ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودک آزاری در مهدکودک: مربی استخوان ترقوه کودک سه ساله را شکست

مربی یک مهدکودک در تهران استخوان ترقوه یک کودک سه ساله به نام «ارشان» را شکسته است. سازمان بهزیستی «کودک‌آزاری» توسط مربی مهد را تایید کرده و گفته که منتظر صدور رأی قطعی دادگاه است.

مربی یک مهدکودک در تهران استخوان ترقوه یک کودک سه ساله به نام «ارشان» را شکسته است. سازمان بهزیستی «کودک‌آزاری» توسط مربی مهد را تایید کرده و گفته که منتظر صدور رأی قطعی دادگاه است.

مادر این کودک گفته که روز سوم آذر ماه گذشته، پسرش را به مهد کودک برده و قرار بوده طرح بینایی سنجی در مهد کودک اجرا شود.

او قرار بوده حدود ساعت ۱۳ به دنبال پسرش برود چون پزشک بینایی سنجی آن ساعت در مهد حاضر می‌شد. حدود ساعت ۱۲:۴۵ به مهد کودک رفته و دیده پسرش در کلاس مخصوص کودکان دو تا سه سال نیست و بعد از جست‌وجو دیده که او گوشه‌ای از کلاس نشسته و درحال گریه کردن است.

به مادر کودک گفته‌اند که یکی از کودکان مهد با او درگیر شده و او را هل داده است و دو سه ساعتی می‌شود که در حال گریه است. وقتی از آنها پرسیده که چرا در این مدت با او تماسی نگرفته‌اند، به او گفته شده که چیزی نشده و وقتی به کودک می‌گوییم کجای بدنت درد می‌کند چیزی نمی‌گوید و فقط گریه می‌کند.

مادر ارشان او را به بیمارستان برده و به این دلیل که پزشک قادر به تشخیص نبوده، از کل بدن او عکسبرداری شده و طی این عکسبرداری‌ها تشخیص داده شده که استخوان ترقوه او شکسته است.

مادر این کودک بعدا برای پیگیری به مهدکودک می‌رود تا ببیند چه کودکی فرزند او را هل داده و تقاضای تماشای فیلم دوربین مداربسته را می‌کند.

با بررسی فیلم مشخص می‌شود که درگیری‌ای بین دو کودک رخ نداده است،‌ بلکه کودک را مربی پرتاب کرده و پس از پرت کردن او مجددا به سمت او رفته و دستش را کشیده تا او را به گوشه‌ای از کلاس ببرد.

مادر این کودک سه ساله گفته: «فیلم‌های دور بین مدار بسته نشان می‌دهد در حالی که ارشان در حال بی قراری است این مربی با چند کودک دیگر نیز بد رفتاری کرده و از دور نیز مدام به آرشان اشاره می‌کند که برای بازی و ورزش نزد بچه‌ها برود. این‌ در حالی است که کاملا در فیلم مشخص است که ارشان مقاومت می‌کند، بیقرار است، کف کلاس نشسته، کتف خود را می‌گیرد، سرش را زمین می‌گذارد و مشخص است که در حال گریه کردن است.»

مادر کودک سپس چند روز بعد با همراهی پلیس ۱۱۰ شکایت از این موضوع را ثبت کرده اما با وجود اخراج مربی، مهدکودک همچنان به کار خود ادامه داده است.

احمد خاکی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفته که بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این اتفاق و اعلام مادر کودک به بهزیستی تهران، کارشناسان امور مهدهای کودک از محل این مهد بازدید و فیلم­‌های مربوطه را مورد بازبینی قرار داده و وقوع کودک آزاری تأیید شده است.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی، در ادامه بررسی‌­ها مشخص شده که مهد کودک به طور غیر قانونی از مربی کارآموز استفاده کرده است که علاوه بر اخراج فرد خاطی از مهد کودک، برای برخورد قانونی با مهد، پرونده‌ای در کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان تهران تشکیل شده است.

خاکی گفته که مهد کودک از سوی بهزیستی موظف به پرداخت کلیه هزینه‌­های درمانی کودک شده است.

به گفته خاکی باتوجه به شکایت صورت گرفته از مهدکودک نزد مراجع قضایی، پس از صدور رأی دادگاه، کمیسیون مربوطه در بهزیستی استان تهران نیز رأی نهایی خود را در خصوص پرونده این مهد کودک متخلف صادر خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ali

    1.این مقاله زیبا را حتما بخونید و توی ایران پخش کنید. واقعیت مردم ایرانه‌‌; در تریبون زمانه ولایت فقیه در قرن ۲۱ تجربه ای تلخ تر از ولایت پاپ در قرون وسطی https://www.tribunezamaneh.com/archives/113881

  • bahramhonarmand

    باراول نیست که ازاین نوع کودک ازاری درمهد کودک های ایران اتفاق می افتد دلیلش هم این است که 1-صدور مجوز به اشخاص فاقد تخصص -مدرک تحصیلی ودوره دیده 2-کلا این مراکز صرفاجهت کسب وکار و درامد تاسیس شده اند هیجگونه تعهدی نسبت به بچه ها نمی کنند البته تعداد اندکی هستند کار را برای رضای خدا انجام میدهند و فقط درامد مورد نظرشان نیست چون خدا را نظر بر اعمالشان میدانند بهر حال مسبب این طور اتفاقات صرفا حکومت است که باید نظارت مستمر بر اینگونه اماکن داشته باشند