ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کار اوباما، رهبر جدید حزب دموکرات آمریکا

تام پرز در دور دوم رأی‌گیری توانست رقیب جدی خود کیت الیسون را شکست دهد که تحت حمایت برنی سندرز بود. با این حال، پرز بلافاصله پس از پیروزی الیسون را به عنوان معاون خود برگزید.

تام پرز، وزیر کار کابینه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده به رهبری این حزب انتخاب شد.

پرز، سمت چپ؛ الیسون، سمت راست

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، اعضای کمیته ملی دموکراتیک شنبه ۲۵ فوریه در یک رأی‌گیری نزدیک تام پرز را به رهبری این حزب برگزیدند. کمیته ملی دموکراتیک شاخه اداری و مالی حزب دموکرات محسوب می‌شود که وظیفه یافتن حامیان مالی آن را نیز برعهده دارد.

رویترز انتخابات این دوره را «شلوغ‌ترین و رقابتی‌ترین دوره در دهه‌های اخیر» خواند.

بسیاری از دموکرات‌هایی که به طیف چپ این حزب تعلق دارند و «لیبرال» خوانده می‌شوند، خواهان ورود چهره‌ای جدید بودند که در دولت باراک اوباما نقشی نداشته‌است. شکست غیرمنتظره این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ که به پیروزی دونالد ترامپ بر هیلاری کلینتون انجامید، اختلاف‌ها در میان دموکرات‌ها را افزایش داد. به‌خصوص اینکه هک‌شدن حساب‌های ایمیل برخی از مقام‌های حزب فاش کرد که کمیته ملی دموکراتیک و رهبران حزب به نفع هیلاری کلینتون و جهت شکست‌خوردن برنی سندرز، نامزد سوسیالیست حزب دموکرات در دور مقدماتی رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری اقداماتی انجام داده بودند.

تام پرز در دور دوم رأی‌گیری توانست رقیب جدی خود کیت الیسون را شکست دهد که تحت حمایت برنی سندرز بود. او در انتخابات رهبری حزب با ۲۳۵ رأی در برابر ۲۰۰ رأی الیسون پیروز شد. با این حال، پرز بلافاصله پس از پیروزی الیسون را به عنوان معاون خود برگزید.

کیت الیسون اولین مسلمانی است که در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا انتخاب شد. او در همان آغاز رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری در یک برنامه تلویزیونی نسبت به احتمال انتخاب ترامپ، میلیاردر نیویورکی و ستاره یک شوی تلویزیونی هشدار داد، اما با خنده مجری و کارشناس مواجه شد.

الیسون از منتقدان سرسخت ترامپ و یک لیبرال محسوب می‌شود.

حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ نه تنها ریاست‌جمهوری را از دست داد، بلکه بار دیگر اکثریت کنگره آمریکا را نیز به جمهوری‌خواهان واگذار کرد. این حزب می‌خواهد با رهبری پرز به مخالفت با ترامپ بپردازد و برای کسب دوباره اکثریت کنگره فعالیت کند.

پرز فرزند یک مهاجر از جمهوری دومینیکن است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    احزاب سنتی امریکا در دور آینده ی انتخابات کاری بس دشوار خواهند داشت تا وحدت حزبی خودشان را مستحکم حفظ کنند اشتباه بزرگ و تاریخی دموکراتها در کنار زدن سندرز سبب شد تا یک محافظه کار نئولیبرال پوپولیستی همچون ترامپ کاخ ریاست جمهوری را به راحتی تصاحب نماید جنبش وال استریت و جنبشهای قومی و همچنین وضعیت جدائی طلبی برخی ایالتها قبلا زنگ خطر را برای رهبران احزاب به صدا درآورده بودند اما احزاب سنتی صدای این اعلام خطرها را نشنیدند تا ترامپ وارد شد و شد آنچه که نمی باید . سرمایه داران حزب دموکراتها هم باید بدانند زنده ماندن حزب دموکرات دیگر در گروی هزینه های میلیاردی انتخاباتی متمولین حزب نیست بلکه پابرهنه ها باید سازمان تولید و قدرت سیاسی را بدست گیرند و می گیرند وگرنه احزاب سنتی امریکا در دور بعدی مانند همین دور حزب جمهوریخواه چند پاره خواهند شد و علیرغم میل ترامپ سرمایه ها در کشوری که سود سرمایه اش زیر یک درصد است نگاه هم نخواهند کرد کشورهائی مانند ایران که سود بانکی ۲۰ درصد دارند یا کشورهای نفتی که سودهای بالای ۵ درصد در اختیار سرمایه گذاران می گذارند جای امن تر و بهتری برای سرمایه گذاریست تا کشوری که اینگونه شکافهای اجتماعی اش لرزه بر اندام جهانیان انداخته است