ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی: مصحلت نیست برای وحدت اصولگرایان اقدام کنم

موضع‌گیری‌های اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی از جمله واکنش تند او به انتقادات «جمنا» از افزایش حقوق مدیران توسط مجلس، نشانگر فاصله او با این تشکل تازه‌تأسیس است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از او برای وحدت اصولگرایان دعوت شده است، گفته است: «من که به عنوان رئیس مجلس و پارلمان مصلحتی نمی‌بینم که در این امور دخالتی داشته باشم.» این سخنان لاریجانی گمانه‌زنی‌هایی را تائید می‌کند که حاکی است اصولگرایان میانه‌رو در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت خواهند کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس

لاریجانی در گفتگویی با روزنامه «ایران» در مورد محورهای مورد نظر اصولگرایان در انتخابات اظهار بی‌اطلاعی کرده و افزوده به دلیل این که ارتباط زیادی با اصولگرایان ندارد از سیاست‌های انتخاباتی آن‌ها اطلاعات زیادی ندارد.

موضعگیری هفته پیش لاریجانی نسبت به انتقادات از افزایش حقوق مدیران نیز در همین راستا و نشانگر فاصله‌ میان او و اصولگرایانی بود که در «جمنا» متشکل شده‌اند.

۱۱ اسفند سال جاری، مجلس شورای اسلامی با مصوبه‌ای در چارچوب برنامه ششم توسعه، افزایش حقوق مدیران به رقم ۲۴ میلیون تومان را ممکن ساخت. این مصوبه مورد انتقاد بسیاری از جمله اصولگرایان متشکل شده در «جمنا» واقع شد.

لاریجانی در واکنش به انتقادات، بدون نام بردن از تشکل تازه تأسیس اصولگرایان به نام «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» (جمنا) آن‌ها را دروغگو و جانماز آب‌کش خواتد که در فضای انتخاباتی رفتار ظاهرسازانه دارند و از آن جا که نمی‌توانند به شورای نگهبان انتقاد کنند، علیه مجلس جار و جنجال به راه انداخته‌اند.

علی لاریجانی از چهره‌های اصولگراست اما به طیف موسوم به میانه‌رو اصولگرا تعلق دارد و از دولت روحانی حمایت می‌کند.

لاریجانی رئیس پیشین صدا و سیما، دبیر شورای عالی امنیت ملی  و از سال ۱۳۸۷ تاکنون نماینده مجلس است. او در مجلس نهم نیز رئیس مجلس بود و کشاکش بخشی از نمایندگان مجلس به رهبری او با دولت احمدی‌نژاد بارها به استیضاح وزرای دولت احمدی‌نژاد منجر شد. بسیاری از لایحه‌های دولت احمدی نژاد در مجلس نهم به تصویب نرسید.

در انتخابات مجلس دهم او هرچند از قم به عنوان نماینده مستقل در انتخابات شرکت کرد اما نامش در فهرست «جامعتین» و «لیست امید» قرار داشت. او از سوی فراکسیون ولایت مجلس کاندیدای ریاست مجلس شد و در رقابت با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید ریاست مجلس دهم را از آن خود کرد.

روزنامه ایران در ارزیابی موضع‌گیری‌های اخیر علی لاریجانی نوشته به نظر می‌رسد که لاریجانی «همچنان در فکر خواباندن مچ اصولگرایان مخالف و منتقد دولت در انتخابات پیش رو» است.

به نوشته این روزنامه، اصولگرایان نیز تمایلی به حضور او در صفوف خود ندارند. به نوشته ایران: «آنچه در این ماه‌ها در بهارستان اصولگرایان منتقد و مخالف دولت را کم و بیش کنار علی لاریجانی نگه داشته، همان حفظ کرسی ریاست است. بیرون از مجلس اما اصولگرایان همچنان بر این باور هستند که لاریجانی و چهره‌هایی نظیر او جایی در سیاست‌ورزی آنها ندارند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.