ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوعیت حجاب در ارتش ترکیه لغو شد

گام دیگر حزب عدالت و توسعه در جهت اسلام‌گرایی: زنان در ارتش ترکیه می‌توانند زیر کلاه خود روسری‌هایی همرنگ یونیفرم‌شان بپوشند اما این پوشش نباید صورت‌شان را بپوشاند.

ترکیه ممنوعیت حجاب برای زنان را در ارتش لغو کرد.

خبرگزاری دولتی آنادولو روز چهارشنبه ۲۲ فوریه اعلام کرده این تغییر که از سوی وزارت دفاع ترکیه اعمال شده، شامل تمام افسران زن شاغل در بخش‌های عمومی و ستادهای فرماندهی و شاخه‌های آن می‌شود.

زنان می‌توانند زیر کلاه خود روسری‌هایی همرنگ یونیفرم‌شان بپوشانند و این پوشش نباید صورت‌شان را بپوشاند.

اصلاحات به اجرا در آمده در روزنامه رسمی منتشر شده است. هنوز مشخص نیست که این موضوع شامل زنان در حال ماموریت هم می‌شود یا نه اما برای دانشجویان زن معتبر است.

در سال ۲۰۱۰ ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها لغو شد و در سال ۲۰۱۳ پوشیدن روسری در ادارات دولتی آزاد شد.

در سال ۲۰۱۴ پوشیدن روسری در دبیرستان‌ها مجاز دانسته شد و در اوت سال گذشته زنان پلیس مجاز به داشتن روسری شدند.

منتقدان اردوغان او را به نقض اصول سکولاریسم در ترکیه مدرن که مصطفی کمال آتاتورک آن را در سال ۱۹۲۳ بنا نهاد، متهم می‌کنند. دولت این انتقادها را نمی‌پذیرد و می‌گوید این کار آزادی عقیده را برای شهروندان ترکیه فراهم می‌کند.

در زمان تصویب لغو ممنوعیت روسری برای نیروهای پلیس، رسانه‌های طرفدار دولت چنین استلال می‌کردند که اکنون حتی در غرب هم به زنان پلیس اجازه داده شده روسری سر کنند.

ارتش ترکیه به شکل سنتی سنگر حفظ ارزش‌های سکولار حکومت و دشمن اسلامی شدن نهادهای حکومتی بوده است اما کنترل دولت بر ارتش پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ که ترکیه می‌گوید با حمایت جنبش فتح الله گولن انجام شده، بیشتر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.