ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های بامداد

<p>بازيچه بی&zwnj;اراده&zwnj; و هنر بازیگران هوشمند صحنه سیاسی ایران از موضوع&zwnj;های سرمقاله روزنامه&zwnj;های بامداد امروز ايران است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p><strong>بازيچه بی&zwnj;اراده&zwnj;</strong><br /> سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان &laquo;سرنخ اجلاس رياض در واشنگتن&raquo; در مورد بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس در محکومیت &laquo;دخالت&raquo; ایران در تحولات خاورمیانه است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نويسنده سرمقاله جمهوری اسلامی نوشته است: &laquo;وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس در پايان اجلاس اضطراری خود در رياض بدون اشاره به نقش تخريبی و ويرانگر آمريکا و ارتش&zwnj;های ناتو در ليبی و منطقه، ادعا کردند جمهوری اسلامی ايران در بحران&zwnj;های اخير در برخی کشورهای عرب نقش دارد و خواستار پايان دادن به اين دخالت&zwnj;های ادعائی شدند. با مروری به سير حوادث منطقه به&zwnj;ويژه با عنايت به واکنش&zwnj;های مختلفی که در اين زمينه ابراز شده، بهتر می&zwnj;توان دريافت که سرنخ اين دخالت&zwnj;های ادعائی در دست کيست و جنگ روانی عليه ايران از کجا هدايت می&zwnj;شود.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در بخشی از اين سرمقاله آمده است: &laquo;واشنگتن و متحدانش در عين اشغال برخی کشورهای اسلامی و انجام حملات وحشيانه عليه مسلمانان در افغانستان، عراق، يمن و ليبی و ارتکاب جنايات جنگی، سعی دارند ايران را به دخالت در ساير کشورها متهم سازند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>سرمقاله افزوده: &laquo;شورای همکاری در اين بازی رسوا به بازيچه بی&zwnj;اراده&zwnj;ای تبديل شده که آمريکا برای تأمين منافع نامشروع خود در منطقه به&zwnj;ويژه در بحرين، از وجود آن قوياً سوءاستفاده می&zwnj;کند. در واقع نظاميان متجاوز سعودی در بحرين به نيابت از آمريکای جنايتکار و به خاطر خوشايند مقامات آمريکائی به کشتار و سرکوب خونين مردم مظلوم بحرين سرگرمند ولی مطمئن باشند که در لحظات حساس، موقعيتی بهتر از صدام نخواهند داشت که آمريکا صدام را برای اعدام به دشمنانش تحويل داد تا بلکه موقعيتش را در عراق جديد، تثبيت کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در بخش ديگری از سرمقاله می&zwnj;خوانيم: &zwnj;&laquo;اگر سران آمريکا آرزو دارند که با دامن زدن به ايران&zwnj;هراسی می&zwnj;توانند منافع نامشروع خود را تأمين و تضمين کنند، سير حوادث پرشتاب منطقه نشان می&zwnj;دهد که ملت&zwnj;ها با گام&zwnj;های استوار خود عليه اين روش&zwnj;های غيرانسانی موضع گرفته&zwnj;اند و راه نجات خود را در وحدت و همبستگی دنيای اسلام جست&zwnj;وجو می&zwnj;کنند. تحولات اخير يک بار ديگر بطلان طرح&zwnj;های شيطانی برای ايجاد ايران&zwnj;هراسی را ثابت می&zwnj;کند و نشان می&zwnj;دهد که ملت&zwnj;ها حتی اگر اراده و مرامشان به رسميت شناخته نشود، حرف آخر را می&zwnj;زنند و علی&zwnj;رغم جوسازی&zwnj;های استکبار و مزدوران محلی آن، از خواسته&zwnj;های خود منصرف نخواهند شد حتی اگر حرکت آن&zwnj;ها را به دروغ، تحريک&zwnj;پذيری از بيگانه معرفی کنند.&raquo;<br /> <br /> <a target="_blank" href="http://www.jomhourieslami.com/1390/13900116/13900116_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html" rel="noopener"><strong>متن کامل سرمقاله</strong></a></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>هنر بازیگران هوشمند صحنه سیاسی ایران</strong><br /> سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان &laquo;هنر دولت احمدی&zwnj;نژاد فقط اين نيست&raquo; در مورد اقدامات دولت احمدی&zwnj;نژاد در حوزه&zwnj;های فرهنگی و اجتماعی است که به باور نویسنده سرمقاله &laquo;هوشمندانه و هنرمندانه&raquo; است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در سرمقاله روزنامه ابتکار آمده است: &laquo;علی مطهری، نماينده&zwnj; شاخص اصولگرای مجلس، در تازه&zwnj;ترين اظهارنظر خويش در نقد عملکرد دولت نهم گفته مظاهر فرهنگی به&zwnj;مراتب بدتر از دوره&zwnj; اصلاحات در جامعه وجود دارد؛ اما واکنش&zwnj;ها وجود ندارد. اين به نوعی هنر دولت است. دولت به&zwnj;عنوان حزب&zwnj;اللهی و اصولگرا و ارزشی وارد ميدان شد و بی&zwnj;سر و صدا، ذائقه مردم را درباره&zwnj; مسائل فرهنگی تغيير داد، به&zwnj;طوری&zwnj;که تيپ حزب&zwnj;اللهی هم&zwnj;اکنون غيرت و تعصب خود را از دست داده است. اين &zwnj;را می&zwnj;توان به حساب هنرهای دولت گذاشت.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين سرمقاله افزوده: &laquo;حوادث سياسی و گذر زمان نشان داد که احمدی&zwnj;نژاد و ياران نزديک وی، در دولت&zwnj;های نهم و دهم اعتقاد چندانی به بستن فضاهای اجتماعی و فرهنگی ندارند تا جايی که بارها وی مخالفت خود را با برخوردهای قهری نيروی انتظامی با اشخاص موسوم به بدحجاب علنی کرد و چنين وانمود شد که برخوردهای گشت ارشاد نه&zwnj;تنها مورد تأييد دولتش نيست، بلکه در راستای بدنام&zwnj;کردن وی به کار می&zwnj;رود. لذا آقای احمدی&zwnj;نژاد حداقل در اين زمينه، نقابی به صورت نزد بلکه اين تبليغات و تصورات مخالفان و موافقان بود که چنين صورتک&zwnj;هايی آفريد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در بخش دیگری از این سرمقاله می&zwnj;خوانیم: &laquo;اين نماينده&zwnj; محترم که نگارنده صداقت سياسی و سلامت نفس وی را همانند برخی هم&zwnj;فکرانش ساده&zwnj;لوحی سياسی نمی&zwnj;داند، در بخشی از آن سخن منقول و چندين جای مصاحبه&zwnj; خويش تأکيد کرده که اين&zwnj;را می&zwnj;توان به حساب هنرهای دولت گذاشت. منظور ايشان از واژه&zwnj; هنر، به احتمال زياد، زيرکی&zwnj;های سياسی رئيس دولت با بار منفی است. چه آنکه اين واژه در مفهوم عام خود، به معنی مجموع فضيلت&zwnj;ها و شايستگی&zwnj;هاست. با اين وصف، رئيس&zwnj;جمهور هنرمندی&zwnj;های زيادی از خود نشان داده است که می&zwnj;توان گفت او را در بسياری از شگردها و عملکردها در نظام سياسی انقلاب اسلامی بر سکوی اول نشانده است. هم او بود که مجوز ورود زنان به ورزشگاه&zwnj;های فوتبال را صادر کرد و از طرف روحانيان بلندپايه هدف قرار گرفت. هم او بود که در سايه حمايت&zwnj;های بی&zwnj;دريغش، مکتب ايرانی مطرح و روح ملی&zwnj;گرايی زنده شد؛ کوروش و منشورش احيا گرديد؛ تابوی مذاکره با آمريکا شکست؛ مجلس از رأس انداخته شد؛ پته&zwnj; همگان روی آب آمد؛ هيمنه و شکوه قدرت و صاحبان آن فرو ريخت؛ گرد و خاک جناح&zwnj;ها و احزاب فرونشست. وی همهی اين کارهای نه&zwnj;چندان سهل را صورت داد، بدون اينکه از ديگ غيرت تيپ حزب&zwnj;اللهی بخاری برخيزد؛ زيرا به گفته مطهری، وی طوری عمل کرده است که تيپ حزب&zwnj;اللهی غيرت و تعصب خود را از دست بدهد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نويسنده سرمقاله افزوده:&zwnj; &laquo;اکنون در ميان تحليل&zwnj;گران سياسی، يک سؤال دووجهی مطرح است که آيا احمد&zwnj;ی&zwnj;نژاد سنگ بزرگی را در چاه انداخته که بيرون&zwnj;کشيدنش کار حضرت فيل است يا اينکه پرده&zwnj;ها و ابرهايی را کنار زده که در پشت آن&zwnj;ها روشنايی و گرمای حقايق مکتوم نمايان شده است؟ و نکته پايانی اينکه به نظر می&zwnj;رسد وی و حلقه نزديکش، بازيگران هوشمندی در صحنه&zwnj; سياسی ايران هستند که همچنان بايد منتظر ماند و ديد که چه هنرهايی از خود بروز خواهند داد. اين موضوع بستگی زيادی به مديريت طرح هدفمندسازی يارانه&zwnj;ها در سال کنونی دارد که می&zwnj;تواند پاشنه&zwnj; آشيل اين گروه باشد يا هم گرز سام آنان.&raquo;</p> <p><br /> <a target="_blank" href="http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=79607" rel="noopener"><strong>متن کامل سرمقاله</strong></a></p> <p><br /> <strong>ساير مطبوعات:</strong><br /> سرمقاله امروز روزنامه تهران امروز با عنوان <a target="_blank" href="http://tehrooz.com/1390/1/16/TehranEmrooz/581/Page/1/" rel="noopener"><strong>&laquo;رکود و تورم يا هشدار درباره خطر رکود تورمی؟&raquo;</strong></a><br /> سرمقاله امروز روزنامه دنيای اقتصاد با عنوان <a target="_blank" href="http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=247949" rel="noopener"><strong>&laquo;آسايش بلندمدت و سختی کوتاه&zwnj;مدت در سايه جهاد اقتصادی&raquo;</strong></a></p>

بازيچه بی‌اراده‌ و هنر بازیگران هوشمند صحنه سیاسی ایران از موضوع‌های سرمقاله روزنامه‌های بامداد امروز ايران است.

بازيچه بی‌اراده‌
سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «سرنخ اجلاس رياض در واشنگتن» در مورد بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس در محکومیت «دخالت» ایران در تحولات خاورمیانه است.

نويسنده سرمقاله جمهوری اسلامی نوشته است: «وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس در پايان اجلاس اضطراری خود در رياض بدون اشاره به نقش تخريبی و ويرانگر آمريکا و ارتش‌های ناتو در ليبی و منطقه، ادعا کردند جمهوری اسلامی ايران در بحران‌های اخير در برخی کشورهای عرب نقش دارد و خواستار پايان دادن به اين دخالت‌های ادعائی شدند. با مروری به سير حوادث منطقه به‌ويژه با عنايت به واکنش‌های مختلفی که در اين زمينه ابراز شده، بهتر می‌توان دريافت که سرنخ اين دخالت‌های ادعائی در دست کيست و جنگ روانی عليه ايران از کجا هدايت می‌شود.»

در بخشی از اين سرمقاله آمده است: «واشنگتن و متحدانش در عين اشغال برخی کشورهای اسلامی و انجام حملات وحشيانه عليه مسلمانان در افغانستان، عراق، يمن و ليبی و ارتکاب جنايات جنگی، سعی دارند ايران را به دخالت در ساير کشورها متهم سازند.»

سرمقاله افزوده: «شورای همکاری در اين بازی رسوا به بازيچه بی‌اراده‌ای تبديل شده که آمريکا برای تأمين منافع نامشروع خود در منطقه به‌ويژه در بحرين، از وجود آن قوياً سوءاستفاده می‌کند. در واقع نظاميان متجاوز سعودی در بحرين به نيابت از آمريکای جنايتکار و به خاطر خوشايند مقامات آمريکائی به کشتار و سرکوب خونين مردم مظلوم بحرين سرگرمند ولی مطمئن باشند که در لحظات حساس، موقعيتی بهتر از صدام نخواهند داشت که آمريکا صدام را برای اعدام به دشمنانش تحويل داد تا بلکه موقعيتش را در عراق جديد، تثبيت کند.»

در بخش ديگری از سرمقاله می‌خوانيم: ‌«اگر سران آمريکا آرزو دارند که با دامن زدن به ايران‌هراسی می‌توانند منافع نامشروع خود را تأمين و تضمين کنند، سير حوادث پرشتاب منطقه نشان می‌دهد که ملت‌ها با گام‌های استوار خود عليه اين روش‌های غيرانسانی موضع گرفته‌اند و راه نجات خود را در وحدت و همبستگی دنيای اسلام جست‌وجو می‌کنند. تحولات اخير يک بار ديگر بطلان طرح‌های شيطانی برای ايجاد ايران‌هراسی را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که ملت‌ها حتی اگر اراده و مرامشان به رسميت شناخته نشود، حرف آخر را می‌زنند و علی‌رغم جوسازی‌های استکبار و مزدوران محلی آن، از خواسته‌های خود منصرف نخواهند شد حتی اگر حرکت آن‌ها را به دروغ، تحريک‌پذيری از بيگانه معرفی کنند.»

هنر بازیگران هوشمند صحنه سیاسی ایران
سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان «هنر دولت احمدی‌نژاد فقط اين نيست» در مورد اقدامات دولت احمدی‌نژاد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است که به باور نویسنده سرمقاله «هوشمندانه و هنرمندانه» است.

در سرمقاله روزنامه ابتکار آمده است: «علی مطهری، نماينده‌ شاخص اصولگرای مجلس، در تازه‌ترين اظهارنظر خويش در نقد عملکرد دولت نهم گفته مظاهر فرهنگی به‌مراتب بدتر از دوره‌ اصلاحات در جامعه وجود دارد؛ اما واکنش‌ها وجود ندارد. اين به نوعی هنر دولت است. دولت به‌عنوان حزب‌اللهی و اصولگرا و ارزشی وارد ميدان شد و بی‌سر و صدا، ذائقه مردم را درباره‌ مسائل فرهنگی تغيير داد، به‌طوری‌که تيپ حزب‌اللهی هم‌اکنون غيرت و تعصب خود را از دست داده است. اين ‌را می‌توان به حساب هنرهای دولت گذاشت.»

اين سرمقاله افزوده: «حوادث سياسی و گذر زمان نشان داد که احمدی‌نژاد و ياران نزديک وی، در دولت‌های نهم و دهم اعتقاد چندانی به بستن فضاهای اجتماعی و فرهنگی ندارند تا جايی که بارها وی مخالفت خود را با برخوردهای قهری نيروی انتظامی با اشخاص موسوم به بدحجاب علنی کرد و چنين وانمود شد که برخوردهای گشت ارشاد نه‌تنها مورد تأييد دولتش نيست، بلکه در راستای بدنام‌کردن وی به کار می‌رود. لذا آقای احمدی‌نژاد حداقل در اين زمينه، نقابی به صورت نزد بلکه اين تبليغات و تصورات مخالفان و موافقان بود که چنين صورتک‌هايی آفريد.»

در بخش دیگری از این سرمقاله می‌خوانیم: «اين نماينده‌ محترم که نگارنده صداقت سياسی و سلامت نفس وی را همانند برخی هم‌فکرانش ساده‌لوحی سياسی نمی‌داند، در بخشی از آن سخن منقول و چندين جای مصاحبه‌ خويش تأکيد کرده که اين‌را می‌توان به حساب هنرهای دولت گذاشت. منظور ايشان از واژه‌ هنر، به احتمال زياد، زيرکی‌های سياسی رئيس دولت با بار منفی است. چه آنکه اين واژه در مفهوم عام خود، به معنی مجموع فضيلت‌ها و شايستگی‌هاست. با اين وصف، رئيس‌جمهور هنرمندی‌های زيادی از خود نشان داده است که می‌توان گفت او را در بسياری از شگردها و عملکردها در نظام سياسی انقلاب اسلامی بر سکوی اول نشانده است. هم او بود که مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال را صادر کرد و از طرف روحانيان بلندپايه هدف قرار گرفت. هم او بود که در سايه حمايت‌های بی‌دريغش، مکتب ايرانی مطرح و روح ملی‌گرايی زنده شد؛ کوروش و منشورش احيا گرديد؛ تابوی مذاکره با آمريکا شکست؛ مجلس از رأس انداخته شد؛ پته‌ همگان روی آب آمد؛ هيمنه و شکوه قدرت و صاحبان آن فرو ريخت؛ گرد و خاک جناح‌ها و احزاب فرونشست. وی همهی اين کارهای نه‌چندان سهل را صورت داد، بدون اينکه از ديگ غيرت تيپ حزب‌اللهی بخاری برخيزد؛ زيرا به گفته مطهری، وی طوری عمل کرده است که تيپ حزب‌اللهی غيرت و تعصب خود را از دست بدهد.»

نويسنده سرمقاله افزوده:‌ «اکنون در ميان تحليل‌گران سياسی، يک سؤال دووجهی مطرح است که آيا احمد‌ی‌نژاد سنگ بزرگی را در چاه انداخته که بيرون‌کشيدنش کار حضرت فيل است يا اينکه پرده‌ها و ابرهايی را کنار زده که در پشت آن‌ها روشنايی و گرمای حقايق مکتوم نمايان شده است؟ و نکته پايانی اينکه به نظر می‌رسد وی و حلقه نزديکش، بازيگران هوشمندی در صحنه‌ سياسی ايران هستند که همچنان بايد منتظر ماند و ديد که چه هنرهايی از خود بروز خواهند داد. اين موضوع بستگی زيادی به مديريت طرح هدفمندسازی يارانه‌ها در سال کنونی دارد که می‌تواند پاشنه‌ آشيل اين گروه باشد يا هم گرز سام آنان.»

ساير مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه تهران امروز با عنوان «رکود و تورم يا هشدار درباره خطر رکود تورمی؟»
سرمقاله امروز روزنامه دنيای اقتصاد با عنوان «آسايش بلندمدت و سختی کوتاه‌مدت در سايه جهاد اقتصادی»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.