ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد نماینده حزب سبزهای آلمان از اخراج پناهجویان افغان

تام کونیگز، سخنگوی سیاست حقوق بشر فراکسیون حزب سبزهای آلمان می‌گوید افغانستان کشور امنی نیست که مقامات آلمانی پناهجویان افغان را به کشورشان بازمی‌گردانند.

تام کونیگز، سخنگوی سیاست حقوق بشر فراکسیون حزب سبزهای آلمان می‌گوید افغانستان کشور ناامنی است، با وجود این مقامات آلمانی پناهجویان افغان را به این کشور ناامن بازمی‌گردانند.

پناهجویان معترض به اخراج پناهجویان افغان در آلمان

تام کونیگز، سه‌شنبه ۲۸ فوریه / ۱۰ اسفند با انتقاد از اخراج پناهجویان افغان به رادیو آلمان گفت در افغانستان مناطق امنی وجود ندارد.

او گفت دولت فدرال آلمان باید ارزیابی خود از وضعیت افغانستان را بررسی کند و در این بررسی فقط به گفته‌های وابستگان سفارت بسنده نکند بلکه از سازمان‌های کمک‌رسانی که در افغانستان فعال هستند نیز درباره امنیت این کشور پرس‌وجو کند.

کونیگز که پیش از این نماینده ویژه سازمان ملل در مأموریت کمک‌رسانی به افغانستان بود خواهان بحث بر سر تطبیق بیشتر پناهجویان افغان در جامعه آلمان شد تا اخراج آن‌ها از آلمان. او گفت در این زمینه مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد.

دولت آلمان ده‌ها پناهجوی افغان را در سه دور، در ماه‌های دسامبر ۲۰۱۶ و ژانویه و فوریه سال جاری میلادی از این کشور به افغانستان بازگردانده است.

تام کونیگز، سخنگوی سیاست حقوق بشر فراکسیون حزب سبزهای آلمان و نماینده ویژه سازمان ملل در مأموریت کمک‌رسانی به افغانستان

تام کونیگز معتقد است که این اخراج‌های کم که باید نمادین باشند کمکی به آلمان نخواهند کرد. او گفت برای این‌که بر وضعیت افغانستان بتوان تأثیری گذاشت باید در آن‌جا سیاست درست به‌اجرا گذاشته شود. باید مردم را آگاه کرد که برگزیدن راه دشوار و خطرناک آمدن به آلمان ارزشی ندارد.

حزب سبزهای آلمان از جمله احزاب اپوزیسیون است که با سیاست اخراج پناهجویان افغان مخالف است.

مدافعان حقوق بشر و نهادهای مدنی غیردولتی که از پناهجویان حمایت می‌کنند نیز با این اخراج‌ها مخالفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.