ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رشد اقتصادی ایران در سال ۹۶ نصف می‌شود

رشد تولید ناخالص داخلی ایران در ۱۳۹۵ به ۶.۶ درصد می‌رسد، اما با تثبیت میزان تولید نفت بر اساس توافق صورت‌گرفته بین اعضای اوپک برای کاهش تولید، رشد اقتصادی ۱۳۹۶ به ۳.۳ درصد خواهد رسید.

بر اساس پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، اگرچه اقتصاد ایران در میان مدت رشدی معادل ۴.۵ درصد خواهد داشت، اما این میزان در سال آینده به دلیل تثبیت سطح تولید نفت اوپک به نیمی از رشد اقتصادی سال کنونی خواهد رسید.

رشد اقتصادی ایران در سال آینده نصف می‌شود

به گزارش روزنامه «اعتماد»، بانک مرکزی ایران و صندوق بین‌المللی پول در مذاکرات دوجانبه سالیانه خود میزان رشد اقتصادی ایران را بررسی کرده‌اند.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، رشد تولید ناخالص داخلی حقیقی ایران در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶-۲۰۱۷) به ۶.۶ درصد می‌رسد، اما با تثبیت میزان تولید نفت بر اساس توافق صورت‌گرفته بین اعضای اوپک برای کاهش تولید، رشد اقتصادی در سال آینده (۱۳۹۶) به ۳.۳ درصد خواهد رسید.

همچنین بر اساس این گزارش، به لطف رشد ۴.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی در نیمه نخست سال ۱۳۹۵، اقتصاد ایران از وضعیت رکود سال ۱۳۹۴ خارج شده‌است.

تولید ناخالص داخلی (GOP) دربرگیرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتی است که در یک مدت معین (مثلاً یک سال) در اقتصاد یک کشور تولید می‌شود و از آن به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری رشد اقتصاد بهره می‌برند.

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶، بحث بر سر «اقتصاد مقاومتی»، مفهوم ابداعی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران و کارنامه اقتصادی دولت حسن روحانی بالا گرفته است. رهبر ایران در سخنرانی اخیر خود با انتقاد شدید از عملکرد دولت روحانی در زمینه اقتصاد مقاومتی، خواستار بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال‌زایی و تورم شد. او خواسته بود که دولت چندان به سرمایه‌گذاری خارجی اتکا نکند.

پیش از او، احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان در زمینه اقتصاد مقاومتی به دولت روحانی تاخته بود.

گزارش صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی ایران همچنین عنوان می‌کند که بخش غیرنفتی اقتصاد ایران کماکان رشدی کمتر از حد انتظار دارد که دلیل آن مشکل دسترسی به منابع مالی خارجی، مشکلات بخش مالی داخلی و ضعف ساختاری اقتصاد ایران دانسته شده است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mohmad

    رشد اقتصادی ایران دروغ است