ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان و تونس بر سر استرداد سریع پناهجویان به توافق رسیدند

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدار با محمد باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که دو کشور بر سر بازگرداندن سریع پناهجویان از آلمان به توافق رسیدند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدار با محمد باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که دو کشور بر سر بازگرداندن سریع پناهجویان از آلمان به توافق رسیدند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و محمد باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری تونس

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، برای آن‌که پناهجویان بیشتری ترغیب شوند که داوطلبانه به کشور خود بازگردند، قرار شد تا مبالغی از کمک‌های برای توسعه در پروژه‌های ویژه مشاوره هزینه شود.

افزون بر این، دو کشور در مبارزه با تروریسم جهانی تندروهای اسلامگرا همکاری‌های خود را تقویت خواهند کرد.

آلمان در زمینه امنیت مرزها و حفاظت از سواحل آن نیز به این کشور کمک خواهد کرد.

در قراردادی که پنج‌شنبه ۲ مارس / ۱۲ اسفند بین دو کشور امضا شد، از این پس اثر انگشت و هویت پناهجویانی که از تونس به آلمان می‌آیند فوراً در اختیار دولت تونس قرار خواهد گرفت و تونس می‌بایست در مدت ۳۰ روز نتیجه تحقیقات خود در این‌باره را در اختیار آلمان قرار دهد. اگر هویت تونسی فرد پناهجو قطعی شد دولت تونس موظف است در مدت پنج روز گذرنامه او را با اعتبار سه ماهه برای استردادش به دست دولت آلمان برساند.

تصمیم آلمان برای بستن چنین قراردادی پس از حمله تروریست تونسی به نام انیس امری با کامیون به بازار کریسمس برلین در نیمه ماه دسامبر ۲۰۱۶ گرفته شد. در این حمله ۱۲ نفر کشته شدند و امری نیز پس از فرار به ایتالیا، در آن‌جا توسط پلیس این کشور کشته شد. تحقیقات پس از این حمله نشان داد که انیس امری به‌عنوان یک پناهجو از مدت‌ها پیش می‌بایستی آلمان را ترک می‌کرد اما از آن‌جا که ارسال مدارک او برای بازگشت به تونس تأخیر داشت موفق شد عملیات تروریستی خود را به پیش ببرد. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت عملیات تروریستی امری در برلین را برعهده گرفت.

به‌گفته آنگلا مرکل در حال حاضر حدود یک‌هزار و ۵۰۰ پناهجوی تونسی در آلمان هستند که باید به کشورشان بازگردانده شوند.

تونس در بحران پناهجویی اروپا نقش ناچیزی دارد. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۸۰ هزار نفر از مسیر دریای مدیترانه از شمال آفریقا خود را به ایتالیا رساندند که از این تعداد تنها ۰,۵ درصد تونسی بودند.

بر اساس آمار وزارت کشور آلمان در پایان سال ۲۰۱۶ شمار تونسی‌های ساکن آلمان ۲۲ هزار نفر بوده است. بیشتر آن‌ها یا اجازه اقامت دارند و یا در حال طی کردن روند تقاضای پناهندگی خود هستند. ۴,۶ درصد آن‌ها باید کشور آلمان را ترک کنند.

آنگلا مرکل روز پنج‌شنبه نیز در قاهره با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر دیدار و درباره بحران پناهجوی، همکاری‌های دو جانبه اقتصادی و مبارزه علیه تروریسم گفت‌وگو کرد.

سفر مرکل به مصر با انتقادهای اپوزیسیون این کشور مواجه شد. حزب سبزهای آلمان از دولت مصر به‌عنوان ناقض حقوق بشر یاد کرده و حزب چپ‌ها نیز آن را دیکتاتور خوانده است. این احزاب می‌گویند سفر مرکل موجب تقویت موقعیت سیسی در مصر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.