ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تفاهم‌نامه مشترک اقتصادی ایتالیا و افغانستان

<p>هیأت اقتصادی ايتاليا به رياست وزير توسعه اقتصادی اين کشور در سفر به افغانستان تفاهم&zwnj;نامه&zwnj;ای را در راستای کمک و گسترش همکاری&zwnj;های دوجانبه اقتصادی با اين کشور به امضاء رساند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پائولو رومانی، وزير انکشاف اقتصادی ايتاليا در يک نشست خبری در کابل گفت که طبق اين تفاهم&zwnj;نامه، ايتاليا در امور معادن، کشاورزی و صنعت افغانستان سرمايه&zwnj;گذاری خواهد کرد و افزون بر آن اجرای دو طرح اقتصادی را برعهده می&zwnj;گيرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی جزئيات بيشتر در مورد اين سرمايه&zwnj;گذاری&zwnj;ها ارائه نکرد اما گفت که اين کشور ساخت يک جاده بزرگ ارتباطی و توسعه فرودگاه بين&zwnj;المللی هرات را مطابق با معيارهای بين&zwnj;المللی به&zwnj;زودی آغاز می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آقای رومانی که از سه روز پيش در افغانستان به&zwnj;سر می&zwnj;برد روز دوشنبه ۲۲ فروردين&zwnj;ماه جاری، در هرات با سرمايه&zwnj;گذاران و مقامات محلی اين ولايت ديدار کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وزير توسعه اقتصادی ايتاليا، اين کشور می&zwnj;خواهد در تفاهم با دولت افغانستان مدل اقتصادی ايتاليا را در افغانستان پياده کند و در اين راستا ابتدا از هرات آغاز می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هرات مرکز عمده تجارت و اقتصاد افغانستان به&zwnj;شمار می&zwnj;رود و از جمله مناطقی شناخته می&zwnj;شود که دارای ذخاير مهم معدنی به ويژه لتيوم، طلا، ذغال سنگ، مرمر و نفت می&zwnj;باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايتاليا بيش از سه هزار نظامی در افغانستان دارد که بخش عمده آنان درقالب تيم بازسازی ولايتی در هرات به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سال گذشته يک شرکت ايتاليايی در نخستين طرح سرمايه&zwnj;گذاری در افغانستان، توافق&zwnj;نامه&zwnj;ای را با يک شرکت خصوصی درهرات به امضاء رساند که طبق آن ۷۰ ميليون دلار را برای توسعه يک کارخانه ذوب آهن در ولايت سرمايه&zwnj;گذاری کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هم&zwnj;زمان دفتر رياست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعيه خبری گفته است که وزير انکشاف اقتصادی ايتاليا در رأس يک هیأت ۴۰ نفری از مقامات و سرمايه&zwnj;گذاران ايتاليايی با حامد کرزی رئيس جمهور اين کشور ديدار کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر پايه اين اطلاعيه، سرمايه&zwnj;گذاران ايتاليايی در اين ديدار گفته&zwnj;اند که علاقه&zwnj;مند هستند در طرح&zwnj;های استخراج گاز و نفت افغانستان نيز سرمايه&zwnj;گذاری کنند و در همين راستا در حال انجام اقدامات نخستين هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين وزير توسعه اقتصادی ايتاليا در ديدار با حامد کرزی، از اعزام يک تيم مطالعاتی برای بررسی چگونگی اجرای سرمايه&zwnj;گذاری در آينده نزديک خبر داده است.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

هیأت اقتصادی ايتاليا به رياست وزير توسعه اقتصادی اين کشور در سفر به افغانستان تفاهم‌نامه‌ای را در راستای کمک و گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی با اين کشور به امضاء رساند.

پائولو رومانی، وزير انکشاف اقتصادی ايتاليا در يک نشست خبری در کابل گفت که طبق اين تفاهم‌نامه، ايتاليا در امور معادن، کشاورزی و صنعت افغانستان سرمايه‌گذاری خواهد کرد و افزون بر آن اجرای دو طرح اقتصادی را برعهده می‌گيرد.

وی جزئيات بيشتر در مورد اين سرمايه‌گذاری‌ها ارائه نکرد اما گفت که اين کشور ساخت يک جاده بزرگ ارتباطی و توسعه فرودگاه بين‌المللی هرات را مطابق با معيارهای بين‌المللی به‌زودی آغاز می‌کند.

آقای رومانی که از سه روز پيش در افغانستان به‌سر می‌برد روز دوشنبه ۲۲ فروردين‌ماه جاری، در هرات با سرمايه‌گذاران و مقامات محلی اين ولايت ديدار کرد.

به گفته وزير توسعه اقتصادی ايتاليا، اين کشور می‌خواهد در تفاهم با دولت افغانستان مدل اقتصادی ايتاليا را در افغانستان پياده کند و در اين راستا ابتدا از هرات آغاز می‌کند.

هرات مرکز عمده تجارت و اقتصاد افغانستان به‌شمار می‌رود و از جمله مناطقی شناخته می‌شود که دارای ذخاير مهم معدنی به ويژه لتيوم، طلا، ذغال سنگ، مرمر و نفت می‌باشد.

ايتاليا بيش از سه هزار نظامی در افغانستان دارد که بخش عمده آنان درقالب تيم بازسازی ولايتی در هرات به‌سر می‌برند.

سال گذشته يک شرکت ايتاليايی در نخستين طرح سرمايه‌گذاری در افغانستان، توافق‌نامه‌ای را با يک شرکت خصوصی درهرات به امضاء رساند که طبق آن ۷۰ ميليون دلار را برای توسعه يک کارخانه ذوب آهن در ولايت سرمايه‌گذاری کند.

هم‌زمان دفتر رياست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعيه خبری گفته است که وزير انکشاف اقتصادی ايتاليا در رأس يک هیأت ۴۰ نفری از مقامات و سرمايه‌گذاران ايتاليايی با حامد کرزی رئيس جمهور اين کشور ديدار کرده است.

بر پايه اين اطلاعيه، سرمايه‌گذاران ايتاليايی در اين ديدار گفته‌اند که علاقه‌مند هستند در طرح‌های استخراج گاز و نفت افغانستان نيز سرمايه‌گذاری کنند و در همين راستا در حال انجام اقدامات نخستين هستند.

همچنين وزير توسعه اقتصادی ايتاليا در ديدار با حامد کرزی، از اعزام يک تيم مطالعاتی برای بررسی چگونگی اجرای سرمايه‌گذاری در آينده نزديک خبر داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.