ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور نهم انتخابات مجلس ایران ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می‌شود

<p>مصطفی محمدنجار، وزير کشور ايران گفت نهمين دوره انتخابات مجلس، جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين تاريخ با توافق شورای نگهبان و وزارت کشور دو نهاد ناظر و مجری انتخابات تعيين شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين حال، امروز يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ نمايندگان مجلس ايران طرحی را تصويب کردند که بر اساس آن تنها افرادی که دارای مدرک فوق ليسانس باشند، می&zwnj;توانند کانديدای انتخابات مجلس شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال نمايندگان دوره پيشين مجلس از اين شرط مستثنی هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مدتی پيش نمايندگان مجلس به طرحی رأی داده بودند که بر اساس آن کسانی که دارای مدرک ليسانس بودند به شرط داشتن سابقه اجرايی، آموزشی، قضايی، پژوهشی و تقنينی می&zwnj;توانستند در انتخابات مجلس کانديدا شوند.</p> <blockquote> <p>مجلس ایران طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن تنها افرادی که دارای مدرک فوق ليسانس باشند، می&zwnj;توانند کانديدای انتخابات مجلس شوند</p> </blockquote> <p>اين طرح اما با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد و برای اصلاح به مجلس برگشت داده شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نمايندگان مجلس نيز امروز با اصلاح این طرح، کاندیداتوری دارندگان لیسانس را از قانون انتخابات حذف کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این طرح با ۱۳۵ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی تصویب شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در جریان بررسی این طرح، محمدحسين فرهنگی یکی از نمایندگان مجلس اخطار داد و گفت پيشنهاد حذف اين تبصره، دايره کانديداها را محدودتر از مصوبه قبلی کرده و بر اين اساس هيچ ليسانسی با هر سابقه اجرايی نمی&zwnj;تواند کانديدا شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی لاريجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز با وارد دانستن اخطار این نماینده مجلس گفت: &laquo;در صورت حذف اين تبصره، ايراد شورای نگهبان به قوت خود باقی است.&raquo;<br /> <br /> لاریجانی سپس این اخطار را به رأی گذاشت اما نمايندگان با ۶۲ رأی موافق و ۱۰۹ رأی مخالف، اخطار را وارد ندانستند و به حذف تبصره دو ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس رأی دادند که بر اساس آن مدرک تحصيلی ليسانس يا معادل آن با پنج&zwnj; سال سابقه اجرايی از شرايط کانديداتوری مجلس حذف شد و کانديداهای نمايندگی مجلس می&zwnj;بايست مدرک فوق لیسانس داشته باشند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با این حال محمدحسين فرهنگی در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری ايسنا پيش&zwnj;بينی کرد اين مصوبه احتمالاً مورد ايراد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و مجدداً در مجلس اصلاح خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p>

مصطفی محمدنجار، وزير کشور ايران گفت نهمين دوره انتخابات مجلس، جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين تاريخ با توافق شورای نگهبان و وزارت کشور دو نهاد ناظر و مجری انتخابات تعيين شده است.

در همين حال، امروز يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ نمايندگان مجلس ايران طرحی را تصويب کردند که بر اساس آن تنها افرادی که دارای مدرک فوق ليسانس باشند، می‌توانند کانديدای انتخابات مجلس شوند.

با اين حال نمايندگان دوره پيشين مجلس از اين شرط مستثنی هستند.

مدتی پيش نمايندگان مجلس به طرحی رأی داده بودند که بر اساس آن کسانی که دارای مدرک ليسانس بودند به شرط داشتن سابقه اجرايی، آموزشی، قضايی، پژوهشی و تقنينی می‌توانستند در انتخابات مجلس کانديدا شوند.

مجلس ایران طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن تنها افرادی که دارای مدرک فوق ليسانس باشند، می‌توانند کانديدای انتخابات مجلس شوند

اين طرح اما با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد و برای اصلاح به مجلس برگشت داده شد.

نمايندگان مجلس نيز امروز با اصلاح این طرح، کاندیداتوری دارندگان لیسانس را از قانون انتخابات حذف کردند.

این طرح با ۱۳۵ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی تصویب شد.

در جریان بررسی این طرح، محمدحسين فرهنگی یکی از نمایندگان مجلس اخطار داد و گفت پيشنهاد حذف اين تبصره، دايره کانديداها را محدودتر از مصوبه قبلی کرده و بر اين اساس هيچ ليسانسی با هر سابقه اجرايی نمی‌تواند کانديدا شود.

بنا به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی لاريجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز با وارد دانستن اخطار این نماینده مجلس گفت: «در صورت حذف اين تبصره، ايراد شورای نگهبان به قوت خود باقی است.»

لاریجانی سپس این اخطار را به رأی گذاشت اما نمايندگان با ۶۲ رأی موافق و ۱۰۹ رأی مخالف، اخطار را وارد ندانستند و به حذف تبصره دو ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس رأی دادند که بر اساس آن مدرک تحصيلی ليسانس يا معادل آن با پنج‌ سال سابقه اجرايی از شرايط کانديداتوری مجلس حذف شد و کانديداهای نمايندگی مجلس می‌بايست مدرک فوق لیسانس داشته باشند.

با این حال محمدحسين فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری ايسنا پيش‌بينی کرد اين مصوبه احتمالاً مورد ايراد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و مجدداً در مجلس اصلاح خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کامران

    <p>کجاي دنيا نمايندگی مجلس می&zwnj;بايست مدرک فوق لیسانس داشته باشند.؟! .پس آخوندها و سرداران چه ميشوند..مدرک قلابی ؟</p>