ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آمریکا از راه حل دو کشور فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند»

بعد از دیدار نتانیاهو با ترامپ، ابهام به وجود آمده بود: آیا آمریکا در استراتژی‌اش در مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل تجدید نظر می‌کند؟ نماینده آمریکا در سازمان ملل، ابهام را برطرف کرد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که آمریکا از راه حل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد

بعد از دیدار و گفت‌وگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گمانه‌زنی‌هایی درباره راه حل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل به عنوان مهم‌ترین بنیان استراتژی آمریکا در دو دهه گذشته به وجود آمده بود.

رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری مشترکش با نخست‌وزیر اسرائیل در سخنانی ابهام‌آفرین گفته بود: «من به هر دو طرح، طرح دو کشور مستقل و یک کشور نگاه می‌کنم. طرحی را ترجیح می‌دهم که هر دو طرف به آن تمایل داشته باشند. من می‌توانم با هر دو این طرح‌ها کنار بیایم.»

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل اما با صراحت بیشتری گفته است: «طرح دو کشور مستقل چیزی‌ست که ما از آن حمایت می‌کنیم. آن‌ها که می‌گویند آمریکا از این طرح حمایت نمی‌کند، اشتباه می‌کنند.»

ترامپ خاطرنشان کرده بود که آمریکا از صلح بین فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند اما این دو طرف درگیری هستند که می‌بایست راهکارهایی برای دستیابی به صلح را انتخاب کنند. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز همین سخنان را تکرار کرده و گفته است: «فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید خودشان راه حلی پیدا کنند. ما اما از راه حل تشکیل دو کشور کاملاً حمایت می‌کنیم.»

هیلی اما در همان حال از سازمان ملل به خاطر «مواضع ضد اسرائیلی‌اش» انتقاد کرد و  گفت اسرائیل تنها دموکراسی موجود در خاورمیانه است.

او گفت آمریکا از قطع‌نامه‌های ضد اسرائیلی سازمان ملل به هیچ وجه حمایت نخواهد کرد.

دسامبر ۲۰۱۶ پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطع‌نامه‌ای خواهان توقف شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری شد. برخلاف انتظار، ایالات متحده آمریکا قطع‌نامه شورای امنیت را وتو نکرد و به آن رأی ممتنع داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.