ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت آمریکا با انتصاب نخست‌وزیر سابق فلسطین به‌عنوان نماینده سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل قصد داشت سلام فیاض، سیاستمدار میانه‌رو فلسطینی را نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی کند اما آمریکا در حمایت از اسرائیل با آن مخالفت کرد.

دبیرکل سازمان ملل قصد داشت سلام فیاض، نخست‌وزیر پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین را به‌عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی منصوب کند اما آمریکا با این انتصاب مخالفت کرد.

سلام فیاض از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در نیویورک گفت که دولت فلسطینی به‌رسمیت شناخته نمی‌شود و به همین دلیل ایالات متحده از پیامی که این نامزدی ارسال می‌کند نیز پشتیبانی نمی‌کند.

سلام فیاض ۶۵ ساله در سال ۲۰۰۷ نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین شد و در آوریل سال ۲۰۱۳ در پی اختلافاتش با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از سمت نخست‌وزیری استعفا داد.

نیکی هیلی تأکید کرد که رد سلام فیاض به‌عنوان نماینده سازمان ملل نشانه گامی به سوی حمایت از اسرائیل شمرده می‌شود.

آنتونیو گوتِرِش، دبیرکل سازمان ملل که تا پایان روز جمعه ۱۰ فوریه / ۲۲ بهمن به شورای امنیت برای بررسی گزینه پیشنهادی‌اش، فرصت داده بود پس از رد این انتصاب توسط آمریکا واکنشی نشان نداده است.

پیش از این مارتین کوبلر، دیپلمات آلمانی نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی بود که از نوامبر ۲۰۱۵ مسئولیت خود را آغاز کرده بود.

معرفی سلام فیاض به‌عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی، نخستین تلاش آنتونیو گوترش برای انتصاب یکی از نمایندگان ویژه سازمان ملل از زمان آغاز ریاست خود بر این نهاد است. گوترش از یکم ژانویه ۲۰۱۷ دبیرکل سازمان ملل شده است.

سلام فیاض فارغ‌التحصیل مهندسی از دانشگاه آمریکایی بیروت است و دکترای مدیریت اقتصادی از دانشگاه تگزاس آمریکا را دارد.

او در سال ۱۹۸۷ به بانک جهانی پیوست و از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ به‌عنوان نماینده صندوق بین‌المللی پول در بیت‌المقدس (اورشلیم) فعالیت داشت.

فیاض همچنین از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ در کابینه محمود عباس، وزیر دارایی بود. او به‌عنوان یک چهره میانه‌رو در بین سیاستمداران فلسطینی شناحته می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.