ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زاینده‌رود باز هم خشک می‌شود

پس از۲۰ روز زنده نگه داشتن زاینده‌رود به‌منظور تأمین آب کشت پاییزه کشاورزان اصفهان، رهاسازی آب از سد این رودخانه از روز یکشنبه ۲۴ بهمن پایان یافت.

پس از۲۰ روز زنده نگه داشتن زاینده‌رود به‌منظور تأمین آب کشت پاییزه کشاورزان اصفهان، رهاسازی آب از سد این رودخانه از روز یکشنبه ۲۴ بهمن پایان یافت.

رهاسازی آب زاینده‌رود ـ عکس از آرشیو

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن اعلام این خبر گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود آب تا اواخر هفته در شهر اصفهان جریان داشته باشد.

بنا به این گزارش، در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب است که از لحاظ تأمین آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش مشکلی وجود ندارد.

در صورتی که بارش‌ها طی یک ماه آینده ادامه یابد، ممکن است ادامه رهاسازی آب سد زاینده‌رود هم‌زمان با فرا رسیدن سال جدید از سر گرفته شود.

زاینده‌رود از ارتفاعات چلگرد در چهار محال و بختیاری و نیز کوه‌های فریدونشهر در غرب استان اصفهان سرچشمه گرفته است و پس از ذخیره‌سازی در محل دریاچه سد زاینده‌رود به صورت رودخانه‌ای واحد به سمت اصفهان و تالاب گاوخونی جاری می‌شود.

حوضه زاینده‌رود از دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است که ۹۳ درصد از مساحت و ۹۸ درصد از جمعیت تحت پوشش این حوضه در استان اصفهان و هفت درصد از مساحت و دو درصد از جمعیت تحت پوشش آن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این رودخانه به عنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران درسال‌های اخیر با پدیده خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب مواجه و در محل پائین دست در بیشتر ماه‌های سال با خشکی مواجه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.