ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا فروش بمب‌های پیشرفته به عربستان را از سرگرفت

باراک اوباما در آخرین ماه‌های زمامداری خویش فروش این سلاح‌های پیشرفته را به دلیل نگرانی‌های جهانی از جنایات جنگی در بمباران‌های یمن از سوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی متوقف کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا فروش بمب‌های پیشرفته به عربستان سعودی را که به دستور باراک اوباما متوقف شده بود، از سر گرفت.

واشنگتن‌پست: فروش بمب‌ها نشان از موضع سخت‌تر علیه ایران است

به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، وزارت امور خارجه ایالات متحده با فروش حدود ۳۹۰ میلیون دلار بمب‌های هدایت دقیق به عربستان سعودی موافقت کرده‌است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده در آخرین ماه‌های زمامداری خویش، فروش این سلاح‌های پیشرفته را به دلیل نگرانی‌های جهانی از نقض حقوق بشر و جنایات جنگی در بمباران‌های یمن از سوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی متوقف کرده بود.

عربستان پس از بروز جنگ داخلی در یمن و تسخیر قدرت از سوی پیکارجویان شیعه حوثی، برای پشتیبانی از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری برکنارشده دست به مداخله نظامی در این کشور زد.

به گزارش واشنگتن پست، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده هفته گذشته، با از سرگرفتن فروش این سلاح پیشرفته موافقت کرده‌است. اجرایی‌شدن این قرارداد به حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری بستگی دارد.

این گزارش ازسرگرفتن فروش بمب‌های هدایت دقیق به عربستان را نشانه نزدیک‌تر شدن دولت جدید آمریکا به پادشاهی سعودی و موافقت بیشتر با مداخله نظامی این دولت در یمن و نیز گرفتن موضعی تندتر علیه ایران تفسیر می‌کند.

سال گذشته میلادی، دولت باراک اوباما معامله‌ای تسلیحاتی به ارزش ۱ میلیارد و ۱۵ میلیون دلار با ریاض برای فروش تانک و خودروهای زره‌پوس به این کشور امضا کرد. فروش این تسلیحات بی‌درنگ با مخالفت ۶۰ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شد. آنها طی نامه‌ای خواستار به تعویق افتادن فروش آنها به دلیل اتهام «جنایات جنگی» عربستان در یمن بودند.

اگرچه دولت اوباما به فروش این سلاح‌ها ادامه داد، اما در آخرین ماه‌ها معامله فروش بمب‌های هدایت دقیق را به تعویق انداخت.

جنگ یمن این کشور را با قحطی شدید مواجه کرده است. به گفته استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه هم‌اکنون بیش از ۱۸ میلیون تن در یمن نیازمند امدادرسانی هستند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.