ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسکو: کریمه قابل مذاکره نیست

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود از نزدیکی به روسیه حرف می‌زد. اکنون سخنگوی کاخ سفید از تمایل ترامپ به بازگرداندن کریمه به اوکراین سخن گفته، پاسخ روسیه اما تند است.

در پی اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر درخواست دونالد ترامپ از روسیه برای بازگرداندن کریمه به اوکراین، مقامات روسیه واکنش تندی نشان دادند.

پلاکاردی در مسکو در نخستین سالگرد الحاق کریمه به روسیه

به‌گزارش آسوشیتدپرس، ویاچسلاو وولودین، رئیس مجلس دومای روسیه چهارشنبه ۱۵ فوریه / ۲۷ بهمن در این‌باره گفت: «کریمه بخشی از روسیه است. هرگونه اظهارنظری درباره جدایی کریمه از روسیه به‌منزله نقض تمامیت ارضی ماست.»

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به خبرگزاری اینترفاکس گفته است که مسکو کریمه را پس نخواهد داد.

کریمه تا پیش از سقوط ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور پیشین اوکراین بخشی از آن کشور به شمار می‌رفت. این شبه‌جزیره در زمستان ۲۰۱۴ در یک همه‌پرسی ضمیمه روسیه شد. بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا الحاق کریمه به روسیه را به‌رسمیت نشناخته‌اند.

شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه ۱۴ فوریه / ۲۶ بهمن در نشست هفتگی خود اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری آمریکا گفته است از دولت روسیه درخواست می‌کند که خشونت‌ها در اوکراین را کاهش دهد و کریمه را به اوکراین بازگرداند.

ویاچسلاو وولودین چنین اظهاراتی را برخلاف سخنان ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی‌اش دانست که خواهان بهبود روابط با روسیه بود.

ویکتور اوسروف سناتور روسیه نیز تأکید کرد که «کریمه قابل مذاکره نیست.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بارها تأکید کرده بود که با روی کار آمدن ترامپ امیدوار است که روابط تیره دو کشور رو به بهبودی برود. سخنان سخنگوی ترامپ این امیدواری از سوی مسکو را کاهش می‌دهد. لئونید سلوزکی، از سیاستمداران عرصه خارجی روسیه گفت: «ما با تمام علاقه‌ای که به اظهارات سازنده ترامپ داشتیم خیلی زود بر این باور شدیم که او طرفدار روسیه است در حالی‌که او طرفدار آمریکاست.»

در آغاز ماه فوریه، کمی پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، نیکی هالی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روسیه را به‌دلیل از سرگیری درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها علیه روسیه در ارتباط با الحاق کریمه به این کشور را حفظ کند. او افزود تحریم‌ها تا زمانی برقرار خواهند ماند که «روسیه کنترل کریمه را به اوکراین بازگرداند.»

ترامپ در حال حاضر به‌دلیل ارتباط مشاور پیشین‌اش، مایکل فلین با روسیه قبل از روی کار آمدنش، زیر فشار قرار دارد. فلین پس از آن‌که روشن شد در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا تلفنی درباره تحریم‌ روسیه گفت‌وگو کرده و بعد اطلاعات غلطی در این‌باره داده است، در روز دوشنبه ۱۳ فوریه ۲۵ بهمن از سمت خود استعفا داد.

روز سه‌شنبه ۱۴ فوریه / ۲۶ بهمن نیویورک تایمز و شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش دادند که همکاران ترامپ سال گذشته میلادی در زمان کارزار انتخاباتی او تماس‌های مکرری با عوامل اطلاعاتی روسیه داشته‌اند. اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا در این‌باره تحقیق می‌کند. دولت آمریکا داشتن چنین تماس‌هایی را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مغبوم

    جنای Ali من آن مقاله را خواندم، حقایقی در آن است. اما در مرود مطلب، غرب و از جمله امریکا باید با روسیه وراد تعامل سازنده شود، متاسفانه روسیه میراث دار ابرقدرت شوروی از جمله فناوری نظامی است. اگر روسیه (و البته چین و هند و چند قدرت مهم جهان بخص.ص گروه بریکس) با غرب و جهان آزاد همکاری نکند، حکومت های تروریستی و ضد بشری مثل کره شمالی، جمهوری اسلامی ولایی ایران... دنیا به گند و آشوی خواهند کشید. اخیرا خبر ترور یک مقام نظام دیکتاتور ی کره شمالی در مالزی خواندم! ظاهرا کره شمالی هم دارد گستاخانه راه نظام ولایی می رود و تروریسم در خراج مرزهایش گسترش می دهد! این ننگ است برای غرب از اروپا تا امریکا که نظام های ضد سکولاری مثل ایران بیاند در کشورهای انها تعملیات ترویستی انجام دهند و بعد همچنان با ان مماشات کنند! اما نباید برگ هایش غرب و امریکا راحت به روسیه بدهد. انچه مسلم است برگرداندن کریمه تقربیا محال است. دلایل زیاید است از جمله مسئله تاریخی، و اینکه اکثریت مردم انجا روسی تبار هستند، از مهمتر روسه انجا تصرف کرده بیرون راندن یک ابرقدرت اتمی عملا غیر ممکن است دیگر، چیزی که بهب ازی در برابر ابرقدرت اتمی تقریبا محال ممکن است برگرداند مگر با هزینه سرسام اور و نسل سوزی! اما هنوز شرق اوکراین است. اما غرب و امریکا باید رسمیت بخشیدن حاکمیت روسیه بر کریمه را مفت ندهد، بادی در قبالش از روسیه بخواهد دست از حمایت از نظام ایران و نوکرش یعنی حزب اله بردارد. اخیرا روس ها گفته اند با حزب اله امرکیاب هر سمیت بشناسد! این حر خطرناکی است. حزب اله یک گروه شبه نظام متهم تروریست سان. این چه معنی دارد امریکا یک همچی گروهکی که در خدمت نظام ضد بشری است به رسمیت بشناسد. این نکته است که غرب نیاد بی خودی وبیهوده باج مفت به روسیه بدهد.

  • Ali

    1.این مقاله زیبا را حتما بخونید و توی ایران پخش کنید. واقعیت مردم ایرانه‌‌; در تریبون زمانه ولایت فقیه در قرن ۲۱ تجربه ای تلخ تر از ولایت پاپ در قرون وسطی https://www.tribunezamaneh.com/archives/113881