم اکثريت قاطع مردم ايران انتخاب نشده&zwnj;اند؟ مگر آن&zwnj;ها تبلور ملت ايران نيستند؟ و مگر مقابله با آن&zwnj;ها مقابله با ملت بزرگ ايران تلقی نمی&zwnj;شود؟ آيا شما در مقابل ملت عظيم&zwnj;الشأن ايران می&zwnj;ايستيد؟ اين است سزای ملتی که بيش از ۲۳ سال سنگر جهاد و تحمل را رها نکرده است؟ اين است معنی مردم&zwnj;سالاری دينی؟ اين است معنی آزادی در شعار محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی؟&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در پايان اين نامه از آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای خواسته بود تا به جای &laquo;واکنش ناشی از توهم توطئه&raquo;، کلامش را &laquo;منصفانه&raquo; بررسی کند و نسبت به هر مقدارش که &laquo;حق&raquo; است، &laquo;تسليم&raquo; شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شعله&zwnj;سعدی در سال ۱۳۸۸ برای دهمين دوره انتخابات رياست&zwnj;جمهوری ایران نيز کانديدا شد اما شورای نگهبان &laquo;صلاحيت&raquo; وی را رد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

قاسم شعله‌سعدی، استاد دانشگاه تهران و نماينده شيراز در مجلس سوم و چهارم، بازداشت شد.

به گزارش تارنمای رسمی شعله‌سعدی، وی يکشنبه ۱۴ فروردين جاری در راه بازگشت از شيراز، در فرودگاه مهرآباد تهران بازداشت و به زندان اوين منتقل شده است.

علت بازداشت اين استاد دانشگاه هنوز اعلام نشده است. قاسم شعله‌سعدی استاد حقوق و روابط بين‌الملل دانشگاه تهران است.

وی در سال ۱۳۸۱ طی نامه‌ای سرگشاده، شديداً از عملکرد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران انتقاد کرده بود. شعله‌سعدی پس از انتشار اين نامه بازداشت و پس از ۳۶ روز آزاد شد.

شعله سعدی در اين نامه خطاب به آيت‌الله خامنه‌ای نوشته بود: «لااقل از دوم خرداد ۷۶ حضرت‌عالی رأی اعتماد ملت ايران را از دست داده‌ايد.»

وی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ايران افزوده بود: «جناب‌عالی از بدو جنبش اصلاح‌طلب ايران (سال ۱۳۷۶) با آن سرسختانه مخالفت کرديد. مطبوعات مستقل را پايگاه دشمن خوانديد و دادگستری، گوش به فرمان به صرف موضع‌گيری شما، حجت را بر خود تمام ديد و مبادرت به بستن فله‌ای آن‌ها نمود.»

در ارديبهشت سال ۱۳۷۹ پس از انتقاد آيت‌الله خامنه‌ای از وضعيت مطبوعات، ده‌ها نشريه در ايران توقيف شدند.

اين استاد دانشگاه در بخش ديگری از اين نامه نوشته بود: «مجلس اصلاحات (مجلس ششم) را به منفعل‌ترين شکل ممکن درآورديد و علاوه بر موانع متعدد بر سر راه قانون‌گذاری آن و نفی مصونيت پارلمانی و تعقيب و محکوميت و بازداشت بعضی از نمايندگان، به صراحت تهديد کرديد که در مقابل رئيس‌جمهور (محمد خاتمی) و نمايندگان مجلس می‌ايستيد. مگر رئيس‌جمهور و نمايندگان مجلس با رأی مستقيم اکثريت قاطع مردم ايران انتخاب نشده‌اند؟ مگر آن‌ها تبلور ملت ايران نيستند؟ و مگر مقابله با آن‌ها مقابله با ملت بزرگ ايران تلقی نمی‌شود؟ آيا شما در مقابل ملت عظيم‌الشأن ايران می‌ايستيد؟ اين است سزای ملتی که بيش از ۲۳ سال سنگر جهاد و تحمل را رها نکرده است؟ اين است معنی مردم‌سالاری دينی؟ اين است معنی آزادی در شعار محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی؟»

وی در پايان اين نامه از آيت‌الله خامنه‌ای خواسته بود تا به جای «واکنش ناشی از توهم توطئه»، کلامش را «منصفانه» بررسی کند و نسبت به هر مقدارش که «حق» است، «تسليم» شود.

شعله‌سعدی در سال ۱۳۸۸ برای دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ایران نيز کانديدا شد اما شورای نگهبان «صلاحيت» وی را رد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nassir

    <p>با درود به آقای شعله سعدی،</p> <p>من تعجب می&zwnj;کنم کودتاگرن تا این مدت ایشان را با این مواضع سبزشان اینقدر تحمل کردند.</p> <p>این همه زندانی رو کجا نگه میدارند؟</p> <p>اینها مگر چند تا بازجو و شکنجه گر&zwnj; دارند؟</p> <p>ولی&zwnj; خدا را شکر اسلام بالاخره بعد از ۳۲ سال در ایران تثبیت شد، نمیدونم چرا یاد کتاب ۲۳ سال افتادم.</p>

  • سمی

    <p>لطفا در این باره زیاد موضوع را داغ نکنید. شعله سعدی از ماموران ر اطلاعات رژیم و از چماق داران شیراز است. برادر ایشان با نام مستعار احمدی در دادگاههای انقلاب شیراز و بندرعباس بیش از هزار نفر را به جوخه اعدام سپرده است. خود ایشان در ازاء چماقداری بورسیه فرانسه شد و با وجودیکه هیچ سوادی ندارد به استادی دانشگاه منصوب شد.دستگاه های تبلیغاتی غرب اورا بزرگ میکنند در حالی که وی زندگیش همچون سایر عوامل رژیم بر دروغ، ریا ، کلک و خیانت به ملت بنا گردیده. با مدارک متقن به شما ثابت میکنم که وی از عوامل بسیار نزدیک به رژیم است و بقول معروف از نفوذی های رژیم محسوب میشود.چطور آنها که کوچک ترین انتقادی به رژیم داشتند به عواقب بسیار ناگوار گرفتار شدند ولی ایشان به رهبر انتقاد میکند ولی قصر در میرود.ایشان از خانواده ای است که در زمان شاه چماقدار بودند وحالا هم . از شیرازی ها در باره جابر شعله سعدی پدر ایشان سئوال کنید تا بگویند کی بوده؟ بهرحال امیدوارم بی جهت زندانیان سیاسی را با درهم آمیختگی با چنین افرادی ، بد نام نکنید.</p>

  • کاربر مهمان

    <p>مکش آن آهوی مشکين مرا ای صياد<br /> شرم از آن چشم سيه دار و مبندش به کمند</p>