ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه تماس: معمر قذافی باید از قدرت کناره‌گیری کند

<p>گروه تماس طی نشستی در دوحه اعلام کرد معمر قذافی بايد از قدرت در ليبی کناه&zwnj;گيری کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری&zwnj; فرانسه، گروه تماس در نشست روز چهارشنبه ١٣ آوریل ٢٠١١ (٢٤ فروردین ١٣٩٠) در دوحه پایتخت قطر اعلام کرد حضور معمر قذافی در رهبری کشور لیبی، احتمال یافتن راه&zwnj;حلی برای پایان دادن به بحران این کشور را تهدید می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گروه تماس که ٢٩ مارس ٢٠١١ (٩ فروردین ١٣٩٠) در نتیجه نشستی در لندن شکل گرفت، شامل ١٦ کشور اروپا و خاورمیانه و همچنین سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین به گزارش خبرگزاری العربیه، بان کی&zwnj;مون، دبيرکل سازمان ملل نیز در نشست گروه تماس ابراز اميدواری کرد که درگيری&zwnj;ها در لیبی به پايان برسد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دبيرکل سازمان ملل گفت: &laquo;۷۵ هزار تن از مردم ليبی را ترک کردند و صدها صدها هزار تن از مردم اين کشور آواره شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین ويليام هيگ، وزير خارجه بریتانیا نیز در حاشيه نشست گروه تماس گفت: &laquo;با حضور معمر قذافی نمی&zwnj;توان آينده&zwnj;ای برای ليبی متصور شد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی اعمال فشارها معمر قذافی را مجبور خواهد کرد تا قدرت را ترک کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال روز گذشته، اتحاديه اروپا در نشست خود در لوکزامبورگ، تحريم&zwnj;های شدیدتری علیه رهبر لیبی تصویب کرد.</p> <blockquote> <p>ويليام هيگ، وزير خارجه بریتانیا: با حضور معمر قذافی نمی&zwnj;توان آينده&zwnj;ای برای ليبی متصور شد</p> </blockquote> <p>به گزارش خبرگزاری رویترز، کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا موضوع اعمال تحريم&zwnj;های سخت&zwnj;تر عليه معمر قذافی، رهبر ليبی را اعلام کرد اما از اعلام جزیيات اين تحريم&zwnj;های جديد عليه قذافی و رژيم حاکم در اين کشور خودداری کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اشتون همچنین گفت:&zwnj; &laquo;اتحاديه اروپا آماده است تا جايی که می&zwnj;تواند از عمليات&zwnj;های انسانی در ليبی حمايت کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزوده: &laquo;اگر سازمان ملل از ما درخواست کمک کند ما آماده هستيم اين کمک را ارائه کنيم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شورای امنيت سازمان ملل نیز شنبه ۲۶ فوريه ۲۰۱۱ (هفتم اسفند ۸۹) معمر قذافی، رهبر ليبی، فرزندان وی و برخی از مقام&zwnj;های اين کشور را تحريم کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين تحريم&zwnj;ها شامل مسدودشدن دارايی&zwnj;ها، تحريم&zwnj;های تسليحاتی و ممنوعيت سفر به خارج از ليبی می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اعضای شورای امنيت همچنين در قطعنامه ۱۹۷۰ دادگاه بين&zwnj;المللی جنايی را مسئول رسيدگی به سرکوب معترضان ضددولتی در ليبی و محاکمه عاملان کشتار غيرنظاميان در آن کشور کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين قطعنامه هرگونه مبادله تسليحانی با ليبی را نيز ممنوع شمرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين قطعنامه از ليبی خواسته شده تا اجازه دهد کمک&zwnj;های بشر دوستانه وارد اين کشور شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شورش&zwnj;&zwnj;های عمومی در ليبی از حدود سه ماه پيش آغاز شده است. در اين مدت ارتش ليبی به سرکوب شديد معترضان و کشتار آن&zwnj;ها دست زده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>معمر قذافی، رهبر ليبی نيز می&zwnj;گويد که قصد ندارد از قدرت کنار برود و به عنوان يک رهبر انقلابی ايستادگی می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

گروه تماس طی نشستی در دوحه اعلام کرد معمر قذافی بايد از قدرت در ليبی کناه‌گيری کند.

به گزارش خبرگزاری‌ فرانسه، گروه تماس در نشست روز چهارشنبه ١٣ آوریل ٢٠١١ (٢٤ فروردین ١٣٩٠) در دوحه پایتخت قطر اعلام کرد حضور معمر قذافی در رهبری کشور لیبی، احتمال یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به بحران این کشور را تهدید می‌کند.

گروه تماس که ٢٩ مارس ٢٠١١ (٩ فروردین ١٣٩٠) در نتیجه نشستی در لندن شکل گرفت، شامل ١٦ کشور اروپا و خاورمیانه و همچنین سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب است.

همچنین به گزارش خبرگزاری العربیه، بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل نیز در نشست گروه تماس ابراز اميدواری کرد که درگيری‌ها در لیبی به پايان برسد.

دبيرکل سازمان ملل گفت: «۷۵ هزار تن از مردم ليبی را ترک کردند و صدها صدها هزار تن از مردم اين کشور آواره شده‌اند.»

همچنین ويليام هيگ، وزير خارجه بریتانیا نیز در حاشيه نشست گروه تماس گفت: «با حضور معمر قذافی نمی‌توان آينده‌ای برای ليبی متصور شد.»

به گفته وی اعمال فشارها معمر قذافی را مجبور خواهد کرد تا قدرت را ترک کند.

در همین حال روز گذشته، اتحاديه اروپا در نشست خود در لوکزامبورگ، تحريم‌های شدیدتری علیه رهبر لیبی تصویب کرد.

ويليام هيگ، وزير خارجه بریتانیا: با حضور معمر قذافی نمی‌توان آينده‌ای برای ليبی متصور شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا موضوع اعمال تحريم‌های سخت‌تر عليه معمر قذافی، رهبر ليبی را اعلام کرد اما از اعلام جزیيات اين تحريم‌های جديد عليه قذافی و رژيم حاکم در اين کشور خودداری کرد.

اشتون همچنین گفت:‌ «اتحاديه اروپا آماده است تا جايی که می‌تواند از عمليات‌های انسانی در ليبی حمايت کند.

وی افزوده: «اگر سازمان ملل از ما درخواست کمک کند ما آماده هستيم اين کمک را ارائه کنيم.»

شورای امنيت سازمان ملل نیز شنبه ۲۶ فوريه ۲۰۱۱ (هفتم اسفند ۸۹) معمر قذافی، رهبر ليبی، فرزندان وی و برخی از مقام‌های اين کشور را تحريم کرد.

اين تحريم‌ها شامل مسدودشدن دارايی‌ها، تحريم‌های تسليحاتی و ممنوعيت سفر به خارج از ليبی می‌شود.

اعضای شورای امنيت همچنين در قطعنامه ۱۹۷۰ دادگاه بين‌المللی جنايی را مسئول رسيدگی به سرکوب معترضان ضددولتی در ليبی و محاکمه عاملان کشتار غيرنظاميان در آن کشور کردند.

اين قطعنامه هرگونه مبادله تسليحانی با ليبی را نيز ممنوع شمرده است.

در اين قطعنامه از ليبی خواسته شده تا اجازه دهد کمک‌های بشر دوستانه وارد اين کشور شود.

شورش‌‌های عمومی در ليبی از حدود سه ماه پيش آغاز شده است. در اين مدت ارتش ليبی به سرکوب شديد معترضان و کشتار آن‌ها دست زده است.

معمر قذافی، رهبر ليبی نيز می‌گويد که قصد ندارد از قدرت کنار برود و به عنوان يک رهبر انقلابی ايستادگی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.