ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش کنترل بخشی از بلندی‌های جولان را به دست گرفت

شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی چندین شهرک مرزی در سوریه و در نزدیکی اسرائیل را تصاحب کردند. در شهرک «تسیل» پناهجویان بی‌شماری پناه گرفته‌اند

شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش)، چندین شهرک مرزی در سوریه و در نزدیکی اسرائیل را تصاحب کردند.

گروهی از شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه در بلندی‌های جولان

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که شبه‌نظامیان داعش با توپ و تانک و سلاح‌های سنگین به شهرک‌های بلندی‌های جولان حمله کرده بودند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده که گروهی به نام «خالد بن ولید» که با داعش بیعت کرده، کنترل شهرک‌های «تسیل»، «سحم الجولان» و «عدوان» و بلندی‌های استراتژیک «جموع» در مثلث مرزی واقع بین جولان، اردن و استان درعا در سوریه را به دست گرفته است.

گروه «خالد بن ولید» سال گذشته از ائتلاف چندین گروه کوچک‌تر از شبه‌نظامیان طرفدار داعش تشکیل شد. اکنون این گروه بر جنوب شرقی بلندی‌های جولان تسلط پیدا کرده است.

از میان این شهرک‌ها، «تسیل» از همه بزرگ‌تر است. بسیاری از پناهجویان در این شهرک‌ها زندگی می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که درگیری‌ها میان شورشیان سوری که مدت‌هاست کنترل این مناطق را در دست دارند و داعش در شهرک‌های دیگری در این منطقه نیز ادامه دارد.

ارتش آزاد سوریه هشدار داده است که چنانچه داعش موفق شود از رودخانه یرموک عبور کند، بر بلندی‌های جولان به طور کامل تسلط پیدا می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که اردن قصد دارد در هفته جاری به ارتش آزاد سوریه سلاح‌های سنگین بدهد، با این هدف که آن‌ها بتوانند شهرک‌های مرزی در بلندی‌های جولان را از داعش پس بگیرند.

گفته می‌شود که در شهرک «تسیل» که مرکزی‌ست برای آوارگان و پناهجویان در جنگ داخلی سوریه، داعش عده‌ای را اعدام کرده است.

درگیری‌ها بین ارتش آزاد سوریه و داعش سنگین‌ترین درگیری در سال‌های اخیر بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.