ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند زندانيان سياسی سه روز است که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند

<p>گروهی از زندانيان سياسی زندان رجايی&zwnj;شهر کرج در اعتراض به &laquo;وضعيت نامناسب&raquo; خود در اين زندان از سه روز پيش دست به اعتصاب غذا زده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای کلمه، اين زندانيان سياسی در اعتراض به &laquo;شرايط نامناسب رفاهی و بهداشتی اين زندان و همچنين محروم بودن زندانيان سياسی از حقوق خود مانند ملاقات حضوری، مرخصی و تلفن، از روز يک&zwnj;شنبه ۲۱ فروردين&zwnj;ماه اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.&raquo;</p> <p><br /> هيچ&zwnj;کدام از زندانيان سياسی زندان رجايی&zwnj;شهر کرج از مرخصی&zwnj;های نوروزی امسال بهره&zwnj;مند نشدند و شرايط نگه&zwnj;داری و وضعيت تغذيه اين زندانيان نيز &laquo;بسيار نامناسب&raquo; گزارش شده است. همچنين گفته می&zwnj;شود که آن&zwnj;ها از هرگونه وسيله رفاهی در زندان محروم&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين گروه از زندانيان سياسی، از سه روز پيش فقط آب می&zwnj;نوشند و از خوردن مواد غذايی خودداری می&zwnj;کنند اما مسئولان زندان هنوز به خواسته&zwnj;های آنان توجهی نکرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> منصور اسالو، رئيس سنديکای شرکت واحد و اتوبوس&zwnj;رانی تهران، رسول بداقی، عضو کانون معلمان ايران؛ عيسی سحرخيز، روزنامه&zwnj;نگار؛ حشمت&zwnj;الله طبرزدی، فعال سياسی؛ مهدی محموديان، فعال حقوق بشر؛ کيوان صميمی، روزنامه&zwnj;نگار؛ رضا رفيعی، روزنامه&zwnj;نگار؛ علی عجمی، فعال دانشجويی؛ مجيد توکلی، فعال دانشجويی، جعفر اقدمی و بهروز جاويد تهرانی، فعال سياسی از جمله زندانيان اعتصاب&zwnj;کننده هستند.</p> <blockquote> <p><br /> اين زندانيان پيش از اين در همبستگی با فخرالسادات محتشمی&zwnj;پور و در اعتراض به فشارهای موجود بر خانواده&zwnj;های زندانيان سياسی دست به اعتصاب غذای يک روزه زده بودند</p> </blockquote> <p>آن&zwnj;ها پيش از اين در همبستگی با فخرالسادات محتشمی&zwnj;پور و در اعتراض به فشارهای موجود بر خانواده&zwnj;های زندانيان سياسی دست به اعتصاب غذای يک روزه زده بودند.</p> <p><br /> فخرالسادات محتشمی&zwnj;پور، همسر مصطفی تاج&zwnj;زاده از زندانيان سياسی ايران و عضو جبهه مشارکت در جريان بازداشت&zwnj;های دهم اسفندماه سال گذشته دستگير شد. وی هم&zwnj;اکنون در بند دو الف سپاه و در انفرادی نگه&zwnj;داری می&zwnj;شود.</p> <p><br /> خانم محتشمی&zwnj;پور نيز اعلام کرده بود که از ۱۵ فروردين&zwnj;ماه به اعتصاب غذا دست خواهد زد. وی پيش از اين در آستانه نوروز نيز يک بار اعتصاب غذا کرده بود اما پس از چند روز به دليل وضعيت بد جسمانی به بيمارستان منتقل گرديد و با اين&zwnj;که به ادامه اعتصاب اصرار می&zwnj;ورزيد، بی&zwnj;هوش شد. تنها پس از بی&zwnj;هوشی و انتقال به بيمارستان، پزشکان توانسته&zwnj;اند جان وی را نجات دهند.</p> <p><br /> زندانيان اعتصاب&zwnj;کننده در زندان رجايی&zwnj;شهر اعلام کرده&zwnj;اند که تا رسيدن به خواسته&zwnj;های خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.</p> <p><br /> بيشتر اين زندانيان تاکنون چندين بار دست به اعتصاب غذا زده&zwnj;اند.</p> <p><br /> پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران و بازداشت گسترده فعالان سياسی، دانشجويان، روزنامه&zwnj;نگاران و فعالان حقوق بشر، بارها زندانيان سياسی برای رسيدن به خواسته&zwnj;های خود دست به اعتصاب غذا زده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

گروهی از زندانيان سياسی زندان رجايی‌شهر کرج در اعتراض به «وضعيت نامناسب» خود در اين زندان از سه روز پيش دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش تارنمای کلمه، اين زندانيان سياسی در اعتراض به «شرايط نامناسب رفاهی و بهداشتی اين زندان و همچنين محروم بودن زندانيان سياسی از حقوق خود مانند ملاقات حضوری، مرخصی و تلفن، از روز يک‌شنبه ۲۱ فروردين‌ماه اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.»

هيچ‌کدام از زندانيان سياسی زندان رجايی‌شهر کرج از مرخصی‌های نوروزی امسال بهره‌مند نشدند و شرايط نگه‌داری و وضعيت تغذيه اين زندانيان نيز «بسيار نامناسب» گزارش شده است. همچنين گفته می‌شود که آن‌ها از هرگونه وسيله رفاهی در زندان محروم‌اند.

اين گروه از زندانيان سياسی، از سه روز پيش فقط آب می‌نوشند و از خوردن مواد غذايی خودداری می‌کنند اما مسئولان زندان هنوز به خواسته‌های آنان توجهی نکرده‌اند.

منصور اسالو، رئيس سنديکای شرکت واحد و اتوبوس‌رانی تهران، رسول بداقی، عضو کانون معلمان ايران؛ عيسی سحرخيز، روزنامه‌نگار؛ حشمت‌الله طبرزدی، فعال سياسی؛ مهدی محموديان، فعال حقوق بشر؛ کيوان صميمی، روزنامه‌نگار؛ رضا رفيعی، روزنامه‌نگار؛ علی عجمی، فعال دانشجويی؛ مجيد توکلی، فعال دانشجويی، جعفر اقدمی و بهروز جاويد تهرانی، فعال سياسی از جمله زندانيان اعتصاب‌کننده هستند.

آن‌ها پيش از اين در همبستگی با فخرالسادات محتشمی‌پور و در اعتراض به فشارهای موجود بر خانواده‌های زندانيان سياسی دست به اعتصاب غذای يک روزه زده بودند.

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده از زندانيان سياسی ايران و عضو جبهه مشارکت در جريان بازداشت‌های دهم اسفندماه سال گذشته دستگير شد. وی هم‌اکنون در بند دو الف سپاه و در انفرادی نگه‌داری می‌شود.

خانم محتشمی‌پور نيز اعلام کرده بود که از ۱۵ فروردين‌ماه به اعتصاب غذا دست خواهد زد. وی پيش از اين در آستانه نوروز نيز يک بار اعتصاب غذا کرده بود اما پس از چند روز به دليل وضعيت بد جسمانی به بيمارستان منتقل گرديد و با اين‌که به ادامه اعتصاب اصرار می‌ورزيد، بی‌هوش شد. تنها پس از بی‌هوشی و انتقال به بيمارستان، پزشکان توانسته‌اند جان وی را نجات دهند.

زندانيان اعتصاب‌کننده در زندان رجايی‌شهر اعلام کرده‌اند که تا رسيدن به خواسته‌های خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

بيشتر اين زندانيان تاکنون چندين بار دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران و بازداشت گسترده فعالان سياسی، دانشجويان، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر، بارها زندانيان سياسی برای رسيدن به خواسته‌های خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.