ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات خشونت‌بار علیه شرایط کاری در پایتخت میانمار

در یک کارخانه نساجی میانمار (برمه) تحت مدیریت چینی‌ها کارگران تا دیروقت کار می‌کنند و استراحت آن‌ها کم است. آن‌ها علیه این وضعیت ناعادلانه دست به اعتراض زده‌اند و اعتراضاتشان گسترده‌تر می‌شود.

در یک کارخانه نساجی میانمار (برمه) تحت مدیریت چینی‌ها کارگران تا دیروقت کار می‌کنند و استراحت آن‌ها کم است. آن‌ها علیه این وضعیت ناعادلانه دست به اعتراض زده‌اند و اعتراضاتشان گسترده‌تر می‌شود.

کارگر یک کارخانه نساجی در رانگون میانمار ـ عکس از آرشیو

از هفته‌ها پیش کارگران این کارخانه نساجی در رانگون، پایتخت میانمار، که برای ابرشرکت سوئدی «اچ اند ام» لباس تولید می‌کند، خواهان تغییر شرایط کاری خود شده‌اند، اکنون این اعتراضات به مرحله خشونت‌باری وارد شده و خط تولید کارخانه متوقف شده است.

کارگران از روزهای پایانی ماه ژانویه علیه دستمزد کم، ساعات طولانی کار و کمبود لوازم بهداشتی در بخش صنعتی رانگون دست با تظاهرات اعتراضی زدند. پس از آن، مدیر کارخانه چینی مورد حمله قرار گرفت و از آن زمان نیز کارخانه تولیدی ندارد.

«اچ اند ام» در بیانیه‌ای گفته است که خواهان دوری از هر نوع خشونتی است و وضعیت را به‌شکل دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد.

این شرکت بزرگ همچون دیگر ابرشرکت‌های عرصه نساجی که با دستمزد کم و شرایط دشوار کاری کارگران میانماری را به‌کار می‌گیرند، بارها در این کشور مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. یکی از موارد مورد انتقاد، کار کشیدن از کودکان توسط این شرکت‌هاست.

در کارخانه‌های نساجی میانمار شرایط دشواری حاکم است. فضای تنگ کارخانه، خروجی‌های اضطراری مسدود، کار بدون استراحت و تا اواخر شب، و همه این‌ها برای حدود ۵۰ یورو دستمزد در ماه، از جمله این شرایط دشوار هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.