ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تکذیب «رفع حصر خانگی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶»

در حالی‌که یکی از سایت‌های خارج از کشور از رفع حصر خانگی سه تن از رهبران جنبش سبز پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ خبر داده بود سایت «کلمه» و اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی این خبر را تکذیب کردند.

در حالی‌که یکی از سایت‌های خارج از کشور از رفع حصر خانگی سه تن از رهبران جنبش سبز پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ خبر داده بود سایت «کلمه» و اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی این خبر را تکذیب کردند.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند

سایت «کلمه» روز یکشنبه ۲۴ بهمن نوشت: «برخلاف برخی شایعات و اخبار بی‌پایه روزهای اخیر هیچ تغییری در وضعیت حصر صورت نگرفته است.»

سایت «پیک‌نت» روز شنبه در خبری نوشته بود: «در برخی محافل سیاسی ایران و همچنین در برخی خبرهائی که نمایندگان مجلس با هم مبادله می کنند، گفته می‌شود مسئله حصر آقایان کروبی و موسوی و همچنین خانم رهنورد حل شده است.»

به‌نوشته این سایت تنها درخواست جناح راست و مخالف دولت این است که خبر آزادی آن‌ها تا پایان انتخابات ۹۶ اعلام نشود تا این موضوع در انتخابات به سود حسن روحانی تمام نشود. این سایت افزوده بود که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز با این موضوع موافقت کرده است.

«کلمه» ضمن تکذیب این خبر نوشته است: «همچون گذشته کلیه ارتباطات قطع و تماس تلفنی در طول هفته حتی با خانواده میسر نیست، ملاقات با خانواده هفته‌ای یک‌بار در ساعتی بسیار محدود در مجاورت زندان اختر در حضور مأموران امنیتی صورت می‌گیرد و سایرشرایط همچون گذشته است.»

اردشیر امیرارجمند نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشته است حصر همچنان پابرجاست و هر گونه تغییر اساسی در شرایط حصر از طریق منابع مورد اعتماد به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

علی مطهری، نائب‌رئیس مجلس جمعه ۲۲ بهمن از رایزنی و گفت‌وگو برای دیدار با رهبران محصور نهضت سبز خبر داد اما گفت هنوز این دیدار قطعی نشده است. مطهری گفت: «در حال گفت‌وگو هستیم. امیدوارم این دیدار انجام شود.»

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی اصلاح‌طلب به‌تازگی نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به سران سه قوه و نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان کشور نوشته و در آن خواهان پایان دادن به حصر خانگی موسوی، رهنورد و کروبی شدند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در کارزار انتخاباتی خود وعده رفع حصر را داده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • h

    مطهری هم با اون همه ادعا فقط نزدیک 22 بهمن خودشون گفت مسولان رو راضی کرده خخخخخخخ چقد دروغ و این مردم چقد ساده رام شدن و راه راستی که در پیش داشتند رها کردند ایمان شما هم همینطوره بخاطره همینه که به این بدبختی و فلاکت افتادین و ترسو هستید مثل یه بچه فریبتون میدن ولی ادای انسانهای باهوش و فرهمند و همه چیز دون رو در میارید که واسه هر چیز یه دلیل مسخره حکومتی که به خورد شما دادن میارید اگر شما چنین انسان هایی هستید پس این حکومت هم لایق شماست و باید عذاب بکشید