ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر شورای نگهبان: صدا و سیما شرایط ریاست جمهوری را برای مردم توضیح دهد

احمد جنتی می گوید صدا و سیما باید مردم را در انتخابات ریاست جمهوری راهنمایی کنند. زیرا برخی شرایط مثل تقوا و ایمان و اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی را نمی شود آسان دید

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواست شرایط ریاست جمهوری مندرج در قانون اساسی را برای مردم توضیح دهند و مردم را راهنمایی کنند در انتخابات به فردی مناسب رای دهند چرا که شناختن برخی شرایط نامزدها مانند "تقوا"، "ایمان"، و اعتقاد "به مبانی جمهوری اسلامی" آسان نیست.

احمد جنتی در همایش سراسری هیات‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری»

جنتی این سخنان را روز پنجشنبه ۵ اسفند در «همایش سراسری هیات‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری» اظهار داشت.

او در این نشست در توضیح مختصات رئیس جمهور از دید قانون اساسی گفت این که مردم بدانند که : «"باید به "مدیر"، "مدبر"، "باتقوا"، "مومن" و... رای بدهند، روشنگری مهمی است. که امیدواریم رسانه ها در این خصوص اقدام کنند.»
جنتی افزود: «برخی از این شرایط مانند "حسن سابقه" به راحتی قابل کشف است. اما برخی شرایط مثل "تقوا" و "ایمان" و "معتقد به مبانی جمهوری اسلامی" درباره کسی که بتواند عهده دار این مقام باشد، آسان نیست.»

در همین همایش عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد که «نظام اسلامی هیچ نگرانی ندارد که از بین داوطلبان واجد صلاحیت، چه کسی برنده انتخابات باشد.» به گفته کدخدایی «قطار انقلاب اسلامی، کسی را پیاده نمی‌کند».

او در عین حال تاکید کرد :«اما کسانی که با فتنه‌گری از قطار انقلاب پیاده شدند، امروز با شعار "آشتی ملی" دنبال دوقطبی سازی در آستانه انتخابات هستند.» این سخنان او اشاره مستقیمی بود به فراخوان محمد خاتمی که خواهان نزدیکی میان جناح‌ها و «آشتی ملی» شده بود.

در همین حال، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا کسی که پرونده قضایی دارد می‌تواند در انتخابات کاندید شود گفت داشتن پرونده قضایی مانعی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری نیست و در نهایت شورای نگهبان است که باید در مورد کاندیدا تصمیم بگیرد.

اشاره او احتمالا به افرادی مانند بقایی است. حمیدرضا بقایی معاون احمدی‌نژاد که روز ۳۰ بهمن نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ اعلام کرد، در خرداد سال گذشته به اتهام فساد مالی بازداشت شد و مدتی را در زندان بسر برد.

به گفته‌ی پور محمدی وزیر دادگستری، «در کل کسی می‌تواند دارای پرونده اتهام قضایی باشد ولی از نظر شورای نگهبان این مشکلی نباشد.».

انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار می‌شود. داوطلبان از ۲۲ فروردین بمدت ۵ روز می‌توانند ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    شرایط ریاست جمهوری شدن: ۱- سر سپردگی کامل به خامنه ایی . ۲-عدم لیاقت در اداره امور. ۳- کلاش حراف و دست داشنن در چند فقره اختلاس و فسادهای مالی. ۴- داشتن نقش فعال در شکستهای جنگی و آگاهی کامل در طرز استفاده ا ز قمه چاقو کلت و بطری نوشابه و چماق. ۵- داشتن گواهینامه موتورسیکلت و.سواد کافی برای نوشتن نام خود. هنگام امضای قراردادهای بین المللی.

  • فرهاد - فریاد

    آقای جنتی نگران نباش مردم ایران میدانند رئیس جمهور کسی ست که رهبر را می تواند طلبکار و تبدیل به اپوزسیون خود نماید تا با کمک مجلس قوه ی قضائیه و سایر نهادها هر روز قدرتش را افزایش داده و رئیس جمهور را تبدیل به هیچ کاره نماید رئیس جمهور تنها کسی ست که مقصر همه چیز است چون منتخب است و رئس جمهور است که باید سیاستهای رهبر و سایر نهادهایش در داخل و خارج را هم ماستمالی کند و هم پاسخگو باشد . خلاصه رئیس جمهور همان کسی ست که جنتی می گوید مکتبی باشد مثل احمدی نژاد و جهان و ایران را به گه بکشد .

  • naseem

    اسپند دود کنید!. بوی انتخابات فرمایشی ولایی بلند شد! . مردم را با وعده الکی و ترساندن از گروه دیگرشان به حضور جلوی دوربین سیما در حوزه انتخاباتی تحریک میکنند تا به دنیا نشان دهند در ایران خفقان وجود ندارد و انتخابات و دموکراسی حاکم است !..