ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش افغانستان خانه ژنرال دوستم در کابل را محاصره کرد

یکی از دلایل بحرانی شدن رابطه دوستم با دولت افغانستان، خودداری او از پاسخگویی در برابر اتهاماتی‌ست که احمد ایشی متوجه او و محافظانش کرده است.

عده‌ای از سربازان ارتش، نیروهای واکنش سریع و پلیس افغانستان خانه و دفتر کار ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان را محاصره کرده‌اند.

ژنرال عبدالرشید دوستم

خانه و دفتر کار ژنرال عبدالرشید دوستم در محله شیرپور در کابل، در چند کیلومتری شمال غربی کاخ ریاست جمهوری افغانستان قرار دارد.

ژنرال دوستم بعد از خروج نیروهای اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان برای خود ارتشی فراهم آورد و برای مدتی هم بر شمال افغانستان تسلط و حاکمیت داشت. برخی رسانه‌های خبری افغانستان گزارش داده‌اند که شامگاه گذشته صدها محافظ مسلح دوستم با تجهییزات نظامی سنگین در خانه او مستقر شدند. ارتش افغانستان هم با توپ و تانک خانه او را محاصره کرده است.

ژنرال دوستم بنیانگذار حزب ملی اسلامی افغانستان است. احمد ایشی، معاون پیشین حزب ملی اسلامی افغانستان دسامبر ۲۰۱۶ دوستم را متهم کرده بود که دوستم و محافظانش او را برهنه کرده، کتک زده‌اند و وانمود کرده‌اند که می‌خواهند به او تجاوز کنند.

سفارت آمریکا در کابل، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کانادا خواهان بررسی این موضوع شده بودند.

ژنرال دوستم به اقلیت ازبک در افغانستان تعلق دارد.

یکی از دلایل بحرانی شدن رابطه او با دولت افغانستان، خودداری او از پاسخگویی در برابر اتهاماتی‌ست که احمد ایشی متوجه او و محافظانش کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.