ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک وکيل و دو پزشک در بحرين دستگير شدند

<p>نيروهای امنيتی بحرين امروز يک وکيل مدافع حقوق بشر و دو پزشک را بازداشت کردند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش آسوشيتدپرس، بنا به خبرهايی که جامعه جوانان بحرينی برای دفاع از حقوق بشر و &laquo;وفاق&raquo;، حزب مخالف دولت منتشر کرده&zwnj;اند، محمد تاجر نيمه شب گذشته توسط نيروهای امنيتی در محل زندگی خود بازداشت شد.</p> <p><br /> تاجر، وکيل مدافع حسن مشيمع، رهبر گروه شيعه &laquo;حق&raquo;، از گروه&zwnj;های مخالف حکومت بود که در ماه مارس گذشته بازداشت شد.</p> <p><br /> حسن مشيمع در ماه فوريه از تبعيد خودخواسته لندن بازگشته بود. وی پس از ورود به بحرين در سخنانی گفته بود که بايد تا زمان سقوط رژيم بحرين به مبارزات ادامه داد.</p> <p><br /> برای مخالفان حکومت، دستگيری پزشکان که نام آن&zwnj;ها فاش نشده، نشان&zwnj;دهنده تلاش مقامات بحرينی برای ترس و ارعاب کارکنان مراقبت&zwnj;های پزشکی به&zwnj;منظور جلوگيری ازمداوای تظاهرکنندگان زخمی است.</p> <p><br /> دولت منامه با استناد به قرارداد مشترک ميان کشورهای عربی خليج فارس از آن&zwnj;ها خواسته است نيروهای نظامی خود را برای حفظ آرامش به اين کشور بفرستند. در همين رابطه عربستان سعودی و امارات متحده عربی نيروهای نظامی خود را به بحرين اعزام کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> پيش از ورود نيروهای نظامی خارجی، حزب شيعه وفاق نمايندگان خود را از مجلس بحرين خارج کرد و به صفوف مخالفان اصلی حکومت پيوست. اين حزب در دوران اعتراضات مسالمت&zwnj;آميز نزديک به ۱۰۰ هزار نفر را گرد می&zwnj;آورد.</p> <p><br /> اعتراضات دو ماه اخير در بحرين با هدف پيشبرد اصلاحات سياسی آغاز گرديد اما در ادامه، از آن&zwnj;جا که بيشتر مخالفان را شيعيان تشکيل می&zwnj;دادند به مخالفت با حکومت اقليت سنی مسلمان در اين کشور تبديل شد.<br /> شيعيان بحرين ۷۰ درصد جمعيت اين کشور را تشکيل می&zwnj;دهند، اما حاکمان اين کشور اهل تسنن و نزديک به عربستان سعودی هستند.</p> <p><br /> روز گذشته علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در نامه&zwnj;ای خطاب به بان کی&zwnj;مون، دبيرکل سازمان ملل خواستار اقدام جدی شورای امنيت برای &laquo;توقف کشتار مردم بحرين&raquo; شد.</p> <p><br /> وقايع بحرين روابط ديپلماتيک ايران و اين کشور را تيره ساخته است. دولت بحرين ايران را متهم به دخالت در امور داخلی خود می&zwnj;کند و ايران با رد اين ادعا از &laquo;دفاع اخلاقی&raquo; خود از شيعيان بحرين می&zwnj;گويد.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

نيروهای امنيتی بحرين امروز يک وکيل مدافع حقوق بشر و دو پزشک را بازداشت کردند.

به گزارش آسوشيتدپرس، بنا به خبرهايی که جامعه جوانان بحرينی برای دفاع از حقوق بشر و «وفاق»، حزب مخالف دولت منتشر کرده‌اند، محمد تاجر نيمه شب گذشته توسط نيروهای امنيتی در محل زندگی خود بازداشت شد.

تاجر، وکيل مدافع حسن مشيمع، رهبر گروه شيعه «حق»، از گروه‌های مخالف حکومت بود که در ماه مارس گذشته بازداشت شد.

حسن مشيمع در ماه فوريه از تبعيد خودخواسته لندن بازگشته بود. وی پس از ورود به بحرين در سخنانی گفته بود که بايد تا زمان سقوط رژيم بحرين به مبارزات ادامه داد.

برای مخالفان حکومت، دستگيری پزشکان که نام آن‌ها فاش نشده، نشان‌دهنده تلاش مقامات بحرينی برای ترس و ارعاب کارکنان مراقبت‌های پزشکی به‌منظور جلوگيری ازمداوای تظاهرکنندگان زخمی است.

دولت منامه با استناد به قرارداد مشترک ميان کشورهای عربی خليج فارس از آن‌ها خواسته است نيروهای نظامی خود را برای حفظ آرامش به اين کشور بفرستند. در همين رابطه عربستان سعودی و امارات متحده عربی نيروهای نظامی خود را به بحرين اعزام کرده‌اند.

پيش از ورود نيروهای نظامی خارجی، حزب شيعه وفاق نمايندگان خود را از مجلس بحرين خارج کرد و به صفوف مخالفان اصلی حکومت پيوست. اين حزب در دوران اعتراضات مسالمت‌آميز نزديک به ۱۰۰ هزار نفر را گرد می‌آورد.

اعتراضات دو ماه اخير در بحرين با هدف پيشبرد اصلاحات سياسی آغاز گرديد اما در ادامه، از آن‌جا که بيشتر مخالفان را شيعيان تشکيل می‌دادند به مخالفت با حکومت اقليت سنی مسلمان در اين کشور تبديل شد.
شيعيان بحرين ۷۰ درصد جمعيت اين کشور را تشکيل می‌دهند، اما حاکمان اين کشور اهل تسنن و نزديک به عربستان سعودی هستند.

روز گذشته علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در نامه‌ای خطاب به بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل خواستار اقدام جدی شورای امنيت برای «توقف کشتار مردم بحرين» شد.

وقايع بحرين روابط ديپلماتيک ايران و اين کشور را تيره ساخته است. دولت بحرين ايران را متهم به دخالت در امور داخلی خود می‌کند و ايران با رد اين ادعا از «دفاع اخلاقی» خود از شيعيان بحرين می‌گويد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.