ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فضای مجازی کشور در رابطه با انتخابات شبانه‌روز رصد می‌شود

پلیس(فتا)، وزارت کشور، و ستاد انتخابات از رصد کامل فضای مجازی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت خبر داده‌اند. مقامات محلی هم رفتار نامزدهای انتخابات شوراها در فضای مجازی را ۲۴ ساعته زیرنظر دارند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران(فتا)، وزارت کشور، و کمیته فن آوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور از آمادگی کامل خود برای رصد فضای مجازی در جریان انتخابات ۲۹ اردیبهشت خبر داده‌اند. فرمانداران و مقامات محلی دادگستری نیز اعلام کرده‌اند فضای مجازی را برای کنترل رفتار نامزدهای انتخابات شوراها ۲۴ ساعته زیرنظر دارند.

سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «نیروی انتظامی آمادگی کامل برای امنیت انتخابات دارد و پلیس در امنیت انتخابات کوتاه نیامده و با تمام ظرفیت خود عمل خواهد کرد».

او در حاشیه نشست سراسری رؤسای پلیس فتا در رابطه با گسترش فعالیت پلیس فضای سایبری اعلام کرد پلیس فتا که هم‌اکنون در شهرهایی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تشکیل شده، در سال آینده در شهرهایی با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر نیز راه‌اندازی می‌شود.

مومنی با اشاره به میزان جرایم اینترنتی به فارس نیوز گفت: «متصور است که در انتخابات نیز با مسائلی روبه‌رو باشیم، بنابراین با پیش‌بینی، آمادگی و هوشیاری در این حوزه قدم خواهیم برداشت تا فضای واقعی و مجازی برای مجرمین امن نباشد.»

 فارس نیوز همچنین به نقل از رحمانی فضلی، وزیر کشور نوشته است وزارت کشور برای رصد فضای مجازی در جریان انتخابات سال آینده، ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان دادستانی، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت کشور و دیگر نهادها را مد نظر دارد. به گفته وزیر کشور این روش در انتخابات مجلس مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه آن مثبت بوده است.

در همین حال امیر شجاعان رئیس کمیته فن‌آوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور ۱۰ اسفند به خبرگزاری مجلس از برنامه‌ها و اقدامات این کمیته برای «کنترل فضای مجازی به منظور ارائه اخبار و تبلیغات کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری» خبر داد و افزود شورای عالی فضای مجازی برخی اختیارات در این زمینه را به ستاد انتخابات وزارت کشور واگذار کرده است.

به گفته شجاعیان، «کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هیچ محدودیتی برای استفاده از فضای مجازی،‌مطمئن و البته مجاز ندارند».

به گفته این مقام مسئول «بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات برنامه‌ریزی مناسب و دقیقی به منظور رصد و تحلیل اخبار و حتی تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی صورت گرفته است.»

به گفته‌ شجاعیان، کمیته‌ای ویژه نیز برای رصد تخلفات در شبکه‌های مجازی در حین انتخابات ایجاد شده که نمایندگان دستگاه‌های مختلف در آن حضور دارند. شجاعیان در رابطه با برگزاری الکترونیکی انتخابات اعلام کرد وزارت کشور برای این امر آمادگی دارد و منتظر اعلام نظر شورای نگهبان است.

در همین حال اخبار حاکی است که مقامات محلی دادگستری در شهرها و مناطق مختلف ایران خود را برای کنترل بیشتر فضای مجازی در جریان انتخابات شوراها(۲۹ اردیبهشت) آماده کرده‌اند.

احمد حسین‌زادگان فرماندار ساری گفته است تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات شوراها در فضای مجازی در پرونده تائید صلاحیت آن‌ها لحاظ می‌شود. وی با اشاره به تشکیل کمیته رصد فضای مجازی در ستاد انتخابات ساری گفته است : «کمیته رصد فضای مجازی به صورت شبانه روزی در حال رصد رفتار انتخاباتی افراد در فضای مجازی است.»

حسین‌زادگان «صیانت از اخبار ستاد انتخابات» را وظیفه مهم دست‌اندرکاران این کمیته اعلام کرده و افزوده است: «برای افراد متخلف اشد مجازات در نظر گرفته می‌شود.»

اعمال کنترل بر فضای مجازی در استانه هر انتخابات گسترش می‌یابد.در این دوره انتخابات نیز تلاش‌های مشابهی در جریان است. از جمله می‌توان به درخواست حدود یک ماه پیش دادستانی تهران از دولت اشاره کرد. دادستانی تهران خواستار مسدود شدن شبکه اجتماعی پرطرفدار تلگرام در جریان انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • homa

    تنها راه اصلاح این کشور تغییر قانون اساسی 1 - کنترل و اداره و صدور فرمان به ارتش شورامی مردمی و ارتش به شورای مردمی و مردم واگذار شود 2 - سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر مردم و شورای مردمی 3 - نظارت بر تمام ثروت ملی توسط شورای مردمی و مردم 4 - ایجاد ستادهای مردمی در تمامی ارگان های حکومتی و دولتی و خصوصی 5 - حضور مردم و شورای مردمی در تمامی شوراهای و جلسات حکومتی و دولتی و تصویب و اجرا و ...... تمام اتفاقت جاری در کشور و حتی صدا و سیما 6 - کنترل پلیس توسط دولت منتخب مردم همه با تصویب این قوانین به خواسته های خود میرسیم به آنهایی که ظلم شده حقشان را پس میگیرم یا با محبت و اجرای عدالت و یا با توسل به قدرت نظامی ارتشمان و تمامی ثروت ها را از چنگ دزدان بیرون می اوریم و نقطه اغاز سرنوشت ما همین روز است و شاد خواهیم بود لطفا نظر رو حذف نکنید مسولین ما تو صدا و سیما حرف های مفت میزنن حداقل ما اینجا برای آیندمون برنامه ریزی کنیم