ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های جنوبی

این رزمایش در محدوده‌ای دو میلیون کیلومتری برگزار می‌شود و بخش‌هایی از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب را در برمی‌گیرد.

نیروی دریایی ارتش ایران مانوری نظامی را در آب‌های جنوبی این کشور آغاز کرد.

«رزمایش ولایت ۹۵»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این رزمایش با حضور واحدهای مختلف نیروی دریایی ارتش از یکشنبه هشتم اسفندماه و با حضور دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش آغاز شد. این رزمایش آخرین مرحله از رزمایش بزرگ دریایی با عنوان «رزمایش ولایت ۹۵» است.

این رزمایش در محدوده‌ای دو میلیون کیلومتری برگزار می‌شود و بخش‌هایی از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب را در برمی‌گیرد. همچنین تیپ‌های عملیات ویژه نیروی دریایی به تمرین دفاع از آب‌های سرزمینی در سواحل مکران می‌پردازند.

این دومین رزمایش نیروهای نظامی ایران در طی یک‌ماه اخیر است. نیروهای هوافضای سپاه پاسداران ایران نیز ۱۶ بهمن و در زمینی به وسعت ۳۵ هزار کیلومتر مربع در استان سمنان مانور نظامی برگزار کردند. این مانور به فاصله کوتاهی پس از آنکه دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه این بخش از نیروهای سپاه اعمال کرد، صورت گرفت. سپاه هدف از انجام آن را «نمایش اقتدار، هوشمندی و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی» و نیز «تحقیر تحریم و تهدید» خوانده‌بود.

ارتش در این مانور یگان‌های شناور از جمله ناوشکن‌‌های پیشرفته، یگان‌های پروازی از حمله هواپیماهای شناسایی، پهبادها و هواناوها، سامانه‌های راداری و نیز سامانه‌های درمان سیار را به کار می‌گیرد.

تنش بین تهران و واشنگتن پس از سرکار آمدن دونالد ترامپ افزایش یافته‌است. رئیس‌جمهوری جدید آمریکا گفته همه گزینه‌ها را برای آنچه «تهدید» ایران خوانده، در نظر می‌گیرد. او در توئیتی نوشت که ایران با آتش بازی می‌کند.

عربستان، اسرائیل و ترکیه نیز بیش از پیش به انتقاد از نقش ایران در رویدادهای منطقه‌ای می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.