ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع صدها کارگر و راننده شرکت واحد مقابل شهرداری

کارکنان شرکت واحد: میلیاردها تومان از درآمدهای عمومی در شهرداری حیف و میل شده؛ رانندگان و کارگران شرکت واحد هنوز از امکانات حداقل برای مسکن بی بهره اند.

صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ اسفند صدها تن از کارگران و رانندگان شرکت واحد در اعتراض به عدم بهره‌مندی از تسهیلات مسکن مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

تظاهرات 10 اسفند - عکس از کانال تلگرام سندیکای شرکت واحد

سندیکای شرکت واحد عکس‌ها و فیلم‌هایی از این تظاهرات را در شبکه تلگرام خود قرار داده که نشان می‌دهد نیروی انتظامی از خروج کارگران از پارک شهر و حرکت آن‌ها بسوی شهرداری جلوگیری می‌کند.

کارگران در تظاهرات امروز شعار می‌دادند: مسکن های نجومی ،معضل های عمومی؛ کارگران بیدارند ،از حق کشی بیزارند؛ شهردار بالا نشین ،معضل ما را ببین؛ و مدیر خیانت می‌کند ،شهردار حمایت می‌کند.

در فراخوان تظاهرات با اشاره به سوء استفاده‌های صورت گرفته در شهرداری تهران تاکید شده بود میلیاردها تومان از درآمدهای عمومی حیف و میل شده اما رانندگان و کارگران شرکت واحد هنوز از امکانات حداقل برای مسکن خود و خانواده‌شان بی‌بهره‌اند.

سندیکای شرکت واحد چند روز پیش اعلام کرده بود مدیریت و حراست شرکت واحد برای محدودکردن شرکت رانندگان در تجمع امروز مرخصی ها را لغو کرده بود.

اعتراض کارگران و رانندگان شرکت واحد به نیمه‌کاره ماندن پروژه مسکن آن‌ها و سوء استفاده و حیف و میل مبالغی است که برای ایجاد یا خرید مسکن برای کارگران و رانندگان شرکت واحد اختصاص یافته بود.

آن‌ها روز ۱۴ آذر نیز مقابل شهرداری تجمع کردند. این تجمع در اثر ممانعت نیروی انتظامی به راهپیمایی تبدیل شد. چند تن از کارگران در اثر حمله نیروی انتظامی دستگیر و پس از ساعاتی بازداشت، آزاد شدند.

روز دوازدهم مرداد سال جاری نیز کارگران در همین رابطه در مقابل شهرداری تهران و شورای شهر جمع شدند. در آن تظاهرات سه نفر از نمایندگان کارگران با یکی از اعضای شورای شهر تهران دیدار و مطالبات خود را مطرح کردند و نماینده شورا قول رسیدگی به مشکل مسکن کارگران را داد. اواخر سال ۹۳ تجمع دیگری با خواست اجرای مصوبه‌ی «شورای مسکن شهرداری تهران» در مورد مسکن رانندگان و کارگران شرکت واحد تهران برگزار شده بود.

پس از تظاهرات ۱۴ آذر سندیکای شرکت واحد نامه‌ای در توضیح مشکلات کارگران و رانندگان شرکت واحد به شورای شهر نوشت. در دیماه اعلام شد که شورای شهر نامه را برای بررسی و پاسخگویی برای قالیباف شهردار تهران ارسال کرده است. عدم پاسخگویی به مشکلات کارگران و رانندگان از جمله مشکل مسکن سبب فراخوان اجتماع اعتراضی برای چندمین بار شد.

اعضا و رهبران سندیکای شرکت واحد تا کنون بارها بدلیل تلاش برای مطالبات صنفی تحت تعقیب قرار گرفته و زندانی و احراج شده‌اند. از جمله رضا شهابی که بارها به زندان رفته و مورد ضرب و شتم قرار گرفته به تازگی باز از سوی دادستانی برای بازگشت به زندان تحت فشار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    علي‌عسکري ئیس سازمان صداوسیما در ديدار با نمايندگان مجلس به شدت از وضعيت مالي سازمان صداوسيما گلايه کرد. وي آمار‌هاي عجیبی ارائه داد و گفت: «ماهانه بيش از ۱۸۵ ميليارد تومان صرف حقوق کارمندان صداوسيما مي‌شود!» علي‌عسکري هزينه‌هاي ماهانه صداوسيما را ۳۰۰‌ ميليارد تومان اعلام کرد که بيش از ۶۰ درصد اين مبلغ صرف حقوق پرسنل مي‌شود!!

  • nader

    تابستان امسال اسناد تخفیف ویژه شهرداری تهران برای خرید املاک گران قیمت شمال شهر به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر که همسو با محمدباقر قالیباف هستند، باعث جنجال خبری فراوان شد. اما در نهایت با وجود این که شخص قالیباف، وقوع «تخلف» را تایید کرد اما روزنامه‌نگار افشاکننده این اسناد بازداشت شد و قوه قضائیه تهدید کرد با رسانه‌های افشاکننده این اسناد برخورد می‌کند!. در اسناد منتشر شده سازمان بازرسی کل کشور آمده بود که شهرداری تهران املاکی را به برخی افراد از جمله اعضای شورای شهر، کارکنان قوه قضائیه، خبرنگاران صداوسیما و مدیران شهرداری با تخفیف ۵۰ درصدی واگذار کرده است. به گفته یکی از اعضای شورای شهر، این تخفیف‌ها رقمی بیش از دو هزار میلیارد تومان می‌شود!