ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مین در قصرشیرین یک نفر را به‌شدت زخمی کرد

شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه واقع در غرب ایران بار دیگر صحنه انفجار یک مین به‌جا مانده از دوران جنگ ایران و عراق بود و یکی از عشایر منطقه را به‌شدت مجروح کرد.

شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه واقع در غرب ایران بار دیگر صحنه انفجار یک مین به‌جا مانده از دوران جنگ ایران و عراق بود و یکی از عشایر منطقه را به‌شدت مجروح کرد.

طبق پیمان اتاوا دولت‌ها پس از گذشت ۱۰ سال از پایان جنگ موظفند کشتزار و مزارع را از مواد منفجره و مین پاکسازی کنند

نعمت‌الله نازپرورده، معاون فرمانداری قصرشیرین یکشنبه ۲۴ بهمن به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت این انفجار در منطقه «چقاشیرگه» نفت‌شهر از توابع بخش سومار شهرستان قصرشیرین رخ داد.

در این انفجار یکی از عشایر منطقه که مشغول چوپانی بود، روی مین می‌رود و از ناحیه پا به شدت مجروح شده و به بیمارستان گیلان‌غرب منتقل می‌شود.

به‌گفته نعمت‌الله نازپرورده از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ مین به‌جا مانده از دوران جنگ در این شهرستان منفجر شده‌اند که در اثر این انفجارها یک نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی و یا دچار موج‌گرفتگی شده‌اند.

همچنین در سه مورد از این انفجارها ۱۱ رأس گوسفند تلف شد و در ۱۴ انفجار دیگر نیز به پنج دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین‌زدایی، یک دستگاه گریدر، دو دستگاه کمباین و سه دستگاه تراکتور کشاورزان در منطقه خسارت وارد شده است.

نازپرورده پیش از این گفته بود که در دو سال ۹۳ و ۹۴ بر اثر انفجار مین‌، ۲۸ تن در قصرشیرین کشته و ۲۰۸ تن زخمی و قطع عضو شده بودند.

بر اساس آمار‌ها، شش میلیون هکتار از خاک ایران به مین آلوده است و بیش از ٢٠ میلیون مین در سراسر ایران وجود دارد.

پنج استان آذربایجان غربی، ‌ کردستان، ‌ ایلام، کرمانشاه و خوزستان آلوده‌ترین مناطق ایران به مین‌ محسوب می‌شوند.

ایران تاکنون پیمان اتاوا را امضا نکرده است. طبق پیمان اتاوا دولت‌ها پس از گذشت ۱۰ سال از پایان جنگ موظفند کشتزار و مزارع را از مواد منفجره و مین پاکسازی کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.