ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش برخی «باند»‌ها برای به تعویق انداختن تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

به گفته رئیس هیأت تحقیق، عده‌ای خواهان برکناری مدیر عامل بانک سرمایه‌اند با این امید که در روند تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اخلال ایجاد کنند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گوید باندهایی که در اختلاس از صندوق فرهنگیان دست داشتند خواهان برکنارى مدیر عامل بانک سرمایه‌‌اند با این امید که روند تفحص درباره اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی از ذخیره فرهنگیان به تعویق بیفتد.

اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان

جبار کوچکی‌نژاد، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) گفته است:

«در حال حاضر برخی باندهایی که در اختلاس در بانک سرمایه نقش داشتند، برای عزل مدیر عامل بانک سرمایه فشار می‌آورند، آن هم فردی که طبق بررسی‌های ما هیچ فسادی نداشته اما به دلیل همکاری با هیات تفحص و قاضی پرونده و حتی شکایت از اختلاس‌کنندگان به دنبال عزلش از بانک سرمایه و تلافی هستند. این افراد می‌خواهند با انجام چنین اقداماتی روند تفحص را کند کنند.»

بانک سرمایه ششمین بانک خصوصی ایران است و در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده. ۳۸ درصد سهام این بانک در اختیار فقط یک سرمایه‌دار قرار دارد.

کاظم پالیزدار، مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری در یک نشست خبری که در نهاد ریاست جمهوری در مهر سال جاری برگزار شد، از فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان پرده برداشت. این مقام مسئول گفت «بی‌نظمی‌هایی» در بانک سرمایه وجود داشته که ۴۵ درصد از سرمایه‌اش از محل صندوق ذخیره فرهنگیان تأمین می‌شود.

به تدریج اما ابعاد اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان آشکار شد. محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که تخلفانی به سنگینی تخلفات پرونده اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان ندیده ‌است.

او گفت که تخلفات در این پرونده همزمان با پیشرفت تحقیقات گسترده‌تر می‌شوند و تا کنون «چندهزار میلیارد تومان بر خلاف عرف مسائل بانکداری و تجاری» در اختیار چند نفر قرار گرفته‌ است.

پرداخت وام‌های بدون وثیقه و فیش‌های حقوقی و پاداش‌های میلیونی از جمله تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nameless

    باز توجیه باز توجیه چوب توجیه با وقاحت میخورد بر فرق معلم یادم آرد روز دیرین دزدیهای شاهنشاهی چرب و شیرین در مذاقش بود اما چه رسوا شد در تایم و دیلی نیویورک اما امروز دزدی از جیب معلم با توجیهی وقیحانه میشود وام از خزانه تایم و دیلی نیویورک خواب است یا گرفته سهمی منصفانه