ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رامين مهمان‌پرست:‌ عربستان اسير فتنه شده است

<p>رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفته است &laquo;عربستان هرچه بيش&zwnj;تر در مسيری حرکت کند که خواسته رژيم صهيونيستی تأمين شود و به اختلاف بين کشورها منجر شود، مشخص می&zwnj;شود بيش&zwnj;تر اسير اين فتنه شده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهمان&zwnj;پرست امروز سه&zwnj;شنبه ۲۳ فروردين ۹۰ در يک نشست خبری در تهران گفت: &laquo;عربستان بايد دقت کند و با هوشياری و درايت خود را از اين راه نجات دهد و متوجه باشند که يک برنامه کلی برای کشورهای منطقه توسط آمريکايی&zwnj;ها و صهيونيست&zwnj;ها طراحی شده که در نهايت در اين برنامه هيچ کدام از اين کشورها استقلال و اقتداری در آينده نخواهند داشت.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی اين سخنان را در پاسخ به اظهارت صعود الفيصل، وزير خارجه عربستان سعودی که به تازگی ايران را به &laquo;دخالت در کشورهای منطقه و فتنه&zwnj;انگيزی&raquo; متهم کرده بود، بيان کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کشورهای عربی در هفته&zwnj;های اخير ايران را به دخالت در امور داخلی&zwnj;شان متهم کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> خبرگزاری العربيه روز يکشنبه ۲۱ فروردين جاری به نقل از سليمان الجارلله، مديرکل وزارت امور خارجه کويت گزارش داد که بحث قطع روابط کشورهای عضو شورای همکاری با ايران در سطح بالا در حال بررسی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين حال روح الله حسينيان، رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی روز يکشنبه ۲۱ فروردين گفت ايران بايد نيروهای نظامی خود را آماده کند و اجازه ندهد که عربستان سعودی به مرزهای ايران نزديک شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در واکنش به &laquo;دخالت نظامی&raquo; عربستان سعودی در درگيريهای بحرين، به سايت خبرآنلاين گفت: &laquo;دولت ايران نبايد از اين ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان به يک کشور ديگر قشون&zwnj;کشی می&zwnj;کند، او نيز نيروهای نظامی خود را آماده کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نماينده مجلس ادامه داد: &laquo;ما حتما بايد در برابر اردوکشی دولت پادشاهی عربستان به بحرين و کشتار وسيع مردم مسلمان بحرين موضع قاطع&zwnj;تری می&zwnj;گرفتيم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در پی ناآرامی&zwnj;های اخير در بحرين که از ۱۴ فوريه ۲۰۱۱ (۲۵ بهمن ۸۹) از سوی شيعيان اين کشور آغاز شده، عربستان سعودی و امارات متحده عربی نيروهای نظامی خود را برای حمايت از دولت بحرين به اين کشور اعزام کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از سوی ديگر حسن غفوری&zwnj;فرد، نماينده اصولگرای مجلس می&zwnj;گويد قانون اساسی اجازه استفاده ازنيروی نظامی در رابطه با بحرين را نمی&zwnj;دهد و تصميم&zwnj;گيری درباره استفاده از نيروی نظامی در مرحله اول با فرماندهی کل قوا است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی: &laquo;اگر ولی&zwnj;فقيه تشخيص دهند که جهان اسلام در خطر است، می&zwnj;توانند در اين زمينه تصميم&zwnj;گيری کنند، اما طبق قانون اساسی اين کار امکان ندارد، مگر اينکه منافع جمهوری اسلامی ايران در خطر باشد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفته است «عربستان هرچه بيش‌تر در مسيری حرکت کند که خواسته رژيم صهيونيستی تأمين شود و به اختلاف بين کشورها منجر شود، مشخص می‌شود بيش‌تر اسير اين فتنه شده است.»

مهمان‌پرست امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۹۰ در يک نشست خبری در تهران گفت: «عربستان بايد دقت کند و با هوشياری و درايت خود را از اين راه نجات دهد و متوجه باشند که يک برنامه کلی برای کشورهای منطقه توسط آمريکايی‌ها و صهيونيست‌ها طراحی شده که در نهايت در اين برنامه هيچ کدام از اين کشورها استقلال و اقتداری در آينده نخواهند داشت.»

وی اين سخنان را در پاسخ به اظهارت صعود الفيصل، وزير خارجه عربستان سعودی که به تازگی ايران را به «دخالت در کشورهای منطقه و فتنه‌انگيزی» متهم کرده بود، بيان کرد.

کشورهای عربی در هفته‌های اخير ايران را به دخالت در امور داخلی‌شان متهم کرده‌اند.

خبرگزاری العربيه روز يکشنبه ۲۱ فروردين جاری به نقل از سليمان الجارلله، مديرکل وزارت امور خارجه کويت گزارش داد که بحث قطع روابط کشورهای عضو شورای همکاری با ايران در سطح بالا در حال بررسی است.

در همين حال روح الله حسينيان، رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی روز يکشنبه ۲۱ فروردين گفت ايران بايد نيروهای نظامی خود را آماده کند و اجازه ندهد که عربستان سعودی به مرزهای ايران نزديک شود.

وی در واکنش به «دخالت نظامی» عربستان سعودی در درگيريهای بحرين، به سايت خبرآنلاين گفت: «دولت ايران نبايد از اين ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان به يک کشور ديگر قشون‌کشی می‌کند، او نيز نيروهای نظامی خود را آماده کند.»

اين نماينده مجلس ادامه داد: «ما حتما بايد در برابر اردوکشی دولت پادشاهی عربستان به بحرين و کشتار وسيع مردم مسلمان بحرين موضع قاطع‌تری می‌گرفتيم.»

در پی ناآرامی‌های اخير در بحرين که از ۱۴ فوريه ۲۰۱۱ (۲۵ بهمن ۸۹) از سوی شيعيان اين کشور آغاز شده، عربستان سعودی و امارات متحده عربی نيروهای نظامی خود را برای حمايت از دولت بحرين به اين کشور اعزام کرده‌اند.

از سوی ديگر حسن غفوری‌فرد، نماينده اصولگرای مجلس می‌گويد قانون اساسی اجازه استفاده ازنيروی نظامی در رابطه با بحرين را نمی‌دهد و تصميم‌گيری درباره استفاده از نيروی نظامی در مرحله اول با فرماندهی کل قوا است.

به گفته وی: «اگر ولی‌فقيه تشخيص دهند که جهان اسلام در خطر است، می‌توانند در اين زمينه تصميم‌گيری کنند، اما طبق قانون اساسی اين کار امکان ندارد، مگر اينکه منافع جمهوری اسلامی ايران در خطر باشد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.