ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژنو ۴ همچنان پرتنش: مبارزه با «تروریسم» یا برکناری اسد؟

ژنو ۴ همچنان پرتنش است. حکومت سوریه مخالفان را به کارشکنی متهم کرده، مخالفان اما خواهان دخالت بیشتر آمریکا برای جلوگیری از دخالت نظامی ایران شده‌اند.

مذاکرات ژنو ۴ همچنان پرتنش است. بشار جعفری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت اسد، مخالفان را به اخلال در مذاکرات و جانبداری از تروریسم متهم کرده، ناصر حریری، رئیس هیأت‌مذاکره‌کننده احزاب مخالف اسد، از ایالات متحده آمریکا خواسته که اشتباهات دوران اوباما را که به گسترش نفوذ ایران در سوریه منجر شده، جبران کند. دخالت نظامی ایران در جنگ داخلی سوریه همچنان یک چالش بزرگ در دستیابی به صلح است.

هیأت مذاکره‌کننده دولت اسد: مبارزه با تروریسم در اولویت باشد

تروریسم یا برکناری اسد؟

به گزارش خبرگزاری رویترز، بشار جعفری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت اسد، شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که او با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه مهم‌ترین مسائل درباره تروریسم در سوریه را به بحث گذاشته است.

گفت‌وگوی جعفری و دی‌میستورا جمعه، ۳ مارس درباره نقش تروریسم در جنگ داخلی سوریه ادامه پیدا می‌کند.

بشار جعفری به خبرنگاران گفته است هیأت عالی مذاکرات تلاش می‌کند مذاکرات صلح را به سمت برکناری بشار اسد و تشکیل یک دولت موقف سوق دهد، در حالی‌که هیأت مذاکره‌کننده دولت اسد مایل است بحث‌ها بر روی تروریسم متمرکز باشد.

جعفری برخی از اعضای هیأت عالی مذاکرات را به خیانت به سوریه و تبانی با عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل متهم کرده است.

به گفته جعفری، «اپوزیسیون ریاض» مسئول شکست مذاکرات ژنو ۴ است.

هیأت عالی مذاکرات، پیش از برگزاری مذاکرات صلح ژنو، در ریاض تشکیل شد و ۲۱ حزب و گروه سیاسی از مخالفان بشار اسد را زیر سقف خود گرد آورد. از این مجمع به عنوان «اپوزیسیون ریاض» یاد می‌شود. این گروه‌ها و احزاب به مبارزه مسلحانه با حکومت بشار اسد اعتقاد ندارند.

«نفوذ شیطانی» ایران

هیأت مذاکره‌کننده مخالف اسد: آمریکا با «نفوذ شیطانی» ایران مقابله کند

در همان حال ناصر حریری، رئیس هیأت عالی مذاکرات در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرده که دولت ترامپ اشتباهات باراک اوباما در سوریه را جبران کند.

ناصر حریری در یک نشست خبری که شامگاه گذشته در ژنو، بعد از گفت‌وگوی او با استفان دی‌میستورا برگزار شد از دولت ترامپ خواست مانع از «نفوذ شیطانی» ایران در سوریه شود.

به گفته حریری مهم‌ترین موضوع گفت‌وگوی دو جانبه او با دی‌میستورا، نقش مخرب ایران در جنگ داخلی سوریه بوده است.

حریری با انتقاد از سیاست‌های دولت اوباما در بحران سوریه  گفت: «ایران صدها و هزاران سرباز به سوریه فرستاده است.»

دولت ترامپ اعلام کرده است که اولویتش در خاورمیانه مقابله با  گروه دولت اسلامی (داعش) است و نظارت بر آتش‌بس شکننده در سوریه را به روسیه، ترکیه و ایران واگذار کرده است. مخالفان اسد اما خواهان مشارکت بیشتر آمریکا در مذاکرات ژنو ۴ هستند.

مذاکرات ژنو ۴ چهارمین دور مذاکرات صلح سوریه است. دور پیشین مذاکرات شکست خورد. هم‌زمان مذاکراتی هم با گروه‌های مسلح در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود. دور پیشین مذاکرات آستانه هم به خاطر نقش ایران در بحران سوریه به بن‌بست رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.