ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکارم شیرازی: شورای نگهبان در کار مراجع تقلید دخالت نکند

وزارت صنایع و معادن با اجازه شرعی شورای نگهبان به چند شرکت هرمی مجوز فعالیت داده. مکارم شیرازی از شورای نگهبان خواسته با صدور چنین فتواهایی مرجعیت شیعه را ضعیف نکند.

ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع شیعه از شورای نگهبان خواسته است که در کار مراجع «ورود» نکند.

ناصر مکارم شیرازی

وزارت صنایع و معادن برای مبارزه با بیکاری جوانان به برخی شرکت‌های هرمی مجوز فعالیت در ایران را داده است، اما پیش از صدور مجوز در این زمینه با شورای نگهبان مشورت کرده و شورای نگهبان هم ظاهراً «فتوا» داده که صدور مجوز به اینگونه شرکت‌ها به لحاظ شرعی منعی ندارد.

خبرگزاری «شفقنا» گزارش می‌دهد که ناصر مکارم شیرازی اکنون از شورای نگهبان خواسته با صدور چنین فتواهایی مرجعیت شیعه را تضعیف نکند.

مکارم شیرازی در پاسخ به یکی از اشخاصی که نظر او را درباره صدور مجوز برای شرکت‌های هرمی با اذن شورای نگهبان جویا شده، پاسخ داده است:

«تعجب است چگونه شورای محترم نگهبان در این مساله که وظیفه او نیست وارد شده و فتوا داده و وزارت صنعت سوءاستفاده کرده و بر اساس آن مجوزها را صادر کرده است. انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان در محدوده‌ای که قانون اساسی برای آنها معین کرده و ما آن را محترم می‌شمریم، گام بردارد و در قلمرو مراجع ورود نکند. مردم مقلد آنها نیستند، مقلد مراجع خویش هستند و اگر این رویه ادامه یابد، مرجعیت که از ارکان مذهب ماست، به خطر می‌افتد.»

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، مرداد سال جاری در یک نشست خبری اطلاع داد که وزارت صنایع و معادن بعد از استعلام از وزارت اطلاعات به چند شرکت هرمی مجوز فعالیت داده است. این شرکت‌ها در رسته‌های صنفی محصولات بهداشتی، مصنوعات طلا، مواد غذایی، صنایع دستی، مصنوعاتی با کاربری انرژی نوین و دستگاه‌های کاهنده مصرف انرژی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    ترس این مرجع تخریب اینه که بعضی از این گونه شرکتها ممکنه رشته شون شکر باشه و این اقا این وسط یه جورائی لطمه ببینه! کاره دیگه" پس علاج واقعه رو قبل از وقوع میکنه.

  • صمد

    اگر خامنه ای میشه که زورکی مرجع تقلید بشه، از بقال سرکوچه تا دکتر بیمارستانمون سالهاست به حد مرجعیت رسیدن و می تونن فتوا بدند. جای گله ای به شورای نگهبان ولایت فقیه نیست.

  • روزبه

    حرف این آقا یعنی اینکه وزارخانه ها بایستی برای تک تک امور از یکایک مراجع تقلید کوچک و بزرک استعلام کنند و با توجه به تعدادزیاد اینها میبایستی همه هم باید متفق عقیده باشند و معلوم نیست اگر یکی مخالف باشد تکلیف امور مملکت چیست. مسخره بازی به تمام معنی . طرف کوچکترین درکی از معنای اداره یک دولت در قرن بیست و یک نداره معلوم نیست کار ایران به کجا ختم شود.

  • ممد نبودی ببینی ...

    وقتی پای پول و قدرت در میان باشه، گرگها همدیگر و می درند.