ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفان حکومت سوريه باز هم به خيابان‌ها آمدند

<p>هزاران نفر از مردم سوريه در چندين شهر اين کشور بار ديگر به خيابان&zwnj;ها آمده و خواهان آزادی شدند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش آسوشيتدپرس، شاهدان عينی گفته&zwnj;اند نزديک به ۱۰ هزار نفر با فريادهای &laquo;آزادی، آزادی&raquo; در شهر درعا، واقع در جنوب سوريه به خيابان&zwnj;ها آمدند.</p> <p><br /> شاهدان ديگری که نخواستند نام&zwnj;شان فاش شود از تظاهرات&zwnj;های مشابه در شهرهای بيضا در شمال شرقی سوريه و دوما، در نزديکی دمشق، پايتخت اين کشور خبر داده&zwnj;اند.</p> <p><br /> با وجود سرکوب شديد حکومتی که بنا به گفته گروه&zwnj;های مخالف حکومت تاکنون ۲۰۰ کشته به&zwnj;جا گذشته است، اعتراضات مردم سوريه که از يک ماه پيش آغاز شده، همچنان ادامه دارد.</p> <p><br /> عادل صفر، نخست&zwnj;وزير جديد سوريه روز گذشته کابينه جديد خود را معرفی کرد اما مخالفان حکومت اين تغييرات و وعده&zwnj;های اخير بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه، در مبارزه با فساد و فقر و همچنين برچيدن قانون وضعيت فوق&zwnj;العاده را ناکافی ارزيابی می&zwnj;کنند.</p> <blockquote> <p><br /> سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، روز گذشته اعلام کرد که اين کشور &laquo;اطلاعات و شواهد موثقی&raquo; درباره پشتيبانی ايران از سوريه در سرکوب معترضان به&zwnj;دست آورده است</p> </blockquote> <p>دو هفته پيش محمد ناجی عطری، نخست&zwnj;وزير سابق سوريه به&zwnj;منظور آرام ساختن اوضاع در اين کشور، از سمت خود استعفا کرده بود.</p> <p><br /> امروز وزارت امور خارجه فرانسه در بيانيه&zwnj;ای خبر داد که روز گذشته سفيران کشورهای آلمان، بريتانيا، فرانسه، ايتاليا و اسپانيا با وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه در مورد &laquo;وضعيت رو به وخامت اين کشور&raquo; گفت&zwnj;وگو کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين بيانيه مطبوعاتی افزوده است که سفيران پنج کشور اروپايی &laquo;نگرانی جدی مقامات خود را در مورد ادامه خشونت و کشتار در سراسر سوريه&raquo; به وزير امور خارجه سوريه ابلاغ کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> در همين حال مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، روز گذشته اعلام کرد که اين کشور &laquo;اطلاعات و شواهد موثقی&raquo; درباره پشتيبانی ايران از سوريه در سرکوب معترضان به&zwnj;دست آورده است.</p> <p><br /> پنج&zwnj;شنبه گذشته نيز روزنامه وال&zwnj;استريت جورنال از قول مقامات آمريکايی گزارش داد حکومت ايران به دولت سوريه تجهيزات ضدشورش تحويل می&zwnj;دهد و دمشق را کمک می&zwnj;کند تا مخالفان را روی اينترنت تحت نظر گيرد.</p> <p><br /> مقامات آمريکايی می&zwnj;گويند جمهوری اسلامی ايران درس&zwnj;هايی را که طی سرکوب مردم خود در وقايع پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور آموخت، اکنون به ديگران می&zwnj;آموزد.</p> <p><br /> سخنگوی وزارت خارجه آمريکا همچنين گفت دولت سوريه در صورت تقاضای کمک از ايران نمی&zwnj;تواند مدعی جدی بودن اصلاحات در اين کشور باشد.</p> <p><br /> تهران و دمشق اين اتهامات واشنگتن را رد کرده و آن را بی&zwnj;اساس خوانده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

هزاران نفر از مردم سوريه در چندين شهر اين کشور بار ديگر به خيابان‌ها آمده و خواهان آزادی شدند.

به گزارش آسوشيتدپرس، شاهدان عينی گفته‌اند نزديک به ۱۰ هزار نفر با فريادهای «آزادی، آزادی» در شهر درعا، واقع در جنوب سوريه به خيابان‌ها آمدند.

شاهدان ديگری که نخواستند نام‌شان فاش شود از تظاهرات‌های مشابه در شهرهای بيضا در شمال شرقی سوريه و دوما، در نزديکی دمشق، پايتخت اين کشور خبر داده‌اند.

با وجود سرکوب شديد حکومتی که بنا به گفته گروه‌های مخالف حکومت تاکنون ۲۰۰ کشته به‌جا گذشته است، اعتراضات مردم سوريه که از يک ماه پيش آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

عادل صفر، نخست‌وزير جديد سوريه روز گذشته کابينه جديد خود را معرفی کرد اما مخالفان حکومت اين تغييرات و وعده‌های اخير بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه، در مبارزه با فساد و فقر و همچنين برچيدن قانون وضعيت فوق‌العاده را ناکافی ارزيابی می‌کنند.

دو هفته پيش محمد ناجی عطری، نخست‌وزير سابق سوريه به‌منظور آرام ساختن اوضاع در اين کشور، از سمت خود استعفا کرده بود.

امروز وزارت امور خارجه فرانسه در بيانيه‌ای خبر داد که روز گذشته سفيران کشورهای آلمان، بريتانيا، فرانسه، ايتاليا و اسپانيا با وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه در مورد «وضعيت رو به وخامت اين کشور» گفت‌وگو کرده‌اند.

اين بيانيه مطبوعاتی افزوده است که سفيران پنج کشور اروپايی «نگرانی جدی مقامات خود را در مورد ادامه خشونت و کشتار در سراسر سوريه» به وزير امور خارجه سوريه ابلاغ کرده‌اند.

در همين حال مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، روز گذشته اعلام کرد که اين کشور «اطلاعات و شواهد موثقی» درباره پشتيبانی ايران از سوريه در سرکوب معترضان به‌دست آورده است.

پنج‌شنبه گذشته نيز روزنامه وال‌استريت جورنال از قول مقامات آمريکايی گزارش داد حکومت ايران به دولت سوريه تجهيزات ضدشورش تحويل می‌دهد و دمشق را کمک می‌کند تا مخالفان را روی اينترنت تحت نظر گيرد.

مقامات آمريکايی می‌گويند جمهوری اسلامی ايران درس‌هايی را که طی سرکوب مردم خود در وقايع پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور آموخت، اکنون به ديگران می‌آموزد.

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا همچنين گفت دولت سوريه در صورت تقاضای کمک از ايران نمی‌تواند مدعی جدی بودن اصلاحات در اين کشور باشد.

تهران و دمشق اين اتهامات واشنگتن را رد کرده و آن را بی‌اساس خوانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>استقرار دموکراسی در سوریه حتما به نفع ایران و لبنان وفلسطین عزیز می باشد تا کی باید یزیدیان ومروانیها که قاتلین امام حسین (ع) هستند بر سراسر کشورهای عربی از جمله سوریه حکومت کنند تاکی مردم سوریه و کلیه کشورهای عربی باید نظام های غیر دموکراتیک داشته باشند شما بهتر است به سوریه بیایید والله عقب ماندگی سوریه فعلی بیشتر از عراق است - فساد اداری و حکومتی و خفقان در سوریه بیداد می کند صحبت بنده این است که طبق فرمایش امام خمینی (ره) سرور آزادگان قرن حاضر بیداری اسلامی در زمانی نزدیک در کلیه کشورهای عربی اسلامی طنین انداز خواهد شدکه سوریه هم یکی از آنان است همه مسلمانان جهان پشتیبان فلسطین هستند بی شک استقرار دموکراسی در کلیه کشورهای عربی اسلامی در نهایت منجر به حذف رزیم صهیونیستی از منطقه خواهد شد و شما در این زمینه مطمئن باشید و درنهایت به شما توصیه می کنم که از صحبتهای رهبر معظم انقلاب درس بگیرید ایشان فرموده اند که ایران حامی بیداری اسلامی است چه سوریه و چه سایر کشورها - ودر نهایت این جمله را به شما عرض می نمایم که قدر رهبر خود را بیشتر بدانید و از سخنان ایشان استفاده ابزاری ننمایید خداوند ایشان را تا ظهور امام زمان (عج) حفظ نماید .درضمن همه دعا کنیم تا هر چه سریعتر مردم کشور بحرین و یمن و اردن وعربستان و قطر و امارات و عمان ولیبی هم از شر دیکتاتورها و یزیدیان خلاصی یابند و طعم شیرین مردم سالاری را مانند انقلاب اسلامی ایران بچشند</p>