ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مرگبار انتحاری در شرق افغانستان

<p>براثر يک حمله انتحاری در ولايت کنر درشرق افغانستان، ۱۱ نفر از جمله يکی از بزرگان محلی پشتيبان دولت افغانستان کشته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خليل&zwnj;الله ضيايی، فرمانده پليس کنر گفت در اين حمله که حوالی ساعت ۱۱ پيش از ظهر چهارشنبه ۲۴ فروردين درروستای جمجه شهرک اسمار رخ داد، ملک زرين از فرماندهان سابق مجاهدين و حامی دولت افغانستان کشته شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی، در اين رويداد ۱۰ تن از غيرنظاميان که ملک زرين را همراهی می&zwnj;کردند نيز جان باختند و دست&zwnj;کم هفت نفر مجروح شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فاروق سهاک رئيس بيمارستان دولتی اسدآباد مرکز ولايت کنر گفته است که پنج تن از زخمی&zwnj;شدگان اين رويداد به علت وخامت جراحات به بيمارستان محلی ناتو، مستقر در اين ولايت انتقال داده شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ملک زرين که هنگام مرگ حدود ۶۵ سال داشت در دهه ۶۰ خورشيدی به&zwnj;عنوان يکی از فرماندهان ارشد مجاهدين وابسته به حزب نجات ملی، برعليه اشغال افغانستان از سوی شوروی جنگيده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>در سال ۲۰۱۰، ۴۶۲ نفر از سوی طالبان در ولايات مختلف ترور شده&zwnj;اند که يک افزايش ۱۰۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۰۹ نشان می&zwnj;دهد</p> </blockquote> <p>وی که از طرفداران سرسخت محمد ظاهر، پادشاه فقيد افغانستان بود در نشست صلح افغانستان در رم ايتاليا و لوی&zwnj;جرگه&zwnj;های (نشست&zwnj;های سنتی) که طی ۱۰ سال گذشته برای افغانستان داير گرديده بود، شرکت داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ملک زرين در دوره نخست رياست جمهوری حامد کرزی در مقام&zwnj;های فرماندهی واحد نهم ارتش افغانستان در کنر و والی اين ولايت نيز کار کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طالبان که همواره مسئوليت حملات انتحاری در افغانستان را برعهده می&zwnj;گيرند هرگونه دخالت در اين حمله را رد کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از گذشت حدود ۱۰ سال از جنگ ائتلاف بين&zwnj;المللی برعليه طالبان و القاعده در افغانستان، تلفات غيرنظاميان در خشونت&zwnj;های اين کشور به بالاترين ميزان خود رسيده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برپايه اطلاعات سازمان ملل و کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان، در سال ۲۰۱۰ ميلادی، ۲۷۷۷ غيرنظامی در اين کشور کشته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در گزارش مشترک اين دو سازمان با بيان افزايش ۱۵ درصدی مرگ غيرنظاميان در سال ۲۰۱۰، گفته شده است که طالبان عامل مرگ ۷۵ درصد شمار اين تلفات بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر پايه اين گزارش، دولت افغانستان و نظاميان بين&zwnj;المللی نيز در مرگ ۱۶ درصد از غيرنظاميان متهم می&zwnj;باشند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سيما سمر، رئيس کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان می&zwnj;گويد ۵۵ درصد از اين غيرنظاميان در حملات انتحاری و بمب&zwnj;های کنار جاده&zwnj;ای طالبان جان باخته&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزون بر اين در سال ۲۰۱۰، ۴۶۲ نفر از سوی طالبان در ولايات مختلف ترور شده&zwnj;اند که يک افزايش ۱۰۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۰۹ نشان می&zwnj;دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين دو سازمان با ابراز نگرانی از افزايش خشونت&zwnj;ها ازطرف&zwnj;های درگير خواسته&zwnj;اند تا هدف قرار دادن غير نظاميان را متوقف سازند و در حفاظت از زندگی آنان تلاش کنند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

براثر يک حمله انتحاری در ولايت کنر درشرق افغانستان، ۱۱ نفر از جمله يکی از بزرگان محلی پشتيبان دولت افغانستان کشته شدند.

خليل‌الله ضيايی، فرمانده پليس کنر گفت در اين حمله که حوالی ساعت ۱۱ پيش از ظهر چهارشنبه ۲۴ فروردين درروستای جمجه شهرک اسمار رخ داد، ملک زرين از فرماندهان سابق مجاهدين و حامی دولت افغانستان کشته شد.

به گفته وی، در اين رويداد ۱۰ تن از غيرنظاميان که ملک زرين را همراهی می‌کردند نيز جان باختند و دست‌کم هفت نفر مجروح شدند.

فاروق سهاک رئيس بيمارستان دولتی اسدآباد مرکز ولايت کنر گفته است که پنج تن از زخمی‌شدگان اين رويداد به علت وخامت جراحات به بيمارستان محلی ناتو، مستقر در اين ولايت انتقال داده شده‌اند.

ملک زرين که هنگام مرگ حدود ۶۵ سال داشت در دهه ۶۰ خورشيدی به‌عنوان يکی از فرماندهان ارشد مجاهدين وابسته به حزب نجات ملی، برعليه اشغال افغانستان از سوی شوروی جنگيده بود.

در سال ۲۰۱۰، ۴۶۲ نفر از سوی طالبان در ولايات مختلف ترور شده‌اند که يک افزايش ۱۰۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۰۹ نشان می‌دهد

وی که از طرفداران سرسخت محمد ظاهر، پادشاه فقيد افغانستان بود در نشست صلح افغانستان در رم ايتاليا و لوی‌جرگه‌های (نشست‌های سنتی) که طی ۱۰ سال گذشته برای افغانستان داير گرديده بود، شرکت داشت.

ملک زرين در دوره نخست رياست جمهوری حامد کرزی در مقام‌های فرماندهی واحد نهم ارتش افغانستان در کنر و والی اين ولايت نيز کار کرده بود.

طالبان که همواره مسئوليت حملات انتحاری در افغانستان را برعهده می‌گيرند هرگونه دخالت در اين حمله را رد کرده‌اند.

پس از گذشت حدود ۱۰ سال از جنگ ائتلاف بين‌المللی برعليه طالبان و القاعده در افغانستان، تلفات غيرنظاميان در خشونت‌های اين کشور به بالاترين ميزان خود رسيده است.

برپايه اطلاعات سازمان ملل و کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان، در سال ۲۰۱۰ ميلادی، ۲۷۷۷ غيرنظامی در اين کشور کشته شدند.

در گزارش مشترک اين دو سازمان با بيان افزايش ۱۵ درصدی مرگ غيرنظاميان در سال ۲۰۱۰، گفته شده است که طالبان عامل مرگ ۷۵ درصد شمار اين تلفات بوده‌اند.

بر پايه اين گزارش، دولت افغانستان و نظاميان بين‌المللی نيز در مرگ ۱۶ درصد از غيرنظاميان متهم می‌باشند.

سيما سمر، رئيس کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گويد ۵۵ درصد از اين غيرنظاميان در حملات انتحاری و بمب‌های کنار جاده‌ای طالبان جان باخته‌اند.

افزون بر اين در سال ۲۰۱۰، ۴۶۲ نفر از سوی طالبان در ولايات مختلف ترور شده‌اند که يک افزايش ۱۰۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۰۹ نشان می‌دهد.

اين دو سازمان با ابراز نگرانی از افزايش خشونت‌ها ازطرف‌های درگير خواسته‌اند تا هدف قرار دادن غير نظاميان را متوقف سازند و در حفاظت از زندگی آنان تلاش کنند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.