ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله نيروهای حکومتی يمن به تظاهرکنندگان ده‌ها کشته به جای گذاشت

<p>در درگيری&zwnj;های ميان موافقان و مخالفان حکومت يمن امروز در شهرهای مختلف اين کشور ده&zwnj;ها نفر کشته و زخمی شدند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش رويترز روز گذشته نيز بر اثر تيراندازی نيروهای امنيتی و افراد مسلح به سوی تظاهرکنندگان در شهر تعز واقع در جنوب صنعا و در کنار دريای سرخ، ۲۱ نفر کشته شدند.</p> <p><br /> همچنين روز گذشته در گردهمايی مخالفان در برابر کاخ رياست جمهوری در صنعا، با شليک گاز آشک&zwnj;آور نيروهای حکومتی صدها نفر زخمی شدند.</p> <p><br /> امروز نيز نيروهای پليس و لباس شخصی به روی بيش از ۱۰ هزار نفر تظاهرکننده در تعز آتش گشودند. بر اساس آمار منابع پزشکی در اين تيراندازی دست&zwnj;کم ۳۰ نفر زخمی شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين در حالی است که تارنمای شبکه الجزيره گزارش داد که در حمله نيروهای امنيتی يمن به تظاهرکنندگان مخالف نظام اين کشور در دو شهر تعز و الحديده در غرب يمن ۱۹ تن کشته و بيش از ۸۰۰ تن زخمی شدند. برخی از آن&zwnj;ها بر اثر&nbsp;اصابت گاز اشک&zwnj;آور به بدن&zwnj;شان زخمی شدند.</p> <p><br /> تعداد کشته&zwnj;ها در تظاهرات در نزديکی ساختمان استانداری تعز ۱۷ تن اعلام شده است. تظاهرکنندگان همچنان خواستار برکناری علی عبدالله صالح، رئيس جمهوری يمن بودند.</p> <p><br /> در الحديده شاهدان عينی گفته&zwnj;اند دو تن از تظاهرکنندگان به ضرب گلوله لباس شخصی&zwnj;ها، کشته و تعدادی نيز زخمی شدند.</p> <p><br /> همچنين خودروهای زرهی نيز به سوی تظاهرکنندگان در ميدان تغيير تيراندازی کردند که بيش از ۳۰ نفر مجروح شدند.</p> <p><br /> در شمال يمن در استان صعده نيز چند هزار نفر به خيابان&zwnj;ها آمده و عليه کشتار تعز و الحديده تظاهرات کردند.</p> <p><br /> در همين حال گفته می&zwnj;شود که کشورهای خليج فارس از دولت يمن و مخالفان آن دعوت کرده&zwnj;اند تا در نشستی در عربستان برای پايان بخشيدن به بحران اين کشور شرکت کنند.</p> <p><br /> محمدالسالم الصباح، وزير امور خارجه کويت به رويترز گفت: &laquo;اين پيشنهاد بعد از نشست شورای همکاری در رياض مطرح گرديد.&raquo;</p> <p><br /> ابوبکر قربی، وزير خارجه يمن از اين تصميم استقبال کرد و گفت که دولت اين کشور آماده شرکت در اين نشست است.</p> <p><br /> از آغاز اعتراضات خيابانی مخالفان در يمن تا کنون بيش از ۱۰۰ نفر کشته شده&zwnj;اند که ۵۲ نفر از آنان در خشونت&zwnj;های روز جمعه ۱۸ مارس جان خود را از دست دادند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

در درگيری‌های ميان موافقان و مخالفان حکومت يمن امروز در شهرهای مختلف اين کشور ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش رويترز روز گذشته نيز بر اثر تيراندازی نيروهای امنيتی و افراد مسلح به سوی تظاهرکنندگان در شهر تعز واقع در جنوب صنعا و در کنار دريای سرخ، ۲۱ نفر کشته شدند.

همچنين روز گذشته در گردهمايی مخالفان در برابر کاخ رياست جمهوری در صنعا، با شليک گاز آشک‌آور نيروهای حکومتی صدها نفر زخمی شدند.

امروز نيز نيروهای پليس و لباس شخصی به روی بيش از ۱۰ هزار نفر تظاهرکننده در تعز آتش گشودند. بر اساس آمار منابع پزشکی در اين تيراندازی دست‌کم ۳۰ نفر زخمی شده‌اند.

اين در حالی است که تارنمای شبکه الجزيره گزارش داد که در حمله نيروهای امنيتی يمن به تظاهرکنندگان مخالف نظام اين کشور در دو شهر تعز و الحديده در غرب يمن ۱۹ تن کشته و بيش از ۸۰۰ تن زخمی شدند. برخی از آن‌ها بر اثر اصابت گاز اشک‌آور به بدن‌شان زخمی شدند.

تعداد کشته‌ها در تظاهرات در نزديکی ساختمان استانداری تعز ۱۷ تن اعلام شده است. تظاهرکنندگان همچنان خواستار برکناری علی عبدالله صالح، رئيس جمهوری يمن بودند.

در الحديده شاهدان عينی گفته‌اند دو تن از تظاهرکنندگان به ضرب گلوله لباس شخصی‌ها، کشته و تعدادی نيز زخمی شدند.

همچنين خودروهای زرهی نيز به سوی تظاهرکنندگان در ميدان تغيير تيراندازی کردند که بيش از ۳۰ نفر مجروح شدند.

در شمال يمن در استان صعده نيز چند هزار نفر به خيابان‌ها آمده و عليه کشتار تعز و الحديده تظاهرات کردند.

در همين حال گفته می‌شود که کشورهای خليج فارس از دولت يمن و مخالفان آن دعوت کرده‌اند تا در نشستی در عربستان برای پايان بخشيدن به بحران اين کشور شرکت کنند.

محمدالسالم الصباح، وزير امور خارجه کويت به رويترز گفت: «اين پيشنهاد بعد از نشست شورای همکاری در رياض مطرح گرديد.»

ابوبکر قربی، وزير خارجه يمن از اين تصميم استقبال کرد و گفت که دولت اين کشور آماده شرکت در اين نشست است.

از آغاز اعتراضات خيابانی مخالفان در يمن تا کنون بيش از ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند که ۵۲ نفر از آنان در خشونت‌های روز جمعه ۱۸ مارس جان خود را از دست دادند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.