ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض گواتمالایی‌ها به مرگ ۳۹ دختر نوجوان در آتش‌سوزی

آتش‌سوزی در مرکز نگهداری کودکان گواتمالا در روز جهانی زن به یک رسوایی ملی بدل شده‌است. پس از آتش‌سوزی معلوم شد که دختران قربانی در یک کلاس درس پشت درهای قفل‌شده گیر افتاده بودند.

مردم گواتمالا سیتی، پایتخت گواتمالا در اعتراض به مرگ ۳۹ دختر خردسال در یک آتش‌سوزی مرکز نگهداری از کودکان به خیابان‌ها ریختند.

مردم معترض در خیابان‌های گواتمالاسیتی - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، مردم معترض گواتمالا سیتی شنبه ۱۱ مارس علیه دولت خود شعار دادند و خواهان رسیدگی به آتش‌سوزی یک مرکز دولتی نگهداری از کودکان در پایتخت شدند. تعداد کشتگان شنبه به ۳۹ تن رسید.

چهارشنبه هشتم مارس، همزمان با روز جهانی زن، یک مرکز دولتی نگهداری از کودکان قربانی تعرض و خشونت، بزهکاران نوجوان و کودکان دارای ناتوانی‌های جسمی و ذهنی آتش گرفت.

به دلیل وخامت حال بسیاری از مصدومان این حادثه، تعداد کشتگان این آتش‌سوزی روز‌به‌روز افزایش می‌یافت و شنبه با مرگ دو دختر در بیمارستان روزولت در گواتمالاسیتی به ۳۹ تن رسید.

همه قربانیان این حادثه را دختران خردسال و نوجوان تشکیل می‌دهند. هنوز نیز تعداد دیگری از مجروحان آتش‌سوزی در شرایط بحرانی در بیمارستان بستری هستند و امکان افزایش آمار تلفات این فاجعه وجود دارد.

آتش‌سوزی در مرکز نگهداری کودکان گواتمالا به یک رسوایی ملی بدل شده‌است. پس از آتش‌سوزی معلوم شد که دختران قربانی در یک کلاس درس پشت درهای قفل‌شده گیر افتاده بودند.

مردم معترض در گواتمالاسیتی حین راهپیمایی نام و سن هر یک از این دختران قربانی را می‌خواندند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.