ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جمهوری اسلامی: واردات فرهنگی مثل قاچاق کالاست

علی خامنه‌ای در سخنانی که در جمع دست‌اندرکاران راهیان نور ایراد کرد، از مسئولان خواست که نگذارند فیلم و کتاب بر ضد جنگ تولید شود.

علی خامنه‌ای صبح دوشنبه ۱۶ اسفند در سخنانی که در جمع گروهی از دست‌اندرکاران «راهیان نور» ایراد کرد، واردات فرهنگی به ایران را با «قاچاق» کالا مقایسه کرد.

دست‌اندرکاران «راهیان نور» در سخنرانی خامنه‌ای

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «اکنون واردات فرهنگی زیاد است و همه این موارد در چارچوب طراحی دشمنان برای تغییر دادن نسل جوان از نسلی عاشق انقلاب و امام و ارزش‌ها به یک عنصر وابسته به فرهنگ غرب و بی‌خاصیت برای کشور است.»

او از از افراد و جریان‌هایی که ظاهراً در ایران تلاش می‌کنند دوران جنگ هشت ساله در ایران را کمرنگ کنند انتقاد کرد و گفت: «این افراد همانند کسانی هستند که کتاب‌های خطی نفیس یک ملت را آتش بزنند و یا ثروت نفت یک ملت را به دریا بریزند.»

علی خامنه‌ای از مسئولان وزارت ارشاد اسلامی خواست که «نگذارند فیلم یا کتاب یا مطالب دیگر بر ضد ارزش‌ها و گنج عظیم دفاع مقدس» تولید شود.

حوزه هنری با در اختیار داشتن نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، و با برخورداری از حمایت‌های بی‌دریغ وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد اسلامی، آثار تبلیغی اسلامی‌نویسان درباره دوران جنگ را در سطح کشور و در مدارس ایران توزیع می‌کند، اما با این‌حال این آثار مانند دیگر کتاب‌هایی که در ایران منتشر می‌شود کم‌خواننده است.

علاوه بر این حذف تعدادی از موسسات و نهادهای فرهنگی وابسته به سپاه پاسداران از فهرست موسوم به « جدول ۱۷» در مجلس شورای اسلامی نیز موجب نگرانی شده است. رضا امیری صالحی وزیر ارشاد اسلامی اعلام کرده بود که وزارت ارشاد اسلامی در تهیه این فهرست نقشی نداشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    قاچاق کالا عمدتاً با میل و اراده رهبر و نظام، به دست برادران قاچاقچی در سپاه پاسداران انهدام اسلامی انجام می شود. پس ایشان قاعدتاً مشکلی با واردات فرهنگی هم نباید داشته باشد. همیشه صغرای علی آقا با کبرایش در جنگ است طفلی. ما رو باش که وقتمون رو با تحلیل خزعبلات چه کسی تلف می کنیم!

  • mansour pirykhanghah

    یعنی اسلام و مهاجرین مسلمان را به عربستان باز گردانید!

  • علی

    آقای خامنه ای طوری بیان می کنند که انگار اینها فرهنگی غیر از گریه و بدبختی و عقب ماندگی حجاب اجباری و افسردگی چیز دیگری برای عرضه دارند همچنین چنان بیاناتی دارند که گویی ایران بود که صدام را نابود کرد و عراق را در عرض سه هفته فتح کرد. اصولا دیکتاتورها افراد متوهمی هستند.