ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ۹۰ درصد اعتبار مقابله با ریزگرد را تأمین نکرده است

تنها ۱۰ درصد اعتباراتی که دولت سال ۹۳ برای مقابله با ریزگرد تصویب کرده بود تأمین شده است. مصوبه مقابله با ریزگرد قرار بود سال ۱۳۹۴ اجرا شود.

احمد لاهیجان زاده، مدیرکل محیط زیست خوزستان گفته تنها ۱۰ درصد اعتباراتی که دولت سال ۹۳ برای مقابله با ریزگرد تصویب کرده بود تأمین شده است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با اشاره به انتقال آب از استان خوزستان هشدار داده است:

«در صورتی که پدیده ریزگردها مهار نشود، در آینده مشکلات جدی برای نظام به وجود خواهد آمد. اگر استان‌های دیگر آب خوزستان را برای تولید نیاز دارند، خوزستان برای حفظ شرایط خود به آن نیازمند است.»

مصوبه مقابله با ریزگرد قرار بود سال ۱۳۹۴ اجرا شود.

در روزهای گذشته شماری از نمایندگان خوزستان در مجلس از دولت یازدهم برای عدم اختصاص بودجه برای مقابله با ریزگردها انتقاد کرده بودند. نمایندگان گفتند برای مقابله با ریزگرد در سال ۹۶ نیز بودجه‌ای اختصاص نیافته و حتی در لایحه بودجه ۹۶ سهم کلی استان خوزستان به نسبت سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

کارشناسان و مقام‌های مسئول می‎گویند گرد و غبار اخیر خوزستان منشأ داخلی دارد و دولت قادر است تا این کانون‌های تولید ریزگرد را با احیای تالاب‌ها و رودها، ایجاد فضای سبز و بازنگری در پروژه‌های گسترده سدسازی در استان و انتقال آب از سرشاخه‌های کارون از بین ببرد.

پدیده گرد و غبار در استان خوزستان ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است. نه تنها سلامت مردم همچنان در خطر است، بلکه گرد و غبار باعث شد که شنبه ۲۳ بهمن آب و برق در استان خوزستان قطع شود و زندگی روزانه مردم مختل گردد و حتی فعالیت‌های صنعتی از جمله استخراج و پالایش نفت هم برای مدتی متوقف شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.