ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراکز معاینه فنی تجهیزات تست خودروهای گاز سوز را ندارند

دادستانی کل اعلام کرده بود اغلب خودروهای گازسوز فاقد برچسب تاییدیه ایمنی استانداردند. حالا مشخص شده که اساساً مراکز معاینه فنی امکانات تست ایمنی این دست خودروها را ندارند.

مراکز معاینه فنی در ایران تجهیزات تست‌های تحمل فشار مخازن CNG خودروهای گازسوز را ندارند.

وقوع حادثه برای خودروهای گازسوز غیر استاندارد می‌تواند به انفجار در معابر و یا جایگاه های سوخت و به خطر افتادن سلامت شهروندان منجر شود

مسعود زندی، معاون مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام این خبر گفت که در حال حاضر کارشناسان سازمان ملی استاندارد مخازن گاز خودروهای دوگانه‌سوزی را که وارد مراکز معاینه فنی می‌شوند «به صورت ظاهری و چشمی» بررسی کنند تا اگر اشکالی داشته باشند این دستگاه‌ها را به آزمایشگاه‌ بفرستند.

این معاون سازمان محیط زیست از سازمان استاندارد خواسته تا «به سرعت» تجهیزات هیدرواستاتیک (تست تحمل فشار مخازن) را در مراکز استاندارد ایران گسترش دهد.

اواخر بهمن ماه امسال محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اعلام کرده بود که بنابر گزارش‌های واصله اغلب وسایل نقلیه گازسوز فاقد برچسب تاییدیه ایمنی استانداردند. اکنون مشخص شده که مراکز معاینه فنی تجهیزات لازم برای تست این خودروها را در اختیار ندارند.

علاوه بر این دادستان کل ضمن هشدار نسبت به غیر استادارد بودن مخازن CNG خودروهای گازسوز و انقضای بازرسی و آزمون های دوره‌ای گفته بود وقوع حادثه در این خصوص می‌تواند به انفجار در معابر و یا جایگاه های سوخت و به خطر افتادن سلامت شهروندان منجر شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.