ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراهيم يزدی مصاحبه با ايرنا را «تکذيب» کرد

<p>ابراهيم يزدی از رهبران نهضت آزادی ايران، مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) را به دليل آن&zwnj;که بدون اطلاع وی منتشر شده، تکذيب کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری ايرنا، امروز سه&zwnj;شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ گزارش داد که ابراهيم يزدی با ارسال نامه&zwnj;ای به اين خبرگزاری اعلام کرده &laquo;با صراحت به مسئولين خبرگزاری حاضر در محل تأکيد کرده بودم که انتشار هر متنی به نام اينجانب تنها بعد از ارائه کتبی و تأييد اينجانب قابل انتشار خواهد بود.&raquo;<br /> <br /> وی افزوده: &laquo;نظر به اين&zwnj;که متن منتشر شده توسط ايرنا بدون اطلاع و تأييد اينجانب صورت گرفته است، تکذيب می&zwnj;گردد.&raquo;<br /> <br /> يزدی نوشته است: &laquo;آن&zwnj;چه مورد تأييد اينجانب است همان متن کتبی استعفا از دبيرکلی نهضت آزادی ايران می&zwnj;باشد که در اختيار خبرنگار ايرنا قرار داده شد.&raquo;<br /> <br /> با اين حال خبرگزاری ايرنا اعلام کرده &laquo;اين گلايه يزدی درحالی صورت گرفته است که رسانه&zwnj;ها برای انتشار مطالب خود ملزم به هماهنگی قبل از انتشار با منابع خبری نيستند.&raquo;<br /> <br /> ايرنا در عين حال با قرار دادن عکس&zwnj;هايی از يزدی در هنگام مصاحبه، بر &laquo;صحت&raquo; این گفت&zwnj;وگو تأکيد کرده است.<br /> <br /> ابراهيم يزدی در &zwnj;گفت&zwnj;وگویی که چند روز پیش توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد، در مورد مسائل سياسی روز اظهارنظر کرد. وی که از روز نهم مهرماه ٨٩ در زندان و سپس &laquo;خانه امن&raquo; به&zwnj;سر می&zwnj;برد صبح روز ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۹ از زندان آزاد شد.<br /> <br /> خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) که نخستين بار خبر آزادی وی را منتشر کرده بود هم&zwnj;زمان خبر داد که ابراهيم يزدی طی بيانيه کوتاهی از دبيرکلی نهضت آزادی ايران استعفا کرده است.<br /> <br /> ايرنا نوشت که گفت&zwnj;وگو با ابراهیم یزدی در آخرين روز اسفند سال ۸۹ يعنی در روز آزادی وی صورت گرفته است اما دليل تأخير انتشار آن را پس از ۱۴ روز اعلام نکرده است.<br /> <br /> ابراهيم يزدی در اين گفت&zwnj;وگو اعلام کرد که به دليل وضعيت جسمانی خود از دبيرکلی نهضت آزادی ايران استعفا کرده است.<br /> <br /> خبرگزاری ایرنا به نقل از یزدی در این مصاحبه نوشته است: &laquo;شما (میرحسین موسوی از رهبران مخالفان) يا نبايد مردم را به حضور در خيابان&zwnj;ها دعوت می&zwnj;کرديد، يا اگر اعلام می&zwnj;کنيد مردم بيايند، بديهی است همه آنان که می&zwnj;آيند هوادار شما نيستند و شعارهای خود را می&zwnj;دهند و ساختارشکنی می&zwnj;کنند... آن&zwnj;ها به اصلاح&zwnj;طلبی لطمه زدند.&raquo;<br /> <br /> با این حال برخی از اعضای خانواده ابراهیم يزدی نیز صحت اين مصاحبه را رد کرده بودند.<br /> <br /> امروز همچنين عبدالعلی بازرگان، از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی در گفت&zwnj;وگو با تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، مصاحبه&zwnj; منتشر شده توسط ايرنا را &laquo;ساختگی و مونتاژ شده و فاقد اعتبار&raquo; خواند.<br /> <br /> به گفته وی &laquo;اين مصاحبه مصرف داخلی دارد و برای توجيه طرفداران خودشان (حکومت ایران) است و گرنه مردم آگاه ما با اين دروغ&zwnj;گویی&zwnj;های دولتی آشنا هستند.&raquo;&nbsp;</p>

ابراهيم يزدی از رهبران نهضت آزادی ايران، مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) را به دليل آن‌که بدون اطلاع وی منتشر شده، تکذيب کرد.

خبرگزاری ايرنا، امروز سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ گزارش داد که ابراهيم يزدی با ارسال نامه‌ای به اين خبرگزاری اعلام کرده «با صراحت به مسئولين خبرگزاری حاضر در محل تأکيد کرده بودم که انتشار هر متنی به نام اينجانب تنها بعد از ارائه کتبی و تأييد اينجانب قابل انتشار خواهد بود.»

وی افزوده: «نظر به اين‌که متن منتشر شده توسط ايرنا بدون اطلاع و تأييد اينجانب صورت گرفته است، تکذيب می‌گردد.»

يزدی نوشته است: «آن‌چه مورد تأييد اينجانب است همان متن کتبی استعفا از دبيرکلی نهضت آزادی ايران می‌باشد که در اختيار خبرنگار ايرنا قرار داده شد.»

با اين حال خبرگزاری ايرنا اعلام کرده «اين گلايه يزدی درحالی صورت گرفته است که رسانه‌ها برای انتشار مطالب خود ملزم به هماهنگی قبل از انتشار با منابع خبری نيستند.»

ايرنا در عين حال با قرار دادن عکس‌هايی از يزدی در هنگام مصاحبه، بر «صحت» این گفت‌وگو تأکيد کرده است.

ابراهيم يزدی در ‌گفت‌وگویی که چند روز پیش توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد، در مورد مسائل سياسی روز اظهارنظر کرد. وی که از روز نهم مهرماه ٨٩ در زندان و سپس «خانه امن» به‌سر می‌برد صبح روز ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۹ از زندان آزاد شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) که نخستين بار خبر آزادی وی را منتشر کرده بود هم‌زمان خبر داد که ابراهيم يزدی طی بيانيه کوتاهی از دبيرکلی نهضت آزادی ايران استعفا کرده است.

ايرنا نوشت که گفت‌وگو با ابراهیم یزدی در آخرين روز اسفند سال ۸۹ يعنی در روز آزادی وی صورت گرفته است اما دليل تأخير انتشار آن را پس از ۱۴ روز اعلام نکرده است.

ابراهيم يزدی در اين گفت‌وگو اعلام کرد که به دليل وضعيت جسمانی خود از دبيرکلی نهضت آزادی ايران استعفا کرده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از یزدی در این مصاحبه نوشته است: «شما (میرحسین موسوی از رهبران مخالفان) يا نبايد مردم را به حضور در خيابان‌ها دعوت می‌کرديد، يا اگر اعلام می‌کنيد مردم بيايند، بديهی است همه آنان که می‌آيند هوادار شما نيستند و شعارهای خود را می‌دهند و ساختارشکنی می‌کنند... آن‌ها به اصلاح‌طلبی لطمه زدند.»

با این حال برخی از اعضای خانواده ابراهیم يزدی نیز صحت اين مصاحبه را رد کرده بودند.

امروز همچنين عبدالعلی بازرگان، از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی در گفت‌وگو با تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، مصاحبه‌ منتشر شده توسط ايرنا را «ساختگی و مونتاژ شده و فاقد اعتبار» خواند.

به گفته وی «اين مصاحبه مصرف داخلی دارد و برای توجيه طرفداران خودشان (حکومت ایران) است و گرنه مردم آگاه ما با اين دروغ‌گویی‌های دولتی آشنا هستند.» 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.