ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران موشک دریایی «نصیر» را آزمایش کرد

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یکی از دستاوردهای رزمایش «ولایت ۹۵» پرتاب یک موشک دریایی کروز بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌گوید که ایران با موفقیت موشک دریایی «نصیر» را آزمایش کرده است.

آزمایش موشک دریایی ایران (عکس: خبرگزاری فارس)

حسین دهقان، دوشنبه ۹ اسفند در بازدیدش از خبرگزاری فارس اعلام کرد که یکی از دستاوردهای رزمایش نیروی دریایی ارتش که با نام «ولایت ۹۵» برگزار می‌شود پرتاب موفقیت‌آمیز موشک نصیر بوده است.

این رزمایش با حضور واحدهای مختلف نیروی دریایی ارتش از یکشنبه ۸ اسفند آغاز شد.

رزمایش در محدوده‌ای دو میلیون کیلومتری برگزار می‌شود و بخش‌هایی از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب را در برمی‌گیرد. همچنین تیپ‌های عملیات ویژه نیروی دریایی به تمرین دفاع از آب‌های سرزمینی در سواحل مکران می‌پردازند.

این دومین رزمایش نیروهای نظامی ایران در طی یک‌ماه اخیر است.

وزارت دارایی آمریکا جمعه ۳ فوریه اعلام کرد که ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار گرفتند.

وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بیشتر افراد و شرکت‌های تحریم‌شده مرتبط به شبکه‌هایی در ایران، امارات و چین هستند که به «گروه صنعتی شهید همت» در ایران کمک‌رسانی می‌کنند. ایالات متحده می‌گوید این شرکت از شرکت‌های متعلق به سپاه پاسداران و برنامه هوا و فضای ایران است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.