ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهناز اکملی با تودیع وثیقه موقتاً آزاد شد

شهناز اکملی که فرزندش مصطفی کریم‌بیگی را در جریان اعتراض‌ها و خشونت‌های عاشورای ۸۸ از دست داده است، پس از بیش از سه‌هفته از زندان اوین و با تودیع وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شد.

شهناز اکملی پس از تحمل بیش از سه هفته حبس در اوین موقتاً آزاد شد.

شهناز اکملی پس از گذشت بیش از سه هفته موقتاً از اوین آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری «هرانا»، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهناز اکملی شنبه‌شب ۳۰ بهمن‌ماه از بند ۲۰۹ اوین آزاد شد. این آزادی که با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون‌تومانی میسر شده، موقتی و تا زمان برگزاری دادگاه او است.

شهناز اکملی که فرزندش مصطفی کریم‌بیگی را در جریان اعتراض‌ها و خشونت‌های وقایع ششم دی ماه ۸۸ (عاشورای ۸۸) از دست داده است، صبح روز ششم بهمن‌ماه از سوی نیروهای امنیتی در محل کار بازداشت شد. او از جمله افراد فعال در پیگیری مسائل مربوط به اعتراض‌های سال ۸۸ است. او در جریان اعتصاب غذای آرش صادقی هم نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی و ارتباط با این خانواده داشت.

سعید شیرزاد ــ یکی دیگر از زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زد ــ نیز پس از بازداشت اکملی نامه‌ای به مریم کریم‌بیگی، دختر او نوشت و به همدردی پرداخت.

نرگس محمدی، آتنا دائمی، مریم اکبری منفرد و گلرخ ابراهیمی ایرایی، چهار زن زندانی سیاسی در اوین نیز با انتشار نامه‌ای ۱۸ بهمن‌ماه خواستار آزادی اکملی شدند.

اکملی هر سال پیش از برگزاری مراسم یادبود مصطفی که بر اثر اصابت گلوله به سر در حوالی خیابان نوفل لوشاتو تهران کشته شد، از سوی نهادهای امنیتی احضار می‌شده و تذکر دریافت می‌کرده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.