ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش نفر در پی درگیری طایفه‌ای باغملک دستگیر شدند

دادستان باغملک خبر داده است که در پی کشته شدن سه نفر از طایفه‌ محمدی در خوزستان، شش نفر دستگیر شده‌اند.

دادستان باغملک خبر داده است که در پی کشته شدن سه نفر از طایفه‌ محمدی در درگیری‌های طایفه‌ای خوزستان، شش نفر دستگیر شده‌اند.

حضور نیروهای امنیتی برای جلوگیری از درگیری‌های طایفه‌ای در منطقه باغملک استان خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی باغملک، فیروز کیانپور، دادستان شهرستان باغملک در استان خوزستان گفت که این شش نفر در حال تفهیم اتهام هستند. به‌گفته او شامگاه ۱۵ اسفندماه تعدادی از منازل نیز در این منطقه به آتش کشیده شده است.

مدارس روستای پتک جلالی و سرخار از توابع شهرستان باغملک که به علت وجود درگیری‌های طایفه‌ای و ناآرام بودن شرایط در روزهای گذشته تعطیل بودند، دوشنبه ۱۶ اسفند نیز تعطیل بودند.

علت این تعطیلی درگیری دوباره میان دو طایفه محمدموسایی (محمدی) و موسایی (علاء‌الدین) در منطقه پتک جلالی در روزهای اخیر بوده است که باعث کشته و زخمی شدن چند نفر و  مجروح شدن چند نیروی پلیس شده است.

آبان‌ماه امسال هم این دو طایفه بار دیگر با یکدیگر درگیر شدند که شدت درگیری‌ها باعث شد تا مدارس دو روستای پتک و سرخار تعطیل شوند. جمعیت دانش‌آموزی این مدارس حدود ۲۰۰ نفر است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، هشتم اسفندماه در گزارش خود از این درگیری‌ها نوشته بود که این دو طایفه سال‌هاست با یکدیگر درگیر هستند.

شهریورماه سال گذشته نیز نزاع شدیدی بین این دو طایفه رخ داد که ابتدا گزارش شد در جریان آن ۹ نفر کشته و ۲۰ نفر مصدوم شده‌اند اما خبرهای تکمیلی از رسیدن شمار کشته‌شدگان به ۱۲ نفر حکایت داشت که در میان آن‌ها کودک و نوجوان و پیرمرد هم بوده‌اند.

به دنبال این درگیری‌ها بیش از ۱۸۰ نفر نیز احضار، بازداشت یا زندانی شدند. بسیاری از افراد متهم همچنان فراری و تحت تعقیب هستند.

با وجود دخالت معتمدان محلی و ریش‌سفیدهای منطقه، اختلافات میان این دو طایفه از بین نرفته و همچنان گاه و بیگاه قربانی می‌گیرد.

سایت اینترنتی شوشان از قول مقام‌های محلی نوشته است که طوایف محمدی و موسایی بیش از ۳۰ بار قرارداد صلحی را که میان‌شان منعقد شده است، نقض کرده‌اند.

گفته می‌شود اصل دعوا و درگیری این دو طایفه در روستای پتک جلالی بر سر اختلاف ملکی است.

روستای پتک جلالی از توابع بخش «میداوود» شهرستان باغملک در شمال خوزستان است که در ۱۵۰ کیلومتری شرق اهواز قرار دارد. در این روستا ۲۵۰ خانوار زندگی می‌کنند و جمعیت آن دو هزار نفر است. شغل اغلب ساکنان این منطقه کشاورزی و دامپروری‌ست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.