ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبران مذهبی و قبيله‌ای يمن خواهان برکناری صالح شدند

<p>رهبران پرنفوذ مذهبی و قبيله&zwnj;ای يمن اعلام کردند که خواهان &laquo;برکناری فوری&raquo; علی عبدالله صالح، رئيس جمهور اين کشور هستند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از گردهمايی روز گذشته اين رهبران در صنعا، بيانيه&zwnj;ای از سوی آنان منتشر شد.</p> <p><br /> در اين بيانيه آمده است: &laquo;رئيس جمهور کشور می&zwnj;بايست به خواسته&zwnj;های شورش مسالمت&zwnj;آميز جوانان پاسخ گويد و در نخستين گام استعفای خود و همه نزديکان&zwnj;اش در سازمان&zwnj;های نظامی و امنيتی را اعلام کند.&raquo;</p> <p><br /> گردهمايی روز گذشته از سوی رهبر &laquo;حاشد&raquo;، بزرگ&zwnj;ترين قبيله يمن که خاندان علی عبدالله صالح را نيز شامل می&zwnj;شود، برگزار گرديد. در اين نشست شخصيت&zwnj;های برجسته قبايل اصلی يمن و بيشتر اعضای شورای علمای اين کشور نيز شرکت داشتند.</p> <p><br /> اين رهبران سنتی در بيانيه خود تأکيد کرده&zwnj;اند که اگر رئيس جمهور فوری کنار نکشد آن&zwnj;ها &laquo;رهبری تظاهرات&zwnj;ها و تجمع&zwnj;های مخالفان اين کشور را در دست خواهند گرفت.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> صالح در گردهمايی امروز طرفدارانش با رد طرح کناره&zwnj;گيری خود گفت وی &laquo;مشروعيت قانون اساسی&raquo; را نمايندگی می&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>آن&zwnj;ها همچنين اعلام کردند &laquo;هرگونه طرحی پيش از کناره&zwnj;گيری صالح&raquo; را قبول ندارند. اشاره رهبران قبيله&zwnj;ای و دينی يمن به طرحی است که همسايگان عرب يمن ارائه داده&zwnj;اند.</p> <p><br /> شش کشور پادشاهی عرب در خليج فارس طرحی را برای خروج يمن از بحران کنونی ارائه داده&zwnj;اند که بر مبنای آن رئيس جمهور صالح قدرت را به معاون خود واگذار کند و زمينه را برای يک دولت وحدت ملی که توسط نيروهای مخالف هدايت می&zwnj;شود آماده سازد تا اين دولت تغييرات لازم در قانون اساسی و همچنين برگزاری يک انتخابات آزاد را فراهم نمايد.</p> <p><br /> امروز از سوی مخالفان حکومت تظاهرات&zwnj;های متعددی در شهرهای يمن سازمان&zwnj;دهی شده است اما تاکنون در صنعا طرفداران علی عبدالله صالح دست به تجمع زده&zwnj;اند.</p> <p><br /> صالح در اين گردهمايی با رد طرح کناره&zwnj;گيری خود گفت که وی &laquo;مشروعيت قانون اساسی&raquo; را نمايندگی می&zwnj;کند.</p> <p><br /> علی عبدالله صالح از ۳۲ سال پيش تاکنون حکومت يمن را در دست دارد و از روزهای پايانی ماه ژانويه، اعتراضات مردمی عليه حکومت وی در اين کشور آغاز شده است. در اين اعتراضات خيابانی تاکنون بيش از صد نفر کشته شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> رهبران قبيله&zwnj;ها که شامل دو قبيله مهم اين کشور، &laquo;حاشد&raquo; و &laquo;بقيل&raquo; نيز می&zwnj;شود؛ پيش از اين در روز ۲۶ فوريه امسال همبستگی خود با معترضان در گردهمايی&zwnj;ای که در صنعا برگزار شده بود اعلام کرده بودند. <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

رهبران پرنفوذ مذهبی و قبيله‌ای يمن اعلام کردند که خواهان «برکناری فوری» علی عبدالله صالح، رئيس جمهور اين کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از گردهمايی روز گذشته اين رهبران در صنعا، بيانيه‌ای از سوی آنان منتشر شد.

در اين بيانيه آمده است: «رئيس جمهور کشور می‌بايست به خواسته‌های شورش مسالمت‌آميز جوانان پاسخ گويد و در نخستين گام استعفای خود و همه نزديکان‌اش در سازمان‌های نظامی و امنيتی را اعلام کند.»

گردهمايی روز گذشته از سوی رهبر «حاشد»، بزرگ‌ترين قبيله يمن که خاندان علی عبدالله صالح را نيز شامل می‌شود، برگزار گرديد. در اين نشست شخصيت‌های برجسته قبايل اصلی يمن و بيشتر اعضای شورای علمای اين کشور نيز شرکت داشتند.

اين رهبران سنتی در بيانيه خود تأکيد کرده‌اند که اگر رئيس جمهور فوری کنار نکشد آن‌ها «رهبری تظاهرات‌ها و تجمع‌های مخالفان اين کشور را در دست خواهند گرفت.»

آن‌ها همچنين اعلام کردند «هرگونه طرحی پيش از کناره‌گيری صالح» را قبول ندارند. اشاره رهبران قبيله‌ای و دينی يمن به طرحی است که همسايگان عرب يمن ارائه داده‌اند.

شش کشور پادشاهی عرب در خليج فارس طرحی را برای خروج يمن از بحران کنونی ارائه داده‌اند که بر مبنای آن رئيس جمهور صالح قدرت را به معاون خود واگذار کند و زمينه را برای يک دولت وحدت ملی که توسط نيروهای مخالف هدايت می‌شود آماده سازد تا اين دولت تغييرات لازم در قانون اساسی و همچنين برگزاری يک انتخابات آزاد را فراهم نمايد.

امروز از سوی مخالفان حکومت تظاهرات‌های متعددی در شهرهای يمن سازمان‌دهی شده است اما تاکنون در صنعا طرفداران علی عبدالله صالح دست به تجمع زده‌اند.

صالح در اين گردهمايی با رد طرح کناره‌گيری خود گفت که وی «مشروعيت قانون اساسی» را نمايندگی می‌کند.

علی عبدالله صالح از ۳۲ سال پيش تاکنون حکومت يمن را در دست دارد و از روزهای پايانی ماه ژانويه، اعتراضات مردمی عليه حکومت وی در اين کشور آغاز شده است. در اين اعتراضات خيابانی تاکنون بيش از صد نفر کشته شده‌اند.

رهبران قبيله‌ها که شامل دو قبيله مهم اين کشور، «حاشد» و «بقيل» نيز می‌شود؛ پيش از اين در روز ۲۶ فوريه امسال همبستگی خود با معترضان در گردهمايی‌ای که در صنعا برگزار شده بود اعلام کرده بودند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.