ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران: دولت بحرین فرافکنی می‌کند

دولت بحرین عده‌ای را به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی مرتبط با ایران بازداشت کرده. وزارت خارجه ایران اما می‌گوید منامه مشکلات داخلی‌اش را به ایران نسبت می‌‌دهد.

دولت بحرین ۲۵ نفر را به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران بازداشت کرده است. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید دولت بحرین که از عهده حل مشکلات داخلی‌اش برنمی‌آید، «فرافکنی» می‌کند.

شیعیان بحرینی در سال‌های گذشته به مناسبت‌های گوناگون به سیاست‌های دولت بحرین اعتراض کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعای بحرین، صبح دوشنبه ۱۶ اسفند گفت:

«حاکمان بحرین که عاجز از حل و فصل مسائل داخلی خود و پاسخ مناسب به مطالبات مدنی و مسالمت‌جویانه شهروندان‌شان هستند هر از چندی اعتراضات مردم کشورشان را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهند. بدیهی است فرافکنی روش مشترک همه نظام‌های سرکوبگری است که با مردم خود دچار مشکل می‌شوند. این روش هیچ‌گاه کمکی به حل بحران‌ها نخواهد کرد.»

بهرام قاسمی به مجموعه‌ای از  راهپیمایی‌ها، اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی شیعیان در بحرین اشاره می‌کند که از سال ۲۰۱۱ تاکنون ادامه دارد.

خواسته‌های اصلی معترضان بحرینی شامل برکناری شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست‌وزیر و پسرعموی امیر بحرین است. آزادی زندانیان سیاسی و تدوین یک قانون اساسی جدید از دیگر خولسته‌های معترضان بحرینی‌ست.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به دولت بحرین توصیه کرد: «به جای توسل به روش‌های منسوخ و اصرار بر رویکرد امنیتی، تلاش کند با صداقت و عدالت و رعایت اصول اخلاقی با مردم خود رفتار کند.»

گروه‌های تروریستی تحت حمایت

دولت بحرین دور روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۵ نفر را در ارتباط با یک گروه تروریستی که تحت حمایت جمهوری اسلامی بوده‌اند بازداشت کرده است. بر اساس این بیانیه، این اشخاص جزو گروه بزرگ‌تر ۵۴ نفره‌ای بودند که در پایگاه‌های نظامی سپاه پاسداران در ایران و عراق آموزش نظامی می‌دیدند.

دولت بحرین گفته است که از دستگیرشدگان سلاح، بمب، خودرو، قایق و یک هواپیمای بدون سرنشین کشف و ضبط کرده است. در بیانیه دولت بحرین همچنین آمده است که رهبر این گروه در آلمان زندگی می‌کند.

دولت بحرین در نوامبر ۲۰۱۵ هم ۴۷ نفر را به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران بازداشت کرده بود.

در دسامبر ۲۰۱۵ نیز دولت بحرین خبر داد که یک و نیم تن مواد منفجره کشف کرده است. در آن زمان دولت بحرین محمد فضلی، کاردار موقت ایران را به اتهام حمایت از یک گروه تروریستی از بحرین اخراج کرد. ایران هم در اعتراض به سرکوب اعتراضات شیعیان در بحرین، و ورود نیروهای نظامی عربستان به این کشور برای کمک  مقابله با تظاهرات شیعیان، سفیر خود را از منامه فراخوانده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.