ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ احمدی‌نژاد به روحانی: خالی بودن خزانه کشور در دولت قبل کذب است

احمدی‌نژاد پس از گذشت سه سال از سخنان روحانی در مورد خالی بودن خزانه کشور به این اظهارات پاسخ داده و با نزدیک شدن انتخابات از عملکرد دولت روحانی انتقاد کرده است.

محمود احمدی‌نژاد که تصمیم گرفته بود در قبال مسائل کشور سکوت اختیار کند در نامه‌ای به سخنان سه سال پیش حسن روحانی درباره خالی بودن خزانه کشور در هنگام آغاز کار دولت یازدهم پاسخ داده است.

محمود احمدی‌نژاد: درآمد دولت کنونی کاملاً مناسب و دست دولت در اداره کشور و هزینه کردن برای امور عمومی باز بوده است

در این نامه که شنبه ۱۴ اسفند منتشر شده، احمدی‌نژاد ضمن بیان این‌که مردم از دلایل سکوتش درباره مسائل کشور آگاهند، گفته است نامه را در پاسخ به «اطلاعات و ادعاهای کذب و ایراد تهمت‌های ناروا» نوشته است.

احمدی‌نژاد «تهمت‌های ناروا» را «یک روال در بالاترین سطوح مدیریت کشور» دانسته و آورده است که «[از ادعاهای کذب] به‌عنوان بهانه‌ای برای توجیه تصمیمات نادرست و پوشاندن ضعف‌ها، بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌ها و بعضاً آسیب رساندن به منافع ملی استفاده شده است.»

او گفته است که خواهان انجام مناظره تلویزیونی در این‌باره شده اما تنها پاسخ به او «تکرار اتهامات» بوده است.

او در این نامه پس از گذشت سه سال، به سخنان حسن روحانی در زمان آغاز به‌کار دولت یازدهم و پیش از دور آخر مذاکرات هسته‌ای پاسخ داده است. در آن زمان روحانی از خالی بودن خزانه کشور شکایت کرده بود.

دلیل این‌که چرا پس از گذشت این همه مدت احمدی‌نژاد زمان حاضر را برای پاسخ به سخنان روحانی برگزیده می‌تواند نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری باشد تا از این طریق کارکرد دولت حسن روحانی زیر سئوال برده شود.

رئیس‌جمهوری پیشین ایران در این نامه گفته است که در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ یعنی زمان آغاز به کار دولت فعلی، بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حساب‌های جاری خزانه و معادل همین مقدار در سایر حساب‌ها موجود بوده و کمتر زمانی در گذشته این مقدار در حساب‌ها پول وجود داشته است.

احمدی‌نژاد مدعی شده که در سال ۱۳۹۱، آخرین سال دولت قبل، «پروژه‌های عمرانی و دیگر خدمات دولت کاملاً فعال بوده و حقوق و مطالبات کارمندان، طبق روال معمول پرداخت شده» و کل پرداختی خزانه حدود ۱۰۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

او همچنین درآمد دولت فعلی در اولین سال کارش را ‌«کم‌نظیر» خوانده و گفته است دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ در مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق خزانه درآمد داشته که نسبت به سال قبل از آن رشد ۴۰ درصدی داشته است.

احمدی‌نژاد می‌گوید افزایش درآمد و هزینه‌های جاری دولت در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نیز ادامه یافته در حالی که «به بهانه کمبود درآمد بسیاری از پروژه‌ها تعطیل شده و شاه‌بیت کلام مدیران دولتی کمبود منابع و درآمد بوده است.»

احمدی‌نژاد در نامه خود تأکید کرده که درآمد دولت کنونی «کاملاً مناسب و دست دولت در اداره کشور و هزینه کردن برای امور عمومی باز بوده است.»

رئیس‌جمهوری پیشین ایران در پایان نامه خود آورده است: «باید معلوم شود که این درآمدهای کلان در کجا و چگونه هزینه شده است.»

نامه احمدی‌نژاد در حالی دولت یازدهم را به باد انتقاد گرفته که مدافعان دولت معتقدند روحانی در حالی سکان اقتصاد ایران را در دست گرفت که اقتصاد ایران در رکود سنگینی به‌سر می‌برد و تورم نیز بالا بود.

به‌گفته رسانه‌های مدافع دولت، درآمد نفتی دولت یازدهم در سه سال اول فعالیت نسبت به سه ساله اول فعالیت دولت دهم بیش از ۴۵ درصد کاهش یافت و کاهش درآمدهای نفتی مشکلات این دولت را برای اداره کشور دو چندان کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    سگ زرد برادر شغال هست ودیگ به دیگ میگه روت سیاه.کوچک تا بزرگ حکومت ملاها به درک واصل میشیدچون انگلهای واقعی نه تنها ایران بلکه تمام جامعه جهانی هستید.

  • مهرزاد

    امثال احمدی نژاد خیلی بهتر از امثال خاتمی و روحانی می تونن گندِ این رژیمو بالا بیارن و عمرشو کنن.

  • علی

    آب که به سر بالایی رود قورباغه آهنگ ابو عطا میخواند !!!. وقتی در مملکت اقتصاد دولتی رانتی وجود داشته باشد و وزیر اقتصاد بگود وقتی از تعقیر ساختار حرف میزنم تلفنی تحدید می شوم باید رئیس دولت هاله نورش این چنین سخن بگوید!!!.

  • احمد

    من عاشق آقای احمدی نژاد هستم نه به خاطر اینکه زیبا هستند یا زیبا مینویسند بلکه حماقت ما مردم را با نگاه کردن به چشمهای ما به ما یادآور میشوند.

  • حیدر علی بنائیان جهرمی

    شاید عمدی در کار باشد تا مردم ایران بدانند حرف دولت هاله نور در شروع ودر طول هشت سال همه راست بوده وحرف آ قای روحانی ومعاونش نیز درست باشد وامروز هم رئیس دولت هاله نور حتما وحتما وحتمتاراست ؟؟؟؟؟؟؟میگوید وبنا براین روز گار سیاه مردم هم ذهنی وخیالی است ومردم نمیدانندونمی فهمند که خوشبخت بوده وهستند واگر کسی از گور خوابی و خدای ناکرده از اختلاس ب ز حرف میزنند ویا از محاکمه وزندانی شدن معاون اول دولت هاله نور چیزی به گوششان خورده است چیزی جز توهم وخود فریبی نیست . قبلا یعنی قدیمها میگفتند اگر به مرده روبدهی م ی گ و ز د ولی کسانی باور نمیکردند واکنو ن گفته های رئیس دولت هاله نور دلیل درستی این ضرب المثل